Klartglass Skrevet 9. september 2012 #1 Skrevet 9. september 2012 Jeg er usikker på om noen har postet noe lignende her før, for jeg har ikke lett igjennom. Men jeg skriver nå min egen historie. Jeg fikk diagnosen bipolar type 2, rapid cycling for drøyt halvt år siden nå. Jeg gikk til en spesialist etter ''mistanker'' om at jeg hadde sykdommen(om jeg kan kalle det for det) og fikk begynne på medisiner ganske så snart etterpå. Nå går jeg på Lamictal (gikk opp til 400mg, men opplevde kvalme og svimmelhet som psykiateren min mente kunne ha en sammenheng med denne (eller en av de andre pillene jeg tok), så jeg gikk ned til 300mg) og Topimax (150mg). Disse to er stemningsstabiliserende medikamenter. Jeg gikk også på Wellbutrin i litt over tre måneder, men opplevde kvalme og at migrenen min var tydelig hissig, og nedturene var større enn de hadde vært lenge. Så jeg bestemte meg for å kutte det ut. Jeg opplever ikke at Lamictal og/eller Topimax fungerer for meg. Hverken for hypomani, depresjon, spiseforstyrrelser og vektøking. Kanskje jeg er utålmodig og burde vente lengre, det er nok det lureste. Og en stemningsstabiliserende pille vil uansett være lurt for en bipolar, vil det ikke? Min ''versjon'' av bipolar er den hyppige rapid cycling. Jeg har opp- og nedturer hver dag. En veldig lang og surrende berg- og dalbane. Men mine hypomane faser er ikke så veldig sterke. Jeg har mye energi, prater i ett, er veldig impulsiv, etc. Men ikke på et så høyt nivå at det er for overdrevent. Kunne det vært en grei idé å prøve antidepresiva som eneste behandling? Noen som har erfaring, eller iallefall en mening?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå