Gå til innhold

Metoder for å få sauer til å holde kjeft.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av dem. Til tider bråker de så jævlig at man må skrike for å høre hverandre ute. Og nå er de heller ikke stille om natta. Jeg blir GAL! Er ikke mine dyr, men de er i nærheten. Har spylt vann på dem og det hjalp, men nå har de lært seg å bråke på avstand. Er det noe mat som gjør at de holder kjeft? Ingenting ser ut til å være godt nok for de idiotene. Jeg ga dem brød en gang, men da gikk det 2 minutter så var helvete igang igjen.

Anonym poster: 684b237e561ec9d326afc001f1023b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er vel sultne igjen da kanskje? :rolleyes:

De går på et stort beite med mye mat.

Anonym poster: 684b237e561ec9d326afc001f1023b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye mat igjen der nå da, tror du? Vi har hester på stoooort beite, men litt begrenset hvor mye grønt det er igjen nå. Blir jo bare å "knuple" på det vesle som rekker å se dagens lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går på et stort beite med mye mat.

Anonym poster: 684b237e561ec9d326afc001f1023b42

Er vel ikke sikkert det kun er oss primater som hungrer etter carbs? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En eneste mulighet ; finn deg et annet bosted ! Går ikke an å be dyr holde kjeft veit du. Mye tullinger ute å går sier nå jeg ..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi bytte?

Sauene dine mot den gærne hanen som brøler 4 meter fra mitt soveromsvindu.

Soloppgang 04.30? Nei, da er det mørkt. Så den burde holde nebb. Men den setter igang med brølingen ca. 04.30, og holder på med jevne mellomrom hele dagen. Skulle gjerne hatt 100 sauer fremfor den skrikhalsen.

Moro på landsbygda..

Avogtil savner jeg lydene fra Majorstukrysset; trikker, ambulanser, rølpeskrik fra fulle nordmenn.

Send meg sauene, jeg sender hanen?

Anonym poster: 780beca3fe7027188bc8de54ac6c87e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg bor ved siden av 200 sauer på utgang, og de bråker aldri.<br /><br /> Anonym poster: f236a27720ea1d0e3985e5f1c002b465

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kle seg ut som en ulv?

Jeg prøvde å ta hunden min bort til dem, men volumet var så høyt at hunden bare gikk igjen.

En eneste mulighet ; finn deg et annet bosted ! Går ikke an å be dyr holde kjeft veit du. Mye tullinger ute å går sier nå jeg ..

Du sier tullinger helt til du opplever det selv. De breker så høyt at man må skrike til hverandre ute og det hender ofte at den ene sier "Jeg hører ikke hva du sier". Skjønte du bedre nå?

Ja, jeg skal flytte.

Merkelig, jeg bor ved siden av 200 sauer på utgang, og de bråker aldri.<br /><br /> Anonym poster: f236a27720ea1d0e3985e5f1c002b465

Hva kan de mangle tro? Trenger de salt? høy? De ble akkurat satt ut på dette jordet. Det må være noe de trenger siden de holder på sånn.

Anonym poster: 684b237e561ec9d326afc001f1023b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal vi bytte?

Sauene dine mot den gærne hanen som brøler 4 meter fra mitt soveromsvindu.

Soloppgang 04.30? Nei, da er det mørkt. Så den burde holde nebb. Men den setter igang med brølingen ca. 04.30, og holder på med jevne mellomrom hele dagen. Skulle gjerne hatt 100 sauer fremfor den skrikhalsen.

Moro på landsbygda..

Avogtil savner jeg lydene fra Majorstukrysset; trikker, ambulanser, rølpeskrik fra fulle nordmenn.

Send meg sauene, jeg sender hanen?

Anonym poster: 780beca3fe7027188bc8de54ac6c87e6

Deal .

Anonym poster: 684b237e561ec9d326afc001f1023b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Vi må være naboer, de har nettopp flyttet sauer inn på jordet på andre siden av veien for meg, og fy flate som de ulljævlene kan bråke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det er på denne tiden av året er det nok fordi lammene deres er blitt sendt til slakt. Da står de ofte å roper på lammene sine i en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Med tanke på at det er på denne tiden av året er det nok fordi lammene deres er blitt sendt til slakt. Da står de ofte å roper på lammene sine i en ukes tid.

ikke tilfellet her ihvertfall, lammene er så store nå at den søte stille brekingen har blitt grov bråkebreking, det er grunnen, ingen har blitt sendt til slakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...