Gå til innhold

Hvordan bli kvitt strekkmerker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 19 år og har levd for usunt så gikk jo oppi vekt, og som en følge av det kom noen strekkmerker på hofter og mage. La om kostholdet og begynte å trene mer. Gikk fra 110 cm til 100 cm rundt livet på 6 uker og skal selvfølgelig ned mer.

Vil strekkmerkene forsvinne etterhvert eller er det noe jeg kan gjøre for å heale de fortere? Laserbehandling er ikke aktuelt.

Anonym poster: 4ceaeec7aa58fdb47a9649c514254dc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil lysne med tiden og være ganske så usynlige.

Skrevet

Jeg hadde noen strekkmerker på lårene og puppene, men de ble borte da jeg la om kosten min til å inneholde masse sunt fett, og kuttet ut alle dårlige karbohydrater. Både kroppen min er fast og fin, og puppene også.

Nå spørs det kanskje hva slags strekkmerker du har? Er de veldig ille? Eller er de små?

Jeg har iallfall tro på at kostholdet mitt kan hjelpe deg - bare spør om du vil vite mer. :)

Anonym poster: 6aea7414c1e96c039f66b0d8c8a1c773

Skrevet

Jeg hadde noen strekkmerker på lårene og puppene, men de ble borte da jeg la om kosten min til å inneholde masse sunt fett, og kuttet ut alle dårlige karbohydrater. Både kroppen min er fast og fin, og puppene også.

Nå spørs det kanskje hva slags strekkmerker du har? Er de veldig ille? Eller er de små?

Jeg har iallfall tro på at kostholdet mitt kan hjelpe deg - bare spør om du vil vite mer. :)

Tusen takk for svar! :) Da skal jeg legge inn mer fet fisk i kostholdet mitt. Spiser aldri fine karbohydrater så der er jeg good, bortsett fra ris en sjelden gang.

Strekkmerkene mine er ikke av den ille sorten, de er tynne og er lyserosa i fargen. Noen av de nyere er litt mer mørkerosa.

Skrevet

Strekkmerker forsvinner sjeldent helt, da de er arr som er kommet i huden. De vil lysne som de andre sier, og blir somregel nesten usynlige. Jeg derimot er veldig høy og tynn, vokste enormt på barneskolen. Så jeg har masse strekkmerker på lår og rumpe, men tenker ikke spesielt mye over dem lengre.

Skrevet

Skal ikke si helt sikkert, men mener å ha hørt at de har en krem/salve på apoteket som fjerner diverse arr bl.a strekk merker. Det går jo an å spørre :tommel:

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Da skal jeg legge inn mer fet fisk i kostholdet mitt. Spiser aldri fine karbohydrater så der er jeg good, bortsett fra ris en sjelden gang.

Strekkmerkene mine er ikke av den ille sorten, de er tynne og er lyserosa i fargen. Noen av de nyere er litt mer mørkerosa.

Ja, jeg vil tro det vil hjelpe deg å før mer fett i kosten, da huden blir ødelagt av sukker og hvetemel, men repareres av protein, fett og frukt og grønt.

Jeg spiser veldig mye fisk, spesielt laks og iblant ørret, og jeg har alltid masse sesamfrø på maten.

Ofte lager jeg fiskewok av brokkoli, paprika og champignong, og laks, og lager til en salat av grønne blader som spinat og ruccula og sånt. Skviser litt sitron over det hele og MASSE SESAMFRØ. kjempegodt! og dette spiser jeg så og si hver dag. Så koser jeg meg heller i helgene taco eller biff :)

Sesamfrø kan du bruke på alt. da det er proppfullt av omega3,fett og protein og annet bra.Det som er dumt er at folk er redde for å spise fett, men det sunne fettet er veldig viktig for kroppen. Jeg metter meg på fett(og proteiner), og man får et bedre og stabilt blodsukker også.

Har også begynt å spise chia-X. Det ligner litt på sesamfrø, men er enda mer næringsrikt. Dette bruker jeg i smoothier som jeg spiser nesten hver dag, og jeg merker at jeg har mer energi og at huden er mye finere og håret også.

Det produktet kjøper jeg på helsekost. Kjøpte på sunkost på cc-vest. :*)

Søstern min hadde masse lilla strekkmerker på rumpa, men de har lysnet veldig med årene. Og nå spiser hun sunt også, som meg, så det hjelper nok veldig.

Skrevet

Og når jeg spiser taco, spiser jeg masse hjemmelaget guacamole :D

Men bruke mye avokado ellers også :D

Glemte å skrive at du ikke må være redd for å spise nøtter og frø. Kjempesunt og næringsrikt. Jeg spiser ofte nøtter og sånt når jeg skal på tur.

Skrevet

Ja, jeg vil tro det vil hjelpe deg å før mer fett i kosten, da huden blir ødelagt av sukker og hvetemel, men repareres av protein, fett og frukt og grønt.

Jeg spiser veldig mye fisk, spesielt laks og iblant ørret, og jeg har alltid masse sesamfrø på maten.

Ofte lager jeg fiskewok av brokkoli, paprika og champignong, og laks, og lager til en salat av grønne blader som spinat og ruccula og sånt. Skviser litt sitron over det hele og MASSE SESAMFRØ. kjempegodt! og dette spiser jeg så og si hver dag. Så koser jeg meg heller i helgene taco eller biff :)

Sesamfrø kan du bruke på alt. da det er proppfullt av omega3,fett og protein og annet bra.Det som er dumt er at folk er redde for å spise fett, men det sunne fettet er veldig viktig for kroppen. Jeg metter meg på fett(og proteiner), og man får et bedre og stabilt blodsukker også.

Har også begynt å spise chia-X. Det ligner litt på sesamfrø, men er enda mer næringsrikt. Dette bruker jeg i smoothier som jeg spiser nesten hver dag, og jeg merker at jeg har mer energi og at huden er mye finere og håret også.

Det produktet kjøper jeg på helsekost. Kjøpte på sunkost på cc-vest. :*)

Søstern min hadde masse lilla strekkmerker på rumpa, men de har lysnet veldig med årene. Og nå spiser hun sunt også, som meg, så det hjelper nok veldig.

Den retten du nevnte skal jeg prøve :D Takk for tips, skal prøve de og gi det litt tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...