Gå til innhold

Nattevakter...hva tjener dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som nattevakt på hotell, 80% stilling.

Har ei grunnlønn på ca 159 kr timen, og et nattillegg på 37 kr for manuelt arbeid ifra kl 00-06. Får også et kveldstillegg fra kl 23-00 på 10 kr.

Er interessert i å høre hva andre nattevakter tjener, hvor dere jobber og om dere har relevant utdannelse. (Jeg har fagbrev som resepsjonist og ca 4 års annsienitet- er ikke sikker, har jobbet mye deltid etter jeg fikk unger.)

Jeg får helt sikkert "rett" lønn, etter tariff. Likevel hører jeg om andre nattevakter f.eks i helsevesenet som får 100% tillegg. Så blir nok ikke værende så altfor lenge i denne jobben.

Anonym poster: fe67e71be020400b4f845abea80db8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du får 180+45 kr når du jobber natt?

Høres rimelig ut, med 3 års høyskole. Men trodde faktisk dere sykepleiere fikk mer i nattillegg?

TS

Anonym poster: fe67e71be020400b4f845abea80db8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du får 180+45 kr når du jobber natt?

Høres rimelig ut, med 3 års høyskole. Men trodde faktisk dere sykepleiere fikk mer i nattillegg?

TS

Anonym poster: fe67e71be020400b4f845abea80db8f7

Jeg er også sykepleier. Max ans. Har 235 kr timen. 56 kr I natt/kvekdstillegg og 50 kr I helgetillegg.<br /><br /> Anonym poster: 870b96dc98892cee58889ad1e276d2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du får 180+45 kr når du jobber natt?

Høres rimelig ut, med 3 års høyskole. Men trodde faktisk dere sykepleiere fikk mer i nattillegg?

TS

Anonym poster: fe67e71be020400b4f845abea80db8f7

Ikke der jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltidsjobb som nattevakt som sekretær på sykehus, ingen utdanning, er bare student som trenger noen kroner 157+45 hele vakten, ekstra i helg.

Anonym poster: 0552dcd23879e81e3ae1ac9fa7d8a171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Filleproletiet

Psykiatrien..har 3 års "urelevant" universitetsutdannelse, så får kun miljøarbeiderlønn. Synes imidlertid den er ganske god. Har 185 i grunnlønn og får 40% på natt. Det skulle bli noe sånt som 250 i timen cirka? Er 29 år og har 6 års ansinitet.

Sprøtt å høre at jeg tjener bedre enn sykepleiere. Jeg sitter bare på pcen eller ser på tv hele natta stort sett. Men det er klart..noe KAN skje, og jeg er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiatrien..har 3 års "urelevant" universitetsutdannelse, så får kun miljøarbeiderlønn. Synes imidlertid den er ganske god. Har 185 i grunnlønn og får 40% på natt. Det skulle bli noe sånt som 250 i timen cirka? Er 29 år og har 6 års ansinitet.

Sprøtt å høre at jeg tjener bedre enn sykepleiere. Jeg sitter bare på pcen eller ser på tv hele natta stort sett. Men det er klart..noe KAN skje, og jeg er alene.

Det føles urettferdig. Jeg har relevant utdannelse, har en hel del å gjøre utenom å betjene resepsjonen (bl a så lager jeg frokosten) og har ansvaret hvis brannalarmen går og for å sørge for ro og orden på nattestid.

Som kvinne er jeg også i en utsatt situasjon (selv om jeg bærer trygghetsalarm) og burde faktisk fått tillegg for det. (menn også egentlig, men kvinner er jo mer utsatt for evnt voldtekt av ustabile hotellgjester...)

TS

Anonym poster: fe67e71be020400b4f845abea80db8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Det føles urettferdig. Jeg har relevant utdannelse, har en hel del å gjøre utenom å betjene resepsjonen (bl a så lager jeg frokosten) og har ansvaret hvis brannalarmen går og for å sørge for ro og orden på nattestid.

Som kvinne er jeg også i en utsatt situasjon (selv om jeg bærer trygghetsalarm) og burde faktisk fått tillegg for det. (menn også egentlig, men kvinner er jo mer utsatt for evnt voldtekt av ustabile hotellgjester...)

TS

Anonym poster: fe67e71be020400b4f845abea80db8f7

Jo, det er sikkert urettferdig. Men jeg føler det også urettferdig at jeg har en medisinsk utdannelse og ikke får noe igjen for det. Andre som er utdannet sang-pedagog eller gud vet hva får lønn som miljøterapauter. Jeg har dessuten ansvar for nesten 20 schizofrene alene, brannalarm, osv. Men det er klart, 95% av tiden er det helt rolig, men de siste 5% kan være små-tøfft.

Men så valgte jeg også den jobben fordi jeg visste at det er svært godt betalt i forhold til hva man som regel må gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...