lotruley Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Kasta netopp opp rundt 7-8 ganger, og de tvar helt brunt. Er veldig forkjølet, og når jeg hosta, så kom det brennende smerte i halsen, også kasta jeg opp. Har hosta konstant, og veldig "hardt" i noen uker nå, hva tror dere dette er? Drakk et kvart glass med cola, men resten vann og iste, men den lille colaen har vel ikke noe å gjøre med kast oppen? Takk for svar!
Lucid Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 (endret) Jo, den har noe med saken å gjøre. Cola og iste er jo henholdsvist brun-svart og brunt. Og du kaster jo naturlig opp det du spiser. Prøv å spise mais, så skal du se at det er mais som kommer i retur også. Edit; beklager, jeg misforsto spørsmålet. Trodde du ikke forsto hvorfor oppkastet var brunt.. hehe. Har selv hosta så mye at jeg har holdt på å kaste opp. Ta deg en tur til lege du, så får du et bedre svar enn våre gjetninger. Endret 7. september 2012 av Lucid 1
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Trenger ikke å være noe alvorlig, så kan godt være at det er pga det som den over svarer. MEN, jeg vil absolutt anbefale deg på det sterkeste å ringe legevakten og forhøre deg med de. De har kunnskap! God bedring:-)
lotruley Skrevet 8. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2012 Tusen takk for svar! Har lest et sted at det kan være blod, så ble ganske redd! Forhåpentlig vis var det bare cola!
Gjest Eurodice Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Tusen takk for svar! Har lest et sted at det kan være blod, så ble ganske redd! Forhåpentlig vis var det bare cola! Når du spyr til magen er tom, er det galle som kommer opp, dette brune eller grønnbrune. Det gir en brennende følelse og sur smak. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Når man kaster opp blod ser det som oftest ut som kaffegrut. Anonym poster: 3c4686bc532fb0fed318ea1690c56ed7
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2012 #7 Skrevet 8. september 2012 Når du har hostet i flere uker, slik at du nå kaster opp når du hoster, så er legen den rette å konsultere med! Langvarig hoste kan absolutt føre til at man hoster opp litt blod. Ufarlig i seg selv, men man skal jo ikke hoste slik i ukesvis!! Da er det kanskje bronkitt f.eks.
Yesterday Skrevet 9. september 2012 #8 Skrevet 9. september 2012 Ja dra til legen! Det er ikke normalt å hoste lenge og spy av det. Jeg har gjort det selv og legene fant ikke noe, eller jeg spydde bare en gang av det. Men jeg hostet kraftig hver dag i flere uker, bristet antakelig et ribbein eller en muskel pga det, og allikevel fant ikke legen noe galt med meg. Jeg ble bra! Men dra til legen du, så får du vite om det er noe å bekymre seg over eller ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå