AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Jeg leste fetishtråden nedenfor her hvor flere tilsto nordlendingefetishen sin Jeg trodde en fetish var noe som ikke er tennende i seg selv, men som en allikevel blir tent av? hva sier det om nordlendingene liksom? Hva regnes egentlig som en fetish? Og hva i heite er så spesielt med nordlendinger? <br /><br /> Anonym poster: 029cafb23711eeaa2d542ca88a2e4f4d
Perrin Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 (endret) Vet ikke. syns den fetishen er merkelig. Østlendinger på den andre side forstår jeg godt Endret 10. september 2012 av Perrin
Havtorn Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Vi er bare dødsherlige. Nei aner ikke jeg, kanskje det er noe med den joviale fiskerbondske dialekta? Er ikke så fryktelig på andre nordlendinger selv om jeg er en. Men en myk, mild nordnorsk dialekt er ganske fint.
Gjest Memories Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 (endret) Jeg synes dialekta nordpå (Troms) er mye finere enn den som er sørpå. Får fnatt av "bokmåldialekt". Edit: Har ikke fetish for dialekta altså. Endret 10. september 2012 av Memories
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Jeg forstår at noen dialekter er penere enn andre, men det er litt spesielt å ha fetish for en dialekt <br /><br /> Anonym poster: 029cafb23711eeaa2d542ca88a2e4f4d
Silfen Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Altså, de gangene jeg har lurt en nordlenning i bingen så er det rett og slett slippery as hell, fordi en barsk nordlenning som puler vettet av deg er rett og slett tenning i seg selv. Hadde det vært en østlending kunne han bare holdt kjeft og gjort sitt, men er man nordfra får man vær så god å komme med bedtalk underveis altså. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Altså, de gangene jeg har lurt en nordlenning i bingen så er det rett og slett slippery as hell, fordi en barsk nordlenning som puler vettet av deg er rett og slett tenning i seg selv. Hadde det vært en østlending kunne han bare holdt kjeft og gjort sitt, men er man nordfra får man vær så god å komme med bedtalk underveis altså. Så det ER dialekten som er tennende <br /><br /> Anonym poster: 029cafb23711eeaa2d542ca88a2e4f4d
TheHairyToothfairy Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 det handler vel ikke så veldig mye om dialekten, det handler vel mer om den temperaturen nordlendingen har når klærne ikke er så viktig mer og finstasen er fremme. nå har jeg ikke hatt gleden av å være tilsengs med en nordlending selv på temmelig lang tid, men det er litt annen fart i sakene når det blir riktig alvor. nå er det jo ikke akkurat noe dårlige forhold her i bergen heller, for all del ^^
Cathrine88 Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Det er latterlig mange som tror på myten om at alle nordlendinger er åpne, fordomsfrie villdyr som er med på alt og som går amok og knuller vettet av deg bare du spanderer en Mackøl. Det er kanskje der fascinasjonen ligger? :gjeiper: 1
TheHairyToothfairy Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 yep, du trenger jo ikke spandere noe øl på meg.
Silfen Skrevet 10. september 2012 #11 Skrevet 10. september 2012 Det er latterlig mange som tror på myten om at alle nordlendinger er åpne, fordomsfrie villdyr som er med på alt og som går amok og knuller vettet av deg bare du spanderer en Mackøl. Det er kanskje der fascinasjonen ligger? :gjeiper: Det er skikkelig skuff med kjipe nordlenninger. 1
Cathrine88 Skrevet 10. september 2012 #12 Skrevet 10. september 2012 yep, du trenger jo ikke spandere noe øl på meg. Og jeg synes Mackøl smaker helt forjævlig. Det er skikkelig skuff med kjipe nordlenninger. Plutselig føler jeg et visst forventningspress.
TheHairyToothfairy Skrevet 10. september 2012 #13 Skrevet 10. september 2012 Og jeg synes Mackøl smaker helt forjævlig. da dropper vi øl, ganske enkelt! ^^ hey, vent. er du også nordlending?
Cathrine88 Skrevet 10. september 2012 #14 Skrevet 10. september 2012 da dropper vi øl, ganske enkelt! ^^ hey, vent. er du også nordlending? Jepp. Har til og med et brautende villdyr som avatar, det burde da ha avslørt meg. :gjeiper: 4
TheHairyToothfairy Skrevet 10. september 2012 #15 Skrevet 10. september 2012 Jepp. Har til og med et brautende villdyr som avatar, det burde da ha avslørt meg. :gjeiper: Det kunne vært et bergensk villdyr.
Cathrine88 Skrevet 10. september 2012 #16 Skrevet 10. september 2012 Det kunne vært et bergensk villdyr. Godt poeng. Men nei, er nok fra Nord-Norge. Prøve å ro meg nærmere tema. Halvparten av de jeg har møtt som 'simpelthen eeeelsker nordlendinger og nordnorske dialekter' synes det er umulig å høre eller merke forskjell på nordlendinger og trøndere, så vi er nok ikke så spesielle.
Lille Blåklokke Skrevet 11. september 2012 #17 Skrevet 11. september 2012 Æ e nordlænning æ, kordan går det me dæ Vi nordlenninga e best
Gjest Filleproletiet Skrevet 11. september 2012 #18 Skrevet 11. september 2012 Æ e nordlænning æ, kordan går det me dæ Vi nordlenninga e best Ja. Dog merkelig hvorfor nordlenninger alltid føler de må påpeke dette selv?
Lille Blåklokke Skrevet 11. september 2012 #19 Skrevet 11. september 2012 Ja. Dog merkelig hvorfor nordlenninger alltid føler de må påpeke dette selv? Ja for dette var jo ikke sagt med et snev av ironi?? Har nå selv tilgode og møte en nordlenning som skryter av å være nordlenning.
Gjest Filleproletiet Skrevet 11. september 2012 #20 Skrevet 11. september 2012 Ja for dette var jo ikke sagt med et snev av ironi?? Har nå selv tilgode og møte en nordlenning som skryter av å være nordlenning. Really? Synes alltid nordlenninger snakker om hvor tragiske "søringan" er. Ikke klarer vi kjøre bil, ikke tåler vi snø, vi er sosser (ja, alle sammen!) og vi er femi. Det gjelder såklart alle østlendinger..Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor norlenninger må rakke ned på søringa? Vi rakker da aldri ned på dem? De fleste jeg kjenner, meg selv inkludert, er stolt av å ha familie i nord. Men vi er også stolt av å bo i sør. Hører da aldri "søringa" snakke nedsettende om "nordinga?" Vi har ikke engang ordet i vårt vokabulær. Nei, det må være noen mindreverdighetskomplekser på gang. Men det er jo så rart, for nordlenninger har da ingenting å skamme seg over..annet enn at mennene der oppe i snitt er litt lavere enn oss i sør da..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå