AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Lurte på om noen har erfaring med Zoloft i stedet for Cipralex? Får så munntørrhet av cipralex og legen vil prøve Zoloft i stedet. Er utrolig skeptisk i utgangspunktet å gå på i disse tablettene. Får alt av bivirkninger uansett tabletter jeg tar. Har for flere år siden gått på Cipralex og stoppet da jeg ikke lenger hadde behov for de. Nå er det ikke formaninger eller sykdomshistorier jeg er ute etter kun andres erfaring kontra disse to tablettene. I felleskatalogen ser jeg at Zoloft og har munntørrhet som bivirkning men legen mente disse er mildere enn Cipralex. Er noe drit det for jeg klarer ikke spise i det hele tatt når dette skjer. Anonym poster: 56b966c1d7b28577c7cd15f000e9d036
Hirondelle Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Jeg gikk på Zoloft i et par uker, aldri igjen! Var rene bivirkningshelvete, og jeg får aldri bivirkninger av noen andre medisiner... som antibiotika, p-piller osv. Jeg ble helt sjokkert over disse pillene. Jeg anbefaler deg å fokusere på å bli frisk istedenfor piller, for det er ikke alltid den beste veien Det er en jævlig kamp - men overlevbar. Lykke til! <3
Hirondelle Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Jeg gikk på Zoloft i et par uker, aldri igjen! Var rene bivirkningshelvete, og jeg får aldri bivirkninger av noen andre medisiner... som antibiotika, p-piller osv. Jeg ble helt sjokkert over disse pillene. Jeg anbefaler deg å fokusere på å bli frisk istedenfor piller, for det er ikke alltid den beste veien Det er en jævlig kamp - men overlevbar. Lykke til! <3 Edit: Glemte selvfølgelig å si at Cipralex ikke var noe for meg, da jeg bare ble mer angstfull enn overlevbart. Sluttet etter fire dager (jeg vet at de kanskje ikke fikk virket enda, MEN det ble for mye for en 18-åring.)
Pusemamma Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Legen ville jeg skulle gå på disse siden jeg har hatt en sykdom i flere måneder så gjør at jeg har fått angst. Ikke en farlig sykdom men bare en som går veldig tregt over. Gikk på Cipralex i 2 uker denne gangen så slutta jeg pga bivirkningenen, rastløshet som gjorde at jeg ikke kunne sitte stille, hjertbank og enda mer angst. Det er visst vanlig i starten. Men kroppen roa seg 3 dager etter jeg slutta. Har ikke lyst i det hele tatt og ha mer piller. Jeg trener i tillegg regelmessig for og holde meg i gang og det gjør jo godt. Tror jeg dropper Zoloft og satser på andre ting i stedet.
Gjest Loverdose Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Cipralex. Selv begynte jeg på Cipralex for noen uker siden, og jeg merker allerede forskjell og føler meg bedre. Zoloft derimot har jeg ingen erfaring med, men har hørt veldig mye negativt, blant annet sterke bivirkninger, vektøkning osv - men samtidig har jeg hørt at dette er en veldig bra antidepressiva som fungerer, til tross for alle bivirkningene som medfølger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå