Gå til innhold

Merkelig angst.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 23 og har egentlig hatt mye angst/deppa-perioder,men har blitt bedre.

I blant med masse folk så merker jeg det igjen,men det merkelige er denne type angsten når jeg skal gå forbi folk på gaten..

Jeg blir utrolig stresset,nervøs og vet ikke hvor jeg skal se, som regel ender det med at jeg stirrer så fælt på noe i det fjerne at jeg får tårer i øynene.

Ofte pleier jeg å telle ting jeg ser,for å konsentrere på noe annet, likevel ender det med vonde øyner.

Irrasjonal frykt much?

Lurer på om noen andre har opplevd det samme? er det vanlig?

Anonym poster: b82349cfc243a9b266f69cd72b3fd622

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe slags sosial angst?

Jeg kan og plutselig bli nervøs uten grunn i nærheten av folk, men bare av og til.

Anonym poster: 1fe71987ec72ac2ac3d4d0b637c59284

Skrevet

Har det sånn jeg og, nesten alltid når jeg går alene. Bortsett fra det med tellingen (jeg teller ofte trappetrinn og skritt og sånt ubevisst, men tror ikke det er pga den angsten at jeg gjør det).

Jeg tenker det er sosial angst kanskje.

Skrevet

sosial angst. Jeg strever med det selv.

Skrevet

okeey...

Du som har strevet med det selv; går det ann å bli "kvitt" det? med årene tenker jeg...

Og er det sjanse for at det utvikler seg videre?

For jeg har hørt at sånt er arvelig. Moren min er ikke direkte frisk og vi er fryktelige like når det kommer ellers til helsespørsmål..

Anonym poster: b82349cfc243a9b266f69cd72b3fd622

Skrevet

jeg har gått til psykolog i mange år, for og lære meg og leve med angst. Det kommer ikke til og forsvinne, men du kan lære deg og blokkere så angsten ikke tar over deg. det finnes "knep" du kan øve med deg selv for og si til deg selv at dette skal jeg klare og leve med. Jeg har periodevis også, da kan jeg ikke gå ut av døra før jeg besvimer av angst. men ofte drar jeg på store kjøpesenter for og overvinne angsten, jeg hopper uti det jeg frykter mest. og når jeg drar på store sentere er det jo som oftest mye folk. jeg gjør det fordi jeg skal klare og dra på slike senter UTEN og få sosial angst. jeg bruker som regel 2 dager på og manne meg og bestemme meg for at dette skal jeg klare. alt har med psyken og gjøre. Jeg går på en mild type antidepresiva idag. sier ikke at du skal gjøre det. du må bare jobbe med deg selv:) Dette klarer du:)

Skrevet

Jeg har hatt stor fremgang med kognitiv terapi. Når får du angst? Hva er du redd for skal skje? Har dette skjedd noen gang? Og tørr å slippe angsten helt løs - du dør ikke av det. Du merker istedet at hey det var jo ikke så skummelt allikevel.

Om man hele tiden stagger angsten, så får den hele tiden mer bensin på bålet. Angsten må liksom ut for å forsvinne. Lær deg å kjenne på angsten og lær deg at den er ikke så farlig som det føles der og da. Det er en tung og slitsom prosess men det er så verdt det.

Vil uansett anbefale og få en terapeut med på laget, som driver kognitivt.

Anonym poster: 913744ee489c6a679e0afdce33b80dd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...