Gå til innhold

lommepenger på londontur!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle! Jeg og kjæresten skal til London i seks dager til ende litt senere i høst... Fly og hotell er alt betalt for, og jeg lurer nå på.. hvor mye lommepenger trenger man i denne storbyen for seks dager? jeg har tenkt litt på rundt 6-7K.. er dette nok??? Er litt grønn på storbyferier :tronderbart:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier alltid å ha med meg minst 10K til London. Er det noe sted jeg skal shoppe ordentlig så er det i London. :D Men spørs jo hvor mye du har tenkt å shoppe da, eller om du kun tenker mat og nødvendigheter.

Anonym poster: ff5f2ff91d198f9781799c39b7d1cced

Skrevet

Jeg har med alltid mellom 10-15000 kr til shopping og mat. Da reiser jeg alene. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg tar med kredittkort, og minimalt med cash.

Anonym poster: b66885aa29b752ca040fce597d3645d9

Skrevet

Jeg var fredag-søndag i København for noen uker siden. Verken kjæresten eller jeg brukte kontanter under turen, kun kort. Vi brukte ca 7000 kroner hver på shopping og mat.

Skrevet (endret)

Regner med at når man skriver lommepenger, så mener man da også kort. Jeg bruker kun kort på reise, men jeg har 10.-15000 kr tilgjengelig på kortet.

Endret av Yvonne
Skrevet

Regner med at når man skriver lommepenger, så mener man da også kort. Jeg bruker kun kort på reise, men jeg har 10.-15000 kr tilgjengelig på kortet.

Hvis man regner med disponible beløp på kredittkortene så har jeg vel med et par hundre tusen ;)

Men bruker vel kanskje et par tusen på weekendtur. Og før noen reiser pekefingeren mot de på KG så utskjelte kredittkortene, så betaler jeg alt på forfall :)

Skrevet

Hvis man regner med disponible beløp på kredittkortene så har jeg vel med et par hundre tusen ;)

Men bruker vel kanskje et par tusen på weekendtur. Og før noen reiser pekefingeren mot de på KG så utskjelte kredittkortene, så betaler jeg alt på forfall :)

Hva jeg ville frem til er hva man kan ta seg råd til å bruke. Og da setter jeg av 10-15000 kr. Kan godt hende det er på kredittkort, men som deg betaler jeg alt på, eller helst før, forfall. Jeg også har bortimot 100.000 kr jeg kan bruke via kredittkort, men det er ikke noe jeg har råd til å bruke.

Skrevet

Jeg var tre dager i London i desember. Brukte totalt, med fly, hotell, mat og shopping 7700 kr. Handlet ikke så mye, så dersom jeg hadde handlet enda mer kunne nok totalen fint blitt på 10 000.

Anonym poster: 8e511d57491bb62911a3175d28215e30

Skrevet

Det er jo helt umulig å svare på...

Hvor mye vil dere shoppe, og på hva slags type butikker?

Vil dere spise på dyrere restauranter, eller mer på rimeligere spisesteder?

Vil dere bruke mesteparten av tiden på sightseeing/kultur, eller shopping?

For London beregner jeg rundt 500kr dagen til transport, mat og drikke, og småtteri i løpet av dagen. Shoppingbudsjett kommer utenom, etter behov og hvor god råd jeg har. Prisene på klær osv er omtrent det samme som hjemme.

Jeg spiser da en sandwich til frokost (hvis det ikke er inkludert på hotellet), spiser f.eks. lunsj på en pub, og middag på en rimelig restaurant (asiatisk/italiensk) + noen øl/glass vin på kvelden.

Jeg bruker ikke så mye tid på shopping, men heller kulturting. Utstillinger er som regel gratis. Konserter er ganske rimelig, og man får ofte billetter til 150-250kr avhengig av hvem som spiller.

Så jeg hadde beregnet 3-5000 per pers til mat og drikke (mer hvis dere vil spise mer eksklusivt) og oystercard + det dere føler dere har råd til å bruke på shopping

Skrevet

På storbyshopping pleier jeg å ha med ca. 15000 til shopping og mat:) Og HVER krone pleier å bli brukt opp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...