Gå til innhold

Antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gikk til legen fordi jeg i lengre tid vært deprimert. Han spurte meg om jeg var interessert i anidepressiva, sa at jeg var veldig skeptisk fordi jeg hadde brukt det før og jeg ikke synes det hadde noen virkning.

Han fortsatte allikevel og si hvor god virkning disse medisinene hadde og at jeg da ville bli mye fortere frisk. Og at jeg som var så deprimert burde "spise medisin med begge hendene". Han skrev ut en resept til meg og sa at egentlig hadde han lyst og følge meg, så jeg fikk starta på disse medisinene med en gang. Om jeg var så deprimert burde jeg ikke heller få henvisning til dps?

Hva synes dere om en slik lege. Jeg har ikke lyst til å starte på antidepressiva, så kommer ikke til og hente ut respepten. Skal tilbake til legen på mandag, men vet ikke om jeg har lyst. Om tabletter er det eneste han kan tilby meg??? Føler han ikke lytta til det jeg sa...........

vhg meg

Anonym poster: b9919729af6688a7f83d4f0df739c1ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hårreisende at man blir tilbudt antidepressiva istedenfor, eller før, man blir henvist til dps. Jeg synes du skal dra tilbake til legen mandag og kreve en henvisning til dps.

Jeg sier ikke med dette at medisiner alltid er galt, men synes det skrives ut altfor fort, og i tilfeller hvor det kanskje ikke er nødvendig heller (annen type behandling vil ha raskere og bedre effekt).

Om du TS ikke har god erfaring med antidepressiva, og ikke vil begynne på de, synes jeg du skal se an. Dra tilbake til legen og ta en ordentlig prat med h*n!

Skrevet

Finn deg en psykolog i stedet, så kan du sammen med psykologen finne ut om det beste for deg er medisiner eller ikke. Få henvisning til psykolog, enten fra fastlegen nå, eller hvis han nekter, så kan du bytte fastlege. Du kan skrive et brev om hvorfor du vil ha psykolog, sende det til noen psykologer på lista over de som har driftsavtale, og da betaler du bare opp til frikortgrensa, resten av året går du gratis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...