AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 For litt over en uke siden fikk jeg en flekk med et kløende rødt utslett over høyre hoftebein. Jeg kan beskrive det som litt kulete og prikkete. Jeg har aldri hatt eksem før, men har det innen familien, så jeg fikk tips om å ha på Mildison. Mildisonen hjalp ikke, og nå sitter jeg her med et utslett som går i en bue fra den ene hoften via nedre del av magen til den andre, og nå begynner også øverste del av lårene mine å rammes. Jeg har også en flekk med det samme på høyre legg. De verste områdene er nå helt røde med et litt skjellete utseende, mens andre steder er det prikker tett i tett. Og det klør veldig. Siden jeg ikke fikk legetime før om to uker (!), lurer jeg på om det er noen av dere som vet noe om hva dette kan være? Jeg har googlet litt, men blir ikke så mye klokere av det. Anonym poster: 13d17c2840664326a98922dc70b25c18
Gjest Daenerys Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Kan høres litt ut som atopisk eksem. Må ofte ha kortison for å behandle det. Du kan ikke ta en legetime hos en annen lege eventuelt? Hos meg dukket det plutselig opp på begge skinnleggene og på albuene for en del år siden (ungdomstida). I dag har det roet seg, bare litt prikker på hendene av og til.. Kutt ut alt av citrus (sitron, appelsin, tomat), det kan trigge. Ellers, smør veldig godt med fuktighetskrem etter hver eneste dusj. Og hvis du generelt er stresset for tiden, prøv å roe ned
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Tusen takk for svaret! Det spørs om jeg får bestille time hos en privat klinikk. Jeg begynner å bli redd at det skal spre seg til ansiktet, så det hadde vært fint å få stoppet det nå. Så kjedelig å få eksem i en alder av 30 når jeg ikke har hatt det før. Huff. Anonym poster: 13d17c2840664326a98922dc70b25c18
Gjest pellepirat Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 For meg hørtes det ganske likt ut som elveblest. Det er som et utslett som kan bre seg utover kroppen. På meg var det som gigantiske myggstikk over hele overkroppen når jeg hadde det.Var kuler/hevelse osv. Og klødde forferdelig. En varm dusj lindret det i korte perioder. Fikk vite at alt mulig egentlig kunne utløse det, og spm om jeg hadde spist noe nytt i det siste. Fikk tabletter mot det og det forsvant fort. Fikk det på nytt etter et par år, tok tabletter og det forsvant. Det er nå sikkert 15 år siden og har ikke hatt det siden.
Gjest Daenerys Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Men hun beskriver det som skjellede og rødt, og områder med tette prikker. Det er identisk med atopisk eksem. Og er det atopisk eksem bør du gå over til såper for sensitiv hud, vaske hendene lite og ikke dusje mye i varmt vann, det gjør det bare verre. Men ja, at det brer seg er ikke helt bra. Håper du får ordnet det raskt ts, er kjedelig når kroppen plutselig får utslett! Og for all del, ikke klø (ja, umulig)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå