Gå til innhold

Hva er normalt (ift kropp)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en litt lav BMI (17), men har jo lest hundre ganger at bmi ikke er til å stole på osv... Synes jeg ser ganske ok ut. Men det er noen ting jeg lurer på. Er det normalt å ha tydelig mellomrom mellom lårene når man står med bena samlet? Er det normalt å kunne ta rundt overarmen? Jeg har det mellomrommet, og kan ta rundt overarmen, og har ikke inntrykk av at det er noe alle har/kan, men trenger det nødvendigvis være sykelig?

Anonym poster: 916703ffee8428d58acbcc99f65b081d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der tror jeg heller du burde tatt med en lege, hvis du tror du har et problem. Men generelt sett vil jeg det kommer jo helt an på hvordan kroppen din er bygget, hvor mye muskelmasse du har, forbrenning etc. Det at du kan ta rundt overarmen kan jo tyde på at du har liten muskelmasse bare. Og hvis du har høy forebrenning av natur, og ikke trener noe særlig i tillegg så får du lett en ganske spinkel kropp.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg tror ikke jeg har noe problem. Jeg bare lurer på om de tingene er normalt.

Andre som har innspill?

Skrevet

Det er nok ikke unormalt ihvertfall, tyder bare på lite muskler og lite fett. Jeg har selv ganske stort mellomrom mellom lårene når jeg står med bena samlet, men kan ikke ta rundt overarmen lenger(kunne det før). Har alltid vært spinkel og blitt regnet som undervektig ift. bmi, lå på 17 før. Har begynt å trene litt styrke og tvinger meg selv til å spise mer nå :) Jeg følte meg ikke unormal eller usunn før, men jeg føler meg uansett litt bedre nå. Gått opp til bmi på 18 allerede.

Anonym poster: 8e6d7aec00249f47934585be42416715

Skrevet

TS her;

jeg er godt over 1.80 høy, så spinkel vil jeg nok aldri kunne betegnes som!

Skrevet

Seriøst? Ta rundt overarmen, som i å kunne la tommel og langfinger på den andre hånden møtes rundt overarmen?

Det vil si en omkrets på rundt 15-17 centimeter?

Det tror jeg IKKE er normalt, nei. Da har du vel verken fett eller muskler...

Anonym poster: c7d2fe88a05bb6761bc6da80afe2166c

• Liker 2
Skrevet

Uten noe mer info enn du har gitt vil jeg si at ja, det er sykelig.

Anonym poster: 6ffbcee58fb33d7e6d2c27f3aa3703ab

Skrevet

Mellomrom mellom beina er normalt, det med å kunne ta rundt overarmen vet jeg ikke, jeg har ikke sjans i hvertfall.

Skrevet

Mellomrom bellom lårene er det mange som har, det er ganske avhengig av beinbygningen din. Armene.. vel, jeg har jo aldri prøvd å ta hånda mi rundt armene til folk, men det hørtes jo veldig tynt ut. Det er dog helt umulig for oss å si noe sikkert. Er det noen kjente som har uttrykt noen bekymring da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...