Eliza Doalot Skrevet 25. april 2013 #561 Del Skrevet 25. april 2013 Har hatt kynnere nesten i ett siden i går kveld. Klarte å sovne, men våknet litt i løpet av natten og kjente magen stramme seg. Mon tro om det skjer noe i løpet av helgen? Hvis ikke kan dette bli svært slitsomt. Men så lenge jeg kan prate er det vel bare kynnere, er det ikke så? Menstermin i morgen Jeg ser vi er flere morgenfugler, Tekola? Jeg er normalt ikke det, men for første gang i mitt liv har jeg våknet så sulten at jeg bare MÅTTE stå opp å spise... klokka 5! Uansett, så spennende med masse aktivitet hos deg. Jeg kjenner ikke oddsen for at det blir noe mer ut av det, men jeg kan gjerne krysse fingrene for deg (og litt for meg selv)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 25. april 2013 #562 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg er morgenfugl annenhver uke. Har en mann som jobber skift, og det ene er 06-14. Men jeg jobber med å lære meg å sovne igjen, da Mat, ja, du sier noe. Kanskje jeg skal få i meg litt? Jeg kan nok gå med dette en stund også. Lurer litt på å bestille kinobilletter til Iron Man 3 i morgen, på trass Skal til jordmor på mandag, skal bli spennende å se om hun evt har noen oppmuntrende ord om ting ikke har skjedd før det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 25. april 2013 #563 Del Skrevet 25. april 2013 Eg hadde berre hatt kynnarar, som ikkje eingong var vonde. Likevel var eg heilt moden og hadde 2 cm opning ved igangsetting. Det er lov å håpa at kynnarane har noko for seg, Tekola. Åh, ikkje snakk om mat, då. *rumlemage* Eg føler berre ikkje for å ta krabaten og stå opp ennå. Og å ligga for seg sjølv, det gjer han berre unntaksvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 25. april 2013 #564 Del Skrevet 25. april 2013 Kanskje det er et trønderfenomen? Nei, det skal bli spennende å se hva helgen og de kommende dagene bringer Det er så deilig å ha en kommode på soverommet nå! Det hjelper så utrolig på klesoppbevaring! Fant masse klær jeg hadde glemt, og det er bare fire måneder siden vi flyttet inn her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 25. april 2013 #565 Del Skrevet 25. april 2013 Nå skal jeg være snusfornuftig; Det lureste er helt sikkert å leve livet som normalt, da går iden så mye fortere (for det er enkelt, yeah right!). Mao bestill billetter! I verste fall får du ikke brukt dem, men da får du en baby i steden, og den dealen er egentlig ikke så gal! Lurer på om det var samme argumentasjonsrekke som gjorde at jeg synes det var en god ide å bestille Springsteen-billetter 30 april? 38 uker på vei, med bekkenløsning og en blære som rommer en centiliter eller noe? Har ikke helt bestemt meg om det er god eller veeeeeldig dårlig ide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 25. april 2013 #566 Del Skrevet 25. april 2013 Ja, det jeg også tenker Det er Springsteen, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 26. april 2013 #567 Del Skrevet 26. april 2013 Juhu! Siste dag i jobb i dag, så er det permisjon! Jeg er veldig fornøyd, og ikke minst litt stolt, for å ha holdt ut hele løpet denne gangen, om enn bare 50% nå på slutten. Nå er jeg litt usikker på om jeg skal nyte late dager, eller gjøre alt det jeg lenge har hatt planer om å få gjort før pjokken kommer? Spørs om det blir litt av hvert i begynnelsen i allefall. Jeg har av en eller annen grunn ingen tro på at jeg kommer til å gå helt til termin denne gangen, så det er best å få opp farta! Uansett, i morgen får jeg "huset fullt" av folk som har sagt de skal hjelpe meg å fikse hagen Vel, hjelpe og hjelpe... Er ikke mye jeg får gjort, så jeg er veldig takknemlig for at noen tar tak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. april 2013 #568 Del Skrevet 26. april 2013 Imponert! 50% er 50%! Synes det er veldig bra at du har klart å holde ut! En kombinasjon av effektive dager og late dager har funket bra for meg, i hvert fall! Godt å få unna litt og godt å kunne slappe av Så deilig med hjelp til sånt! Sitter i sofaen nå, og det stikker så sykt innimellom! Og det kjennes som om hun prøver å presse seg enda lenger ned i bekkenet innimellom. Det er vel et godt tegn, men guri, jeg skvetter til! Kynnerne holder seg rimelig jevnt på kvelds- og nattestid. Merker ikke så mye til dem på dagtid. Merkelige greier. Har noen innimellom som gjør vondt, ellers er de bare slitsomme. Men jeg gleder meg til middag med gubben, svigerfar og svoger i dag, og så kinotur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 26. april 2013 #569 Del Skrevet 26. april 2013 Men i dag er jo dagen jeg hele tiden har tenkt at du skal føde, Tekola! Det får bli takeaway på sykehuset og Netflix i stedet! Her soves det. Må fikse litt vasking og slikt senere i dag, men så utrolig deilig som det er å slappe av, så blir det nok mest av det. Hadde en lang bytur i går som var veldig slitsom, så en viss balanse i regnskapet er nok bare bra. Men nå, nå tror jeg vi er klare. (Det vil si "klare", for jeg har jo ikke egentlig peiling.) 38 uker i dag! Litt lavere tempo på alt jeg gjør, men jeg elsker magen min og kommer til å savne den. Håper det drøyer litt til enda. Jo, fikk svar fra NAV denne uka også, søknaden er herved innvilget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. april 2013 #570 Del Skrevet 26. april 2013 Det er bra du har troa! Jeg må ned og sjekke postkassa tror jeg, for å finne ut om jeg bør dobbeltsjekke med sjefen igjen neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idyll88 Skrevet 27. april 2013 #571 Del Skrevet 27. april 2013 har termin 17.mai. mini ligger i seteleie og var inne på sykehuset for vendingsforsøk på onsdag. minien hadde jo selvsagt festet seg i seteleie, og det blir planlagt ks:S men etter de dreiv og dyttet på mini har jeg hatt kynnere nærmest konstant. magen er hard om jeg sitter, ligger eller er i aktivitet. bør jeg kontakte føden?eller? har ikke vært plaget med så masse kynnere før i svangerskapet. kynnerne varer etpar minutter. er ikke vonde, men vanvittig plagsomme og gjør at det er vondt å bevege seg:S kan det være tegn på at noe er på gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 27. april 2013 #572 Del Skrevet 27. april 2013 Det er jo alltid vanskelig, for ikke å si skummelt, å råde andre til å vente og se... du må nesten kjenne på det selv. Er du usikker, så ta en telefon Men jeg går også med kynnere mer eller mindre konstant. Sittende, våken stilling er det eneste som roer det litt, men om natta er det full baluba, og jeg kan gå maks tre meter før det setter i gang. Men skjer det noe mer? Neida! Det er nok ganske vanlig med mye kynnere på slutten av svangerskapet uten at det behøver å bety noe særlig. Har bare en uke til termin, jeg da, så jeg er egentlig helt klar for å få den ut nå, men det ser ut som den lar vente på seg... Øydis: for 38 uker OG innvilget NAV-søknad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 27. april 2013 #573 Del Skrevet 27. april 2013 Lurer på om det var samme argumentasjonsrekke som gjorde at jeg synes det var en god ide å bestille Springsteen-billetter 30 april? 38 uker på vei, med bekkenløsning og en blære som rommer en centiliter eller noe? Har ikke helt bestemt meg om det er god eller veeeeeldig dårlig ide! Kanskje begge deler? Men som Tekola sier, det er jo selveste the Boss! Du får kjenne etter om du orker, og kanskje holde deg unna det aller tetteste folkehavet (selv om det jo er der det er morsomt å stå...). Jeg har også vært gravid på Springsteen-konsert, forresten, men det var tidligere. Var vel 14-15 uker eller noe, og småredd for at jeg skulle hoppe og rocke junior ut av magehulen- men det gikk bra, og så fikk jo ungen med seg en dose god musikksmak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idyll88 Skrevet 27. april 2013 #574 Del Skrevet 27. april 2013 vært på føden nå. de var glad jeg kom innom for en sjekk, men årsaken til syke kynnere konstant er mest sansynlig at de har dyttet på mini for å prøve å snu han. de sa det like godt kunne vært tegn på fødselsstart, så glad jeg stakk innom for å sjekke. bedre en gang for mye enn en gang for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 27. april 2013 #575 Del Skrevet 27. april 2013 Hvordan kommer dere dere til sykehuset når ting skjer, forresten? Går det an å ringe taxi? Kom til å tenke på at det kanskje bør tenkes på. Og så er det jo himla dyrt å parkere på St. Olavs, for eksempel. Altså, gubben kommer jo kjapt hjem hvis ting skjer når han er på jobb, så det er ikke snakk om å dra ned alene. Men, altså, ja, hva gjør dere andre? Her blir det spareribs til middag. Sommerfølelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 27. april 2013 #576 Del Skrevet 27. april 2013 Godt alt var i orden da, Idyll! Blir jo litt annerledes når man skal ha bestemt keisersnitt, da er det sikkert viktigere å ha kontroll på det. Mine kynnere gjør det umulig å sovne i kveld. Men for øvrig skjer det ingen verdens ting. Festlig! Ikke at jeg begynner å bli lei altså... Tekola: jeg regner jo med å ha god tid, så venter til Gubben kommer seg hjem og vi kjører. Antagelig har vi så god tid at vi kan parkere på andre siden av kirkegården og slippe unna med gratisparkering Har tatt taxi før, det var ikke noe stress det heller (annet enn at jeg var i faresonen for å komme til sykehuset for tidlig. Har liksom ikke lyst til å vente helt til overgangsfasen før man setter seg i bilen med en ukjent mann i førersetet som aner fred og ingen fare...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idyll88 Skrevet 28. april 2013 #577 Del Skrevet 28. april 2013 jeg dro på føden igjen i natt. de sa da fødselen var igang og ba meg faste. kom inn kl 3 i natt, og de skulle ta ks mellom kl 12 og 15 en gang. kl 18 bestemte de seg for å sende meg hjem sjøl om riene er der, men kun 1-2 cm åpning. så får vel bare smøre meg med tålmodighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 29. april 2013 Forfatter #578 Del Skrevet 29. april 2013 Eg har vore på heisatur i helga til det store sjukehuset fekk så sterke kynnere eller rier fredagsnatt. Då dro eg til det lille sjukehuset, der fekk eg beskjed om at eg hadde 2-3 cm opning og riene slo ut på maskina. Eg vart sendt til Haugesund neste dag. Der fekk eg vite at eg hadde null opning, men forsatt litt samentrekninger som slo ut. Vi låg der til søndag, då fant dei ut at UVI hadde starta riene. No er eg heima igjen. Ny sjekk på fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 29. april 2013 #579 Del Skrevet 29. april 2013 Nei, jenter, skal vi spleise på en stor tube tålmodighet? Jeg trenger dobbel kvote, for her er gubben mer utålmodig enn meg stakkars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 29. april 2013 #580 Del Skrevet 29. april 2013 Jeg tar gjerne en dose tålmodighet... Eventuelt en pause fra disse evinnelige kynnerne som ikke fører til noe, men som bare holder meg våken og lurer meg! Irriterende, er det! Men- får klamre meg til fornuften etter beste evne. Dette er i det store perspektivet ikke snakk om lang tid, det er noen dager eller i høyden et par uker til. Det bør gå an å holde ut, selv om tidsperspektivet akkurat rundt fødsel er en smule på avveie... Håper alt går bra med deg og babyen, Fru Edderkopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå