Gå til innhold

Urinveisinfeksjon - hele tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Har et litt kinkig problem. Jeg får urinveisinfeksjon veldig ofte, har hatt det kanskje 8 ganger de siste to/tre årene. Noen som har noen tips om hvordan man blir kvitt det? Jeg får tabletter hos legen, men så kommer det igjen og igjen. Noen med samme problem?

Anonym poster: c696c8c4dd55636863303fbbe06c1509

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du g-streng? Er du seksuelt aktiv? Dette kan være medvirkende årsaker. Man bør i så fall begynne å bruke truse/hipster og huske å gå på do og tisse etter hvert samleie. Ellers er det viktig at man tørker seg forfra og bakover og sånt, men det gjør du sikkert allerede :)

Tranebær er vist vitenskapelig å kunne forebygge urinveisinfeksjon. Kanskje du kan begynne å drikke dette daglig, f.eks. et lite glass tranebærjuice hver morgen. Hvis du synes smaken blir for sterk, kan du tynne den ut med vann.

Ellers finnes det medisiner som kan forebygge urinveisinfeksjon, men jeg ville prøvd det ovennevnte først.

Til slutt vil jeg si at hvis man var svært hyppige urinveisinfeksjoner, kan det etter hvert bli aktuelt med en utredning for å se om du har noen unormaliteter i urinveiene.

Anonym poster: 2d6ecfbafa55a23efea2982d28fe9a6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...