Gå til innhold

Er du for velferdsstaten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Anonym poster: 0a654ad5862d9f0a844e44a45ed223bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei. Helt prinsipielt så mener jeg at tyveri er galt, og en slik tankegang er uforenlig med det å støtte opp mot en velferdsstat finansiert ved tvang. Jeg mener at individet selv burde få betale for sykehjelp, og derav få det man betaler for.

Dette er absolutt ikke tilfellet per i dag hvor enkelte får livsforlengende behandling til over 10 millioner i året, mens man for en enkelt, i motsetning mye billigere utredning for f.eks kreft må stå i kø i månedsvis, eller år i enkelte saker. Dagens system er i mine øyne blodig urettferdig på grunn av de nevnte grunnene.

Endret av meh
Skrevet

ja. fordi den fungerer langt bedre enn samfunn som er nær ekstrem kapitalisme: hong kong og singapore.

Anonym poster: 89d89ccbd3983cc786ee6b68771bbb41

• Liker 2
Skrevet

Ja. Fordi den fungerer.

Anonym poster: 5935f968f4c427402446272d337603b4

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener at det sikkerhetsnett for de som faller utenfor er nødvendig, men den er altfor stor og omfattende i dag.

Skrevet

Jeg er for "velferdsstaten" i den grad det betyr at alle har rett på hjelp når de trenger det, og at alle skal bidra til dette etter evne. Dette er noe som ikke alltid trenger å skje i praksis, så om det at jeg er "for velferdsstaten" betyr at jeg er for systemet slik vi har det i dag så nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...