Gå til innhold

Tiger eller barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere kunne fått valget mellom å oppfostre en menneskevennlig og ufarlig tiger eller et barn, hva hadde dere valgt? Dette er hypotetisk, og tigeren var like ufarlig og lojal som en hund.

Videoannonse
Annonse
Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

tiger. Jeg hadde tatt en vill menneskeetende tiger med konstant eksplosiv diarè og råtten ånde over et barn også.

(men tar heller et barn enn en grisunge)

Endret av Uanonymbruker
  • Liker 1
Skrevet

Hadde valgt begge deler.

Skrevet

Så heller død enn barn, check.

Jeg hadde tatt tigeren siden jeg allerede har barn.

Skrevet

Ja takk, begge deler? Littegrann kulere å gå tur i parken da liksom :tommelsmil:

Skrevet

Jeg elsker tigre, men ville dyr skal få lov til å være ville dyr! Jeg kommer ikke akkurat til å dø av sjokk når de blir skadet eller drept av tigrene 'sine.'

Tanken på en domestisert tiger i fangenskap er forferdelig, så det måtte ha blitt et barn. Men jeg ville ikke ha holdt det i fangenskap altså. :gjeiper:

• Liker 3
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg elsker tigre, men ville dyr skal få lov til å være ville dyr! Jeg kommer ikke akkurat til å dø av sjokk når de blir skadet eller drept av tigrene 'sine.'

Tanken på en domestisert tiger i fangenskap er forferdelig, så det måtte ha blitt et barn. Men jeg ville ikke ha holdt det i fangenskap altså. :gjeiper:

Neida det er ikke en vill tiger, det er en babytiger som har mistet mamman sin og som må bo hos deg til den er stor nok til å bli satt ut i et kjempefint naturreservat, den kommer til å oppføre seg like godt og trofast som en hund mens du har den.

Ville du heller fostret opp den tigeren, eller en unge?

Skrevet

Siden når begynte dyr som må fostres opp av mennesker å måtte bo i sengene deres? Bullshit!

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Siden når begynte dyr som må fostres opp av mennesker å måtte bo i sengene deres? Bullshit!

tror ikke de bor i sengene altså..

• Liker 2
Skrevet

Ok da, teskje; ingen ville dyr MÅ bo i menneskehus for å ales opp.

• Liker 1
Skrevet

Neida det er ikke en vill tiger, det er en babytiger som har mistet mamman sin og som må bo hos deg til den er stor nok til å bli satt ut i et kjempefint naturreservat, den kommer til å oppføre seg like godt og trofast som en hund mens du har den.

Ville du heller fostret opp den tigeren, eller en unge?

Jeg klarer ikke å gi fra meg dyr jeg har blitt glad i, så det blir fortsatt ungen. Forutsatt at jeg ikke må gi den fra meg selvsagt. ;)

Men babytigere er helt klart noe av det søteste som finnes. :rodmer:

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å gi fra meg dyr jeg har blitt glad i, så det blir fortsatt ungen. Forutsatt at jeg ikke må gi den fra meg selvsagt. ;)

Men babytigere er helt klart noe av det søteste som finnes.

tro meg, når babytigeren blir en voksen mannetiger og begynner å markere på møblene dine og jukke på gjester, så vil du helt sikkert gi den fra deg.

Men jeg kan ta tigeren jeg, den kan bo i senga :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Tiger. Aldri i verden om jeg hadde tatt meg av et barn.

• Liker 2
Skrevet

Barn, når som helst, dersom valget sto mellom å oppfostre kun èn av dem. Dog hadde det vært et spørsmål om kun preferanse uten at et valg fører til tap for den andre, hadde jeg tatt tigeren, da jeg for øyeblikket ikke ønsker barn og en tiger hadde vært fryktelig flott å stifte 'bekjentskap' til.

Andre arter hjelper jeg mer enn gjerne og det ville ikke falt meg inn å forlate et trengende dyr om det var noe jeg kunne gjøre, men jeg anser min hjelp som mer edel om det ikke innebærer at den må holdes i fangenskap hos meg eller bli årevis oppfostret på et (arts)fremmed sett når dens naturlige premisser er egnet til noko heilt annet. Men skulle jeg måtte ta valget mellom å oppfostre et dyr eller et menneske for dets overlevelse, er det ikke sjans at jeg hadde tatt dyret om det så fikk min samvittighet til å brase og tårene til å trille.

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Jeg hadde valgt barn over en tiger.

Skrevet

tro meg, når babytigeren blir en voksen mannetiger og begynner å markere på møblene dine og jukke på gjester, så vil du helt sikkert gi den fra deg.

Men jeg kan ta tigeren jeg, den kan bo i senga :fnise:

Litt jokking på gjester er da bare sjarmerende, men det er mulig jeg ville blitt lei av snorkinga og det å bli sparka tvers over rommet hver gang tigeren drømmer om å løpe.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Litt jokking på gjester er da bare sjarmerende, men det er mulig jeg ville blitt lei av snorkinga og det å bli sparka tvers over rommet hver gang tigeren drømmer om å løpe.

:legrine:

Skrevet

Jeg hadde valgt tigeren, selv om jeg egentlig er hundemann.

Med forbehold om:

At alle tillatelser er gitt av myndighetene (veldig tvilsomt, men siden dette er et tankeeksperiment), at folk ikke kjefter meg hunden full over at denne tigeren aldri vil bli istand til å vende tilbake til naturen (hey, jeg kan ikke noe for det folkens, jeg sitter fast i ett tankeeksperiment, tross alt), og at kommunen går med på å godkjenne tigeren som besøksdyr på det lokale sykehjemmet.

Den store bonusen vil jo være at innbruddstyver bare bryter seg inn en gang her hos meg, deretter får de status som "savnet".

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg hadde valgt tigeren, selv om jeg egentlig er hundemann.

Med forbehold om:

At alle tillatelser er gitt av myndighetene (veldig tvilsomt, men siden dette er et tankeeksperiment), at folk ikke kjefter meg hunden full over at denne tigeren aldri vil bli istand til å vende tilbake til naturen (hey, jeg kan ikke noe for det folkens, jeg sitter fast i ett tankeeksperiment, tross alt), og at kommunen går med på å godkjenne tigeren som besøksdyr på det lokale sykehjemmet.

Den store bonusen vil jo være at innbruddstyver bare bryter seg inn en gang her hos meg, deretter får de status som "savnet".

kanskje du kan få den godkjent som terapitiger, da kan du ta den med på sykehus og sykehjem og liknende steder så gamle og syke kan få ha den på fanget og kose med den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...