AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Jeg må bare få det ned og ut, mine nærmeste holder snart ikke ut med meg lenger og det skjønner jeg! Aldri vært den med mest hår ,men har vært nokså normal og kunne gjort mye håret. Det eneste jeg angrer på nå i ettertid er at jeg ikke har tatt noe godt vare på det... Vasket det toppen 2 ganger i uka, brukte masse hårspray hver eneste dag, aldri tatt noe kur eller brukt balsam +++++ slet med kløe/ tykt flass, og flekker men brydde meg ikke så mye om det, helt til det ble plagsomt med så mange flak og all kløingen. DA startet jeg å vaske håret oftere ( hver 3 dag ca) og plagene, alt av dette forsvant... Så.. like før sommerene oppdaget jeg " plutselig", at jeg startet å bli ganske så tynnere i front og vikene. Startet med NISIM shampo og dråper, og håpet på det beste. Men jeg har bare mistet mer og mer gjevnt over. Men fortsatt skinner jeg mest igjennom i front. For 2 uker siden fant jeg ut at nok er nok, jeg må komme i bunns i dette. Dro til legen og han kunne ikke så mye, så han sender meg til hudlege og jeg saffet meg nye produkter for fet hodebunn/ hårtap.. Nå sitter jeg å venter på å få time hos hudlegen. Men jeg er kjempe redd! Redd for å ikke kunne få igjen håret og redd for å bli verre.. Redd for hele fremtiden. Håret har så mye å si for meg... Selvtilliten går i dass, og jeg orker ikke å gå ute snart mer. Ligger oppe om natta og er konstant bekymret for dette. Jeg tror det jeg håper på, er at noen kan bekrefte for meg at jeg vil bli fin igjen, at jeg ikke holder på å gå skalla. ( har sett endel ILLE eksempler av damer ) Jeg er ikke 25 år engang! Har allerede sett på hår transplantasjoner osv... men tanken på det knuser meg helt. Det hadde hjulpet så mye, om det var noen der ute som hadde vært i samme situasjon og kommet seg ut av det .... Anonym poster: 0bf32916dee196c388671423827b5fe1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Kan vel ikke si så mye annet enn an det sikkert kan fikses, husk at dess mer du stresser, dess større er sjansen for å bli tynnere i håret. Et sunt hår kommer fra en sunn kropp, ikke femtenhundre produkter. En sunn kropp er også et sunt sinn Og hvis det viser seg at du er genetisk anlagt til å miste håret, så finnes det verre ting i verden. Jeg har selv ei venninne som mistet håret i en alder av 14 år. Alle 3 søstrene gjorde det. Jeg skal si deg at det finnes utrolig mange fine parykker nå til dags, man ser det ikke på venninna mi at håret er falskt. Hun går bare mer og mer uten parykk, og bryr seg ikke noe særlig om hva folk mener lenger. Anonym poster: 5cd327b4247c64ed47d984ff5fc959bb
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Er du sikker på at du faktisk mister hår? Hvordan er behåring ellers på kroppen? Hvilken kroppsfasong har du? Har du regelmessig mens? Anonym poster: daf761ebbd3fb9f2d3381b7a5a9ac62a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 PS, hadde jeg hatt valget hadde jeg GJERNE valgt å være skallet og lykkelig, og enn å ha ei tjukk hårmanke og være deprimert, slik jeg var i 6 år. Jeg vil anbefale deg å prate med en psykolog for å sette ting i perspektiv, du MÅ IKKE BLI DEPRIMERT! Anonym poster: 5cd327b4247c64ed47d984ff5fc959bb 3
Gjest milk Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Har du tatt blodprøver for å se om du mangler vitaminer/etc?
Cheesy Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 TS her... vel.. moren min har tynt hår.. men ikke sånne viker og så tynn som jeg er i front. Samtidig har jeg fortsatt mer hår enn henne ( bare det holder seg sånn da) Og det er nettopp setninger som " hvis du er redd for å miste håret så vil du miste det" som får meg til å bli enda mer nervøs og ha angst! jeg får angst av å ha angst..
Cheesy Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 Er du sikker på at du faktisk mister hår? Hvordan er behåring ellers på kroppen? Hvilken kroppsfasong har du? Har du regelmessig mens? Anonym poster: daf761ebbd3fb9f2d3381b7a5a9ac62a Jeg synes jeg er ganske hårete ellers hehe.. kroppsfasong? hva har det å si? Har ikke hatt mensen på 2 år..men det er noramlt ved de p pillene jeg bruker. Og ja jeg er sikker på at jeg mister hår, når jeg har mye mindre og style + bilder lyver ikke..
Cheesy Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 Har du tatt blodprøver for å se om du mangler vitaminer/etc? Yes.. venter på svar fra dem nå.. mistenker at de vil komme tilbake helt fine, men håper så inderlig på at det er noe feil med meg slik at jeg kan få håpet opp igjen..
Gjest milk Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Yes.. venter på svar fra dem nå.. mistenker at de vil komme tilbake helt fine, men håper så inderlig på at det er noe feil med meg slik at jeg kan få håpet opp igjen.. Ja du får håpe det. Jeg har tynt hår i vikene, så det ser ikke helt bra ut. Men det kommer nok av at jeg har hormoner i ubalanse og kanskje vitamin-mangel, har ikke fått sjekket det ennå men skal gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #10 Skrevet 7. september 2012 Jeg synes jeg er ganske hårete ellers hehe.. kroppsfasong? hva har det å si? Har ikke hatt mensen på 2 år..men det er noramlt ved de p pillene jeg bruker. Og ja jeg er sikker på at jeg mister hår, når jeg har mye mindre og style + bilder lyver ikke.. Ok, men uten p-piller, har du regelmessig mens da? Jeg har nemlig noe som heter PCO, som fører til økt behåring på kroppen, uregelmessig mens, kviser og flere andre symptomer. Et symptom kan være at man mister hår pga for mye testosteron i kroppen. Dette kan man stanse med en spesiell type p-piller. Men jeg regner med legen hadde testet deg for PCO om han hadde mistenkt det. Og ja, man har ofte epleform på kroppen. Men ikke nødvendigvis. Anonym poster: daf761ebbd3fb9f2d3381b7a5a9ac62a
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2012 #11 Skrevet 7. september 2012 Det er ikke så uvanlig å få tynnere hår når man blir eldre, alle får jo litt tynnere hår med alderen, ikke noe å stresse med. Man har også perioder når man mister mer hår enn til vanlig. Syns nesten du overdriver litt her nå. Jeg har også hatt perioder hvor jeg mister mye hår, og, ja, jeg har også fått mye tynnere hår enn jeg hadde for et par år siden - da hadde jeg kjempetykt hår, nå har jeg ikke så tykt hår lenger, men det ser fremdeles bra ut, det er jo ikke slik at jeg er skallet, har bare litt mindre hår. Og så mener jeg jo at et menneske er så mye mer enn bare hår. Det er jo ikke sånn at du blir en annen person eller forandrer deg så mye bare på grunn av litt tynnere hår. Ro deg ned
Cheesy Skrevet 7. september 2012 #12 Skrevet 7. september 2012 Ok, men uten p-piller, har du regelmessig mens da? Jeg har nemlig noe som heter PCO, som fører til økt behåring på kroppen, uregelmessig mens, kviser og flere andre symptomer. Et symptom kan være at man mister hår pga for mye testosteron i kroppen. Dette kan man stanse med en spesiell type p-piller. Men jeg regner med legen hadde testet deg for PCO om han hadde mistenkt det. Og ja, man har ofte epleform på kroppen. Men ikke nødvendigvis. Anonym poster: daf761ebbd3fb9f2d3381b7a5a9ac62a Jeg husker ikke hvordan mensen var før, er en del år siden.. rart han ikke nevnte dette. Men jeg har bedt om prøve på testosteron, så vi får se..
Cheesy Skrevet 7. september 2012 #13 Skrevet 7. september 2012 Det er ikke så uvanlig å få tynnere hår når man blir eldre, alle får jo litt tynnere hår med alderen, ikke noe å stresse med. Man har også perioder når man mister mer hår enn til vanlig. Syns nesten du overdriver litt her nå. Jeg har også hatt perioder hvor jeg mister mye hår, og, ja, jeg har også fått mye tynnere hår enn jeg hadde for et par år siden - da hadde jeg kjempetykt hår, nå har jeg ikke så tykt hår lenger, men det ser fremdeles bra ut, det er jo ikke slik at jeg er skallet, har bare litt mindre hår. Og så mener jeg jo at et menneske er så mye mer enn bare hår. Det er jo ikke sånn at du blir en annen person eller forandrer deg så mye bare på grunn av litt tynnere hår. Ro deg ned Skulle ønske jeg kunne hatt den holdningen, men når dette omtrent skjer over natta. Altså det gikk veldig fort og det bare fortsetter, da begynner man å lure. Og for meg og utseende sin del er håret nesten alt! Jeg kler ikke så lite hår, og det ser ikke pent ut heller. Det er tynt og pistrete og står til alle kanter:p Jeg er veldig overfladisk desverre... men hva gjør man når man plages så mye...
Gjest Fleecejakke Skrevet 7. september 2012 #14 Skrevet 7. september 2012 Jeg mistet veldig mye hår på grunn av stoffskiftet, men det ordnet seg. Nå er det akkurat like tykt som det var før. Er det en fysiologisk årsak til hårtapet så ordnet det seg sikkert.
Gjest badeand1 Skrevet 7. september 2012 #15 Skrevet 7. september 2012 Skjønner jeg godt, jeg TS. Vil du oppdatere om du finner ut av noe? Om håret blir bedre o.l?
Cheesy Skrevet 7. september 2012 #16 Skrevet 7. september 2012 Skjønner jeg godt, jeg TS. Vil du oppdatere om du finner ut av noe? Om håret blir bedre o.l? Det kan jeg gjøre:)
Cheesy Skrevet 7. september 2012 #17 Skrevet 7. september 2012 Jeg mistet veldig mye hår på grunn av stoffskiftet, men det ordnet seg. Nå er det akkurat like tykt som det var før. Er det en fysiologisk årsak til hårtapet så ordnet det seg sikkert. Var det noen spess steder du følte du mistet mer? jeg håper virkelig det er noe fysiologisk!
Gjest Fleecejakke Skrevet 7. september 2012 #18 Skrevet 7. september 2012 (endret) Var det noen spess steder du følte du mistet mer? jeg håper virkelig det er noe fysiologisk! Det ramlet av i klaser nesten, fikk kjempeviker og så gærn ut Edit: Og det fine er at man kan le av det etterpå Endret 7. september 2012 av Fleecejakke
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #19 Skrevet 7. september 2012 Jeg skjønner kjempegodt at dette plager deg, det er vel ingen kvinner som har lyst til å miste håret. Har du tenkt gjennom om det er noe som har forandret seg i livet ditt fra du begynte å miste hår og frem til nå? Kosthold, trening, jobb, stressnivå, kjærlighetssorg, depresjon... Kanskje noe av det har utløst hårtapet ditt. Håper du finner ut av det! Anonym poster: d224ec1dcbdae81b8c16aca491f404ae
Cheesy Skrevet 10. september 2012 #20 Skrevet 10. september 2012 Det ramlet av i klaser nesten, fikk kjempeviker og så gærn ut Edit: Og det fine er at man kan le av det etterpå haha! Ja synes jeg ser helt sprø ut selv! det er nettopp front / vikene hvor jeg legger merke til det mest. 3/4 deler av håret er bare gone!! Helt sprøtt. Det har nok skjedd gradvis, men samtidig så fort:( Håper virkelig jeg en dag også bare kan le av dette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå