Gå til innhold

menn, orgasme eller ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og noen venninner hadde en diskusjon i helgen. Som vi må spørre menn om. Lang historie kort.

en mann og kvinne har sex. hun er ganske "likegyldig" i senga og ingen orgasme for hun. Naturligvis (for oss) vil dette være noe mannen synes er relativt dårlig. MEN dersom sexen hadde vert helt likt, men jenta fikk orgasme- vil mannen anse sexen som bedre da?

Anonym poster: 32abd0b54a2fa0fa8e3de4ef5f4b7b83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil vel øke selvtilliten i hvert fall, så ja.

Skrevet

Nå er jo orgasmen direkte knyttet opp mot både det mentale og det fysiske med tanke på nytelse. Om man er likegyldig vil jo det naturlig nok tilsi at orgasmen er uoppnåelig. Og om dem kom uamsett ville den jo ikke ha noen "verdi". Men det spørs jo hva fyren tenker da. Klarer aldri å nyte uten at jeg vet jenta har det deilig.

Skrevet

dersom jenta er med og livlig, vil gutten da anse sexen som bra, dersom jenta får orgasme?

Skrevet

Et eller annet jeg har misforstått her? Trodde menn ble enda mer tent av å se en dame overgi seg fullstendig...

Skrevet

Et eller annet jeg har misforstått her? Trodde menn ble enda mer tent av å se en dame overgi seg fullstendig...

Likegyldig = potetsekk, ingen signaler eller tegn på nytelse eller interesse.

Skrevet

Likegyldig = potetsekk, ingen signaler eller tegn på nytelse eller interesse.

Ja nett det eg mente med likegyldig. en ligger der bare. Overgi seg er jo noe helt annet. da gir man seg over i nytelse. ikke som en får opplest siste side av en ordbok liksom...

Skrevet

Jeg tenner veldig på orgasmen til motparten. Men det betyr ikke at jeg 'tillater' meg å ha jevnlig crappy sex.

Skrevet

Jeg har heller sex med ei som er helt med men som ikke får orgasme, enn ei som virker totalt likegyldig men som får orgasme, for å si det slik...

Skrevet

Jeg har heller sex med ei som er helt med men som ikke får orgasme, enn ei som virker totalt likegyldig men som får orgasme, for å si det slik...

Da har jeg et oppfølgingsspm; hvis jenta er veldig med og det finnes ikke en tvil om at hun har det deilig og nyter det, men likevel ikke klarer å oppnå orgasme - er dette da veldig negativt for din opplevelse av sexen?

Anonym poster: 9c4a64dcaf85ac93f5470239e284d5c3

Skrevet

Da har jeg et oppfølgingsspm; hvis jenta er veldig med og det finnes ikke en tvil om at hun har det deilig og nyter det, men likevel ikke klarer å oppnå orgasme - er dette da veldig negativt for din opplevelse av sexen?

Jeg kan godt svare på dette også, siden jeg er enig med bandit.

Det blir litt situasjonsbestemt. VELDIG negativt er det aldri, men om det er kjæresten min det er snakk om, så er det litt negativt om hun ALDRI kommer. Da vil jeg jo føle at jeg gjør noe galt etter hvert.

Er det en one night stand, så bryr jeg meg ikke så lenge det virker som om hun faktisk vil ha sex og liker det.

Men så ville jeg snakket om det ganske tidlig også i forholdet. Det er mye man kan jobbe med for at jenta kan oppnå orgasme.

Skrevet

Nei, det er altfor mye orgasmemas i dag. Sex skal være lidenskap, kåthet, lek, glede og moro! Kommer hun er det bonus, kommer jeg er det bonus, men jeg blir ikke skuffet om det ikke skulle skje. Sex er godt med og uten orgasmer.

Skrevet

Nei, det er altfor mye orgasmemas i dag. Sex skal være lidenskap, kåthet, lek, glede og moro! Kommer hun er det bonus, kommer jeg er det bonus, men jeg blir ikke skuffet om det ikke skulle skje. Sex er godt med og uten orgasmer.

Hender det at du ikke kommer?

Jeg har måttet oppleve å avslutte sexen før orgasme av praktiske årsaker (som at noen forstyrrer etc.), men aldri har jeg hatt uavbrutt sex uten å komme :P

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Hvordan er det et oppfølgingsspørsmål, når du spør om nøyaktig det samme som han nettop har svart på? hehe.

Skrevet

Hender det at du ikke kommer?

Jeg har måttet oppleve å avslutte sexen før orgasme av praktiske årsaker (som at noen forstyrrer etc.), men aldri har jeg hatt uavbrutt sex uten å komme :P

Jeg bruker tid på å komme av og til, og da hender det evt partner avbryter på grunn av at hun er utslitt, blir sår, eller har følt seg fullstendig tilfredsstilt før jeg har kommet.

Gjest zerox_ztoleranz
Skrevet

Jeg bruker tid på å komme av og til, og da hender det evt partner avbryter på grunn av at hun er utslitt, blir sår, eller har følt seg fullstendig tilfredsstilt før jeg har kommet.

Hehe, du tok med "fullstendig", for sikkerhets skyld? :P

Har alltid lurt på hvorfor det er sånn at de fleste menn (ikke "trikk-manikyr-og-manbag-menn") ser ut til å knytte så mye av selvtilliten opp mot sex (og evnen til å føre kjøretøyer).. (Forresten tilfeldig at jeg siterte ditt innlegg, Bandit.)

Du kan si til en mann at han har dårlig rytmesans, er tonedøv, er lat, uhygienisk, uten motesans, fargeforståelse og evnen til å lytte. Du kan si at alle venninnene dine løper fortere (og at noen av dem løfter mer), at han er uintelligent og en ignoramus og Gud vet hva annet en kan si i en krangel. Likevel ser det ut til at menn flest (og kvinner?) trekker grensa ved utsagn som skildrer de seksuelle evnene på en negativ måte. Og det man IKKE vil andre skal vite om er ens egne begrensninger i halmen.

Kriminell fortid, sykdomshistorikk, familieintriger, flaue øyeblikk, økonomisk situasjon - alt sammen er privat, men virkelig krise blir det ikke før folk får vite at man er en 90-sekundersmann..

Hvorfor??

OT, forresten..

Skrevet

Hehe, du tok med "fullstendig", for sikkerhets skyld? :P

Har alltid lurt på hvorfor det er sånn at de fleste menn (ikke "trikk-manikyr-og-manbag-menn") ser ut til å knytte så mye av selvtilliten opp mot sex (og evnen til å føre kjøretøyer).. (Forresten tilfeldig at jeg siterte ditt innlegg, Bandit.)

Du kan si til en mann at han har dårlig rytmesans, er tonedøv, er lat, uhygienisk, uten motesans, fargeforståelse og evnen til å lytte. Du kan si at alle venninnene dine løper fortere (og at noen av dem løfter mer), at han er uintelligent og en ignoramus og Gud vet hva annet en kan si i en krangel. Likevel ser det ut til at menn flest (og kvinner?) trekker grensa ved utsagn som skildrer de seksuelle evnene på en negativ måte. Og det man IKKE vil andre skal vite om er ens egne begrensninger i halmen.

Kriminell fortid, sykdomshistorikk, familieintriger, flaue øyeblikk, økonomisk situasjon - alt sammen er privat, men virkelig krise blir det ikke før folk får vite at man er en 90-sekundersmann..

Hvorfor??

OT, forresten..

Jepp, fullstendig som i at hun er mettet og av den grunn ikke føler behov for mer. Jeg hadde jo med andre forklaringer også... ;)

Prestasjoner i senga er en sår greie for begge kjønn. Det er ikke kun en manneting. Har du noengang fortalt en kvinne at hun er en potetsekk i senga (kanskje med litt andre ord...), så skjønner du hva jeg mener.

Men grunnen til at det kanskje er enda mer sårt for menn, er det presset menn føler i dagens samfunn. Selv i disse likestillingstider er det mannen som skal prestere, og gjøre jobben i senga. Det er mannen som får skylden for dårlig sex. Da forklares det for venninner at han enten hadde liten pikk, eller var en to-sekundersmann. Mannen skal alltid ha lyst. Han skal alltid prestere. Han skal ha utstyret i orden (som betyr at HUN skal være fornøyd med det), og i tillegg skal han jobbe for at HUN skal ha lyst. Det vil si at han skal gjøre alt som får henne fornøyd, slik at hun kan slappe av og nyte akten. Sånn veldig generalisert. Men presset er utrolig stort på menn. Og det er kvinner i aller høyeste grad med på å skape.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal gå på mannens selvtillit om kvinnen får orgasme. Jeg var godt voksen før jeg fikk orgasmer og i dag fikser jeg det best selv med mindre det er snakk om g-punktsorgasme. Men jeg har da hatt steike god sex likevel. For meg så er det egentlig ganske irrelevant om jeg får orgasme eller ikke, da det er så mye artig man kan holde på med som likevel gir tilfredsstillelse og en følelse av fullendthet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...