Gå til innhold

Da har jeg opprettet en tråd...


Gjest Fairydust

Anbefalte innlegg

Gjest Fairydust

Jeg bare lurer på noe. Hva er greia med at alle på Facebook begynner hver setning med "da"? Særlig i statusoppdateringer.

"Da har man vært på jobb."

"Da har man fått seg en villkatt."

"Da har man blitt spydd og bæsja på av ungen".

Hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk tenker vel at det høres bedre/kulere/mer casual ut enn "Nå har jeg vært på jobb." "Vi har fått en villkatt." og "I dag ble jeg spydd og bæsja på av ungen."

Og det gjorde det vel kanskje, de første par hundre gangene noen benyttet seg av uttrykket.

Nå er det bare fryktelig oppbrukt.

Klart, det samme kan man jo si om å innlede et spørsmål med "Hva er greia med..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Folk tenker vel at det høres bedre/kulere/mer casual ut enn "Nå har jeg vært på jobb." "Vi har fått en villkatt." og "I dag ble jeg spydd og bæsja på av ungen."

Og det gjorde det vel kanskje, de første par hundre gangene noen benyttet seg av uttrykket.

Nå er det bare fryktelig oppbrukt.

Klart, det samme kan man jo si om å innlede et spørsmål med "Hva er greia med..."

:fnise: Ja, kanskje det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å begynne en facebook-status med "Da har man" er jo nesten like originalt som å eie en iphone..

Fast inte alls!

:ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ex gjorde/gjør det der. eventuelt begynner hun setninger med "nei, nå må jeg..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Å begynne en facebook-status med "Da har man" er jo nesten like originalt som å eie en iphone..

Fast inte alls!

:ironi:

;)

ex gjorde/gjør det der. eventuelt begynner hun setninger med "nei, nå må jeg..."

Aha. I starten reagerte jeg ikke på det, men nå ser jeg at 90% av statusene på veggen min starter med "da". Syns bare det er litt merkelig, that's all :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daaa har man laget middag.

Da har jeg endelig fått lagt ut bilen på Finn!

Da ble det dvergpincher på meg i Oktober!!!!!

Da var man syk igjen :(

4 av statusene som jeg brukte ca 10 sek på å finne på newsfeeden min. Aldri tenkt over det før, men nå kommer jeg garantert til å irritere meg over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fairydust

Daaa har man laget middag.

Da har jeg endelig fått lagt ut bilen på Finn!

Da ble det dvergpincher på meg i Oktober!!!!!

Da var man syk igjen :(

4 av statusene som jeg brukte ca 10 sek på å finne på newsfeeden min. Aldri tenkt over det før, men nå kommer jeg garantert til å irritere meg over det!

Unnskyld at jeg gjorde deg oppmerksom på dette.. :surprised:

Da var det natten, folkens! :tronderbart:

Da får du ha en god natt da, Anoia! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten rose facebook-vennene mine litt her; etter å ha scrollet nedover ganske lenge fant jeg faktisk bare én "da..."

Edit: Crap! Jeg fant en til... :snurt:

Endret av Anoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fairydust

Nei, men da har jeg ennå ikke gått på badet engang. Noen burde lokke meg til sengs.

Da tror jeg du må prøve å slå av PC-en først kanskje. Da kan du rusle i vei på badet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Må faktisk rose facebook-vennene mine litt her; etter å ha scrollet nedover ganske lenge fant jeg faktisk bare én "da..."

:dagens-rose: Flinke Facebook-venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du må prøve å slå av PC-en først kanskje. Da kan du rusle i vei på badet. :)

Da tror du da? Så du ikke at jeg inkorporerte både et nei, men og et da? Hva vinner jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...