frøkna Skrevet 9. september 2012 #1 Skrevet 9. september 2012 Skal begynne igjen med cerazette nå etter en måneds tid pause fra hormonell prevensjon. På pakka står det at jeg må vente til første menstruasjonsdag før jeg kan begynne, men jeg vil begynne med en gang! Hadde mensen forrige uke og da virker det så lenge å vente.. hva er egentlig grunnen til at man må/burde vente til menstruasjonsdagen blir den ikke like sikker om jeg "jukser" og begynner før?
frøkna Skrevet 10. september 2012 Forfatter #2 Skrevet 10. september 2012 Er det ingen som vet noe om dette?
SmallTalk Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Det å lese pakningsvedlegget er fint. Der står det vel også det at du kan begynne på andre dager i syklusen, men at du da ikke er beskyttet fra dag 1 og må bruke kondom i 7 dager.
frøkna Skrevet 10. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2012 Ja, det er fint å lese pakningsvedlegget. Det har jeg gjort. Eneste infoen om oppstarten er at man begynner første menstruasjonsdag. Men allikevel takk for infoen, men unødvendig å formulere deg som du har gjort etter jeg har brukt lang tid på å netopp lese hele pakningsvedlegget. 1
Hirondelle Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Dette står i pakningsvedlegget. Begynner du den dagen som står der er du trygg fra første dag. Gjør du ikke det må du bruke tilleggsprevensjon i 7 dager... Det virker jo ikke som om du har lest det når du spør om noe som faktisk blir besvart der...
SmallTalk Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Ja, det er fint å lese pakningsvedlegget. Det har jeg gjort. Eneste infoen om oppstarten er at man begynner første menstruasjonsdag. Men allikevel takk for infoen, men unødvendig å formulere deg som du har gjort etter jeg har brukt lang tid på å netopp lese hele pakningsvedlegget. Les igjen, du... Dosering: 1 tablett daglig fra menstruasjonsblødningens 1. dag. Deretter 1 tablett daglig og kontinuerlig uten hensyn til ev. blødning. Intet opphold mellom pakningene. Ved start på dag 2-5 i menstruasjonssyklus anbefales mekanisk tilleggsprevensjon de første 7 dagene. Etter fødsel kan en starte før menstruasjonen er tilbake. Tilleggsprevensjon (kondom) anbefales første uken. Ved bytte fra andre prevensjonsmetoder, se SPC Begynner du uten om første menstruasjonsdag, så må du bruke kondom i en uke. Når du starter opp i syklusen skal ikke spille noen rolle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå