TheSgirl Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Noen flere her som har opplevd det? Nå er jeg ikke sikker på om det er medisinen som gjør det,men rart at jeg plutselig skal plages med dette nå etter jeg startet å bruke medisin.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 Står det i pakningsvedlegget til medisinen du tar at øresus er en bivirkning? Da vil jeg anbefale deg å snakke med legen om dette er en medisin du må ta, eller om du kan bytte den med en annen. Øresus i hverdagen er ikke noe artig, så gjør det du kan for å slippe denne støyen. Anonym poster: 4f09ed6a9400e14d3031322ef568453b 1
TheSgirl Skrevet 6. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2012 Sjekket det nettopp i felleskatalogen,og det er masse bivirkninger men øresus er ikke nevnt noen plass. Har gått med det i hele dag,og hadde det før jeg sovna igår kveld. Utrolig slitsomt! Men får vel bare håpe det går over da :S
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 Det regnes ikke som kronsik før du har hatt det i seks måneder. Har du gjort noe spesielt den siste dagen som kan ha fremkallet øresusen? Noen ganger er bivikrningen nevnt som "ringing i ørene". Står det blant bivirkningene? Eller nedsatt hørsel? Nedsatt hørsel og øresus kan henge sammen, da en av teoriene er at hjernen forsterker de signalene som øret ditt ikke oppfatter like godt som før - bare det at det ikke på noen måte er et perfekt system fra hjernens side, slik at du ender med å høre disse tonene som sus istedet. Ikke hos alle, men noen. Er som sagt bare en teori de har, ettersom de ikke vet hva som forårsaker øresus hos alle. Anonym poster: 4f09ed6a9400e14d3031322ef568453b
TheSgirl Skrevet 6. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2012 Å herregud,har jeg måtte gått med dette i 6mnd vet ikke jeg altså.. Er jo så irriterende! Står absolutt ingenting som har med ører eller hørsel og gjøre,så da er det vel ikke noe med medisinen. Og gjorde ingenting spesielt igår eller idag som har kunne fremkalt det. Får satse på at det er forbipasserende. Har lest at om man fokuserer mye på lyden vil den bli forsterket på ett vis,så da får mna vel prøve å distrahere seg selv. Er mye bedre om jeg gjør noe,er når jeg setter meg ned at den gjennomtrengende ringingen kommer.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #6 Skrevet 6. september 2012 Ja, har slitt med dette i flere år jeg, så vet hva du mener med irriterende. Får håpe det går over, for legene kan ikke gjøre noe særlig om det ikke skulle skje. Anonym poster: 4f09ed6a9400e14d3031322ef568453b
TheSgirl Skrevet 6. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2012 Da synes jeg oppriktig synd på deg! :/
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2012 #8 Skrevet 6. september 2012 Søk opp medisinen på drugs.com ol. De norske pakningvedleggene er ofte endel forkortet.
Mango Skrevet 9. september 2012 #9 Skrevet 9. september 2012 Tror det lureste er å dra til legen. Fikk selv kronisk tinitus/ øresus da jeg var 15 år etter altfor mye støy på en konsert. Det var til tider mildt sagt helt jævlig. Jeg dro aldri til legen selv, men angrer på i etterkant at jeg aldri fant ut om det var noe de kunne gjort for å hjelpe. Jeg er nå 21 år, og støyen har av en eller annen merkelig grunn roet seg kraftig ned, er sjeldent jeg legger merke til det i det hele tatt. Ønsker deg lykke til
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #10 Skrevet 9. september 2012 Muffesk: du trenger ikke å angre på at du ikke dro til legen for å se om de kunne gjøre noe, for det kan de ikke. Kun hvis de kan se om det er en fysisk årsak til øresusen (typ svulst e.l.). TheSgirl: har øresusen roet seg? Anonym poster: 4f09ed6a9400e14d3031322ef568453b
TheSgirl Skrevet 9. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 9. september 2012 Øresusen er fortsatt likens. Ringte lege på Fredag,får ikke komme inn før på Tirsdag.. Lei!!
Mango Skrevet 18. september 2012 #12 Skrevet 18. september 2012 Muffesk: du trenger ikke å angre på at du ikke dro til legen for å se om de kunne gjøre noe, for det kan de ikke. Kun hvis de kan se om det er en fysisk årsak til øresusen (typ svulst e.l.). TheSgirl: har øresusen roet seg? Anonym poster: 4f09ed6a9400e14d3031322ef568453b Det vet jeg forsåvidt egentlig, men vet det finnes "alternative" behandlinger, men om det funker er jo en annen sak.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #13 Skrevet 20. september 2012 Hvis det er mulig så slutt på medisinen for en uke eller to, går øresusen bort så er det sikkert den som ser skyldig. Men hvis du ikke kan slutte så spør legen om å få prøve en annen medisin. Øresus kan også komme av stress, eller skader i øret. Anonym poster: 2bfe8ea14e141ce9fa1a0a5b563b3737
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå