AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Er det bare migrene og epilepsi som kan gjøre at man ser aura? Da mener jeg ikke paranormal aura :gjeiper: Jeg ser nesten daglig aura (lysende gul-hvite skygger på ting og mennesker) uten noen andre symptomer samtidig. Jeg ble i fjor utredet for epilepsi pga noe annet, og jeg har ikke epilepsi. Er ikke plaget av hodepine, så har ikke migrene. Anonym poster: 29706b9a714ddc5b599d9a92da610f5f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Jeg har forresten hatt det slik i mange år og det plager meg egentlig ikke. I fjor ble det tatt MR av hodet mitt pga noe annet (ikke noe med det som hadde med epilepsiutredningen å gjøre), og jeg har ingen hjernesvulst eller noe annet galt. Anonym poster: 29706b9a714ddc5b599d9a92da610f5f
Gjest Katee Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Ville tatt en tur til optiker (eller fastlegen) - om de finner noe som bør sjekkes opp så henviser de direkte til øyelege. Jeg tenkte som brukeren over her også på glaukom (grønn stær) 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #5 Skrevet 9. september 2012 Det er ikke så lenge siden jeg var hos optikeren, jeg nevnte dette og hun fant ikke noe galt bortsett fra at jeg fikk lesebriller. Hun mente at det kan være en bivirkning på en medisin jeg begynte på i fjor men jeg har jo hatt dette før jeg begynte på medisinen. Jeg har googlet grønn stær nå siden jeg vet så lite om det, og jeg kjenner meg ikke igjen i det. Det står ikke noe om aura under symptomer på noen av sidene jeg har lest. Men takk for forslaget! Anonym poster: 29706b9a714ddc5b599d9a92da610f5f
Gjest Tidssone Skrevet 9. september 2012 #6 Skrevet 9. september 2012 Kanskje du bare rett og slett ser auraene? Prøv å stirr lenge på hånden din, forandrer fargen seg da?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Jo aura har en tendens til å dukke opp når jeg stirrer på noe, men kan ikke det skje med alle? Jeg fikk det nå når jeg stirret på hånden min. Men ellers så kan det dukke opp når jeg ikke stirrer på noe spesielt, og da har alt aura. Som i går når jeg var å trente, mens jeg holdt på med noen øvelser som jeg har fått av min manuell terapeut foran et speil, så plutselig hadde jeg og alt annet auraskygger, og det varet i noen minutter og så var det borte. Anonym poster: 29706b9a714ddc5b599d9a92da610f5f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #8 Skrevet 9. september 2012 Det er ikke sånn aura man tenker på når man snakker om migrene med aura. Aura før migrene betyr bare at man får et forvarsel på anfallet ved at man f.eks. ser lystråder/lyn/flimring, deler av synsfeltet forsvinner, man får en prikkende/lammende følelse i kroppsdeler eller får taleproblemer før hodepinen setter inn. Man kan for øvrig ha denne type aura uten at hodepinen setter inn. Ser du "aura" rundt ting og mennesker vil jeg tro det er noe med øynene/synsbanene som ikke er som det skal. Fastlegen og øyelege er nok riktige veien å gå. Anonym poster: 3379e306b64eb82d442c4c2ab6311f57 3
Gjest Tidssone Skrevet 9. september 2012 #10 Skrevet 9. september 2012 Jo aura har en tendens til å dukke opp når jeg stirrer på noe, men kan ikke det skje med alle? Jeg fikk det nå når jeg stirret på hånden min. Men ellers så kan det dukke opp når jeg ikke stirrer på noe spesielt, og da har alt aura. Som i går når jeg var å trente, mens jeg holdt på med noen øvelser som jeg har fått av min manuell terapeut foran et speil, så plutselig hadde jeg og alt annet auraskygger, og det varet i noen minutter og så var det borte. Anonym poster: 29706b9a714ddc5b599d9a92da610f5f Nei, ikke alle klarer å se auraer. Forandrer de farge, eller ser du bare skyggene?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #11 Skrevet 9. september 2012 Det er ikke sånn aura man tenker på når man snakker om migrene med aura. Aura før migrene betyr bare at man får et forvarsel på anfallet ved at man f.eks. ser lystråder/lyn/flimring, deler av synsfeltet forsvinner, man får en prikkende/lammende følelse i kroppsdeler eller får taleproblemer før hodepinen setter inn. Man kan for øvrig ha denne type aura uten at hodepinen setter inn. Ser du "aura" rundt ting og mennesker vil jeg tro det er noe med øynene/synsbanene som ikke er som det skal. Fastlegen og øyelege er nok riktige veien å gå. Anonym poster: 3379e306b64eb82d442c4c2ab6311f57 Det hender også at jeg ser lystråder og flimring, men det er sjeldnere, og jeg har som sagt ikke hodepine, så neppe migrene uansett. Fikk et migreneanfall under MR, da så jeg masse knallgul auraskygger på det jeg så + blåe lystråder som for rundt i rommet. Og fikk hodepine og svimmelhet som varte i ca 3 døgn. Da så jeg mye auraskygger i løpet av disse 3 døgnene. Og ja som du sier så er migrene-aura en forvarsel på et migreneanfall, så jeg mener ikke at jeg har migrene. Jeg spurte om det er noe annet enn migrene som kan føre til aura. Har som sagt vært hos en optiker og nevnte dette, hun sjekket øynene mine og sa at det ikke er noe å bry seg om fordi hun fant ikke noe galt. Har også nevnte det for fastlegen en gang i fjor, og hun sa at det ikke er noe å bry seg om. Drikker du mye lettbrus? Nei, drikker litt brus i helgene og det varierer om det er lettbrus eller ikke-lettbrus. Nei, ikke alle klarer å se auraer. Forandrer de farge, eller ser du bare skyggene? Mener du at det er noe paranormalt? Syns ikke at det forandrer farge, er lysegult eller hvitt. Det er sånn http://www.mysticalblaze.com/Aura1.jpg men på både mennesker og gjenstander, på alt jeg ser. Det har en tendens til å komme når jeg er sliten, og jeg kan ikke huske hvor lenge jeg har hatt det sånn, kanskje hele livet, er iallefall veldig vant med det. Det er ikke sånn her http://www.readersandhealers.com/aura-image.jpg Anonym poster: 29706b9a714ddc5b599d9a92da610f5f
Myosotis Skrevet 9. september 2012 #12 Skrevet 9. september 2012 Min mor har mye hodepine. Spenningshodepine - og hun ser konstant slik aura rundt ting selv når hun ikke har vondt i hodet.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #13 Skrevet 9. september 2012 Det hender også at jeg ser lystråder og flimring, men det er sjeldnere, og jeg har som sagt ikke hodepine, så neppe migrene uansett. Fikk et migreneanfall under MR, da så jeg masse knallgul auraskygger på det jeg så + blåe lystråder som for rundt i rommet. Og fikk hodepine og svimmelhet som varte i ca 3 døgn. Da så jeg mye auraskygger i løpet av disse 3 døgnene. Og ja som du sier så er migrene-aura en forvarsel på et migreneanfall, så jeg mener ikke at jeg har migrene. Jeg spurte om det er noe annet enn migrene som kan føre til aura. Har som sagt vært hos en optiker og nevnte dette, hun sjekket øynene mine og sa at det ikke er noe å bry seg om fordi hun fant ikke noe galt. Har også nevnte det for fastlegen en gang i fjor, og hun sa at det ikke er noe å bry seg om. Anonym poster: 29706b9a714ddc5b599d9a92da610f5f Ok, det kan høres ut som aura. Som jeg skrev kan du ha aura uten migrene. Spesielt siden du har hatt et migreneanfall med hodepine, vil jeg tro det kan være dette som er årsaken. Klippet fra NEL: Aura uten hodepine: (Tidligere kalt migreneekvivalent) Migrene med aura kan hos noen pasienter presentere seg med bare aura anfall uten hodepine. En del har hatt typisk aura med migrene tidligere i livet, men etterhvert mister hodepinen migrenekarakter eller forsvinner helt mens auraanfall består. Anonym poster: 3379e306b64eb82d442c4c2ab6311f57
Gjest Tidssone Skrevet 9. september 2012 #14 Skrevet 9. september 2012 Mener du at det er noe paranormalt? Syns ikke at det forandrer farge, er lysegult eller hvitt. Det er sånn http://www.mysticalblaze.com/Aura1.jpg men på både mennesker og gjenstander, på alt jeg ser. Det har en tendens til å komme når jeg er sliten, og jeg kan ikke huske hvor lenge jeg har hatt det sånn, kanskje hele livet, er iallefall veldig vant med det. Anonym poster: 29706b9a714ddc5b599d9a92da610f5f Naaa. Jeg tror egentlig det har en helt naturlig forklaring. Feks at man har en eller annen synsfeil som ikke er "oppdaget", men som gjør at man ser disse auraene. Jeg gjør det selv og dersom jeg er sliten ser jeg de best. Kan også se annet lysflimmer og tråder. Jeg har bare hatt et par migreneanfall i løpet av hele livet, men husker ikke hvordan det var med disse auraene de gangene.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #15 Skrevet 9. september 2012 Hehe, ja det er noe sånt jeg og trur Anonym poster: 29706b9a714ddc5b599d9a92da610f5f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå