AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #1 Skrevet 9. september 2012 Jeg har slitt med utmattelse og en rekke andre diffuse helseplager i flere år, og plagene har blitt forsterket dette året. Legen finner ikke ut av hva som feiler meg, og jeg har en følelse av at jeg blir sett på som hypokonder. Tannlegen min - som ikke vet noe om min sykdomshistorie - mistenker at jeg har Sjøgrens Syndrom og anbefaler meg på det sterkeste å be legen om utredning, så det skal jeg gjøre. Jeg har googlet dette litt og funnet ut at mange av mine diffuse symptomer stemmer overens med symptomene på Sjøgrens, så kanskje har tannlegen ved en ren tilfeldighet funnet ut noe som legene ikke har sett. Er det noen her som har Sjøgrens syndrom eller kjenner noen som har? Hvordan har dette utartet seg for deg/dem? Skulle gjerne visst litt mer om dette ut fra folks personlige erfaringer. Anonym poster: 31292717b2165bdf1883ddca21415715
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #2 Skrevet 9. september 2012 Sjøgren er en autoimmun (kroppen angriper seg selv) sykdom som først angriper kjertlene som produserer tårer og saliva, derfor er det ofte tannleger/øyeleger som ser det først. Senere kan det utvikle seg, men dette er ganske skjeldent. Det er ingen kur for sjøgren, men man kan lindre symptomene. Gå til legen, og test for ANA spesifikke for sjøgren. Lykke til Anonym poster: 127595238cf7a4ea47fc5889e555f6cb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #3 Skrevet 9. september 2012 Takk for svar. Jeg har googlet en del og funnet mange fakta om Sjøgrens, men det hadde vært fint å høre om personlige erfaringer. Om hvordan folk har opplevd symptomer, møtet med helsevesenet, diagnosesetting, behandling osv. TS Anonym poster: 31292717b2165bdf1883ddca21415715
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå