Gå til innhold

Bruke bilsete til barn nr to.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje ikke mor stoler på far i forhold til hvorvidt setet har vært i en ulykke? Hvis han (snart) har tre barn med tre forskjellige mødre kan det vel bli lett å miste oversikten. Dere kan jo like gjerne kjøpe et nytt sete til toåringen, som dere også kan bruke på deres felles barn senere? Dere må jo uansett kjøpe et nytt sete etterhvert!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første; jeg forsto det slik at setet var relativt gammelt, 4-5 år nå.

Hva gjelder gode eller dårlige råd; jeg mener seriøst at dere lager unødvendige krangler - spar kruttet til det virkelig er viktig! (jeg mener at BÅDE mor og far er medskyldige i dette tilfelle, like gode).

Hvis far var min klient, og faktum var slik jeg forsto det i første innlegg, ville jeg gitt dette rådet. Mulig det ikke var det rådet klienten "ønsket seg", og det er definitivt ikke det rådet som ville gitt meg store salærinntekter (siden videre krangel ble avverget!), men for klienten/ far og ikke minst barnet er det det beste rådet i denne situasjonen.

Jeg har imidlertid ikke sagt at de ikke skal gi saklig beskjed til mor om at han synes innkjøpet er unødvendig. Skriv det i en mail, men presiser at du føyer deg av hensyn til barnet, og oppfordrer mor til også å bidra til å minske konflikten. Lykke til.

Skrevet

Til advokat: hadde det bare vært dette så hadde vi ikke hatt noen problemer med å føye oss. Men dette er filleting nr 17 som hun klager på for at min samboer ikke skal få se datteren sin. Det er det ene problemet etter det andre. Hun mente til og med at jeg måtte kvitte meg med bikkja mi fordi det kunne hende at jentungen var allergisk... At de har hund selv, at min er allergivenlig og at hun aldri noensinne har reagert på hunder har visstnok ikke noe å si. Hun mente at vi måtte kjøpe ny bil fordi hun hadde hørt at Audi ikke var sikkert nok til å ha barn i... Skjønner?

Chloe-: hvem har sagt noe om at han har tre barn med tre forskjellige? Hvordan vet du at ikke eldstemann også er min men at vi har hatt et opphold i forholdet? Og hvordan i alle dager kan det være lett og miste oversikten fordi han har tre barn? "fordi han har tre barn så husker han nok ikke om han har krasjet bilen." eller "fordi han har tre barn så er han nok så uansvarlig at han ikke bryr seg"?!

Genialt poeng altså! <br /><br /> Anonym poster: 5975b805497c3766244249d938aa68bf

Skrevet

Ok, urettmessig antagelse, beklager!

Men det forandrer jo ikke at dere uansett må gå gjennom to bilseter pga setets alder. Om det er barn 1 og 2 som bruker samme sete utsetter dere en stor utgift. Om det er barn 2 og 3 som bruker samme sete så avslutter dere denne "krangelen". Da må dere velge det som passer dere best akkurat nå, for barna og de voksnes skyld.

Skrevet

Setet er halvannet år gammelt. Hvilket betyr at vi utsetter en stor utgift med mellom tre og fire år. Å skulle kvitte seg med det setet vi har nå er jo som å spyle penger ned i do. Vi kjøpte det forrige setet med tanke på flere barn. Med to uker igjen til babyen kommer så er det en utgift vi ikke har råd til. Ikke fordi vi ikke kan ta oss råd men fordi vi faktisk ikke har penger akkurat nå. <br /><br /> Anonym poster: 5975b805497c3766244249d938aa68bf

Skrevet

Trist når barn settes til verden når foreldrene har så lite penger at det ikke er rom for noe uforutsett. Barna er tross alt billigst i drift de første årene.

Skrevet

Trist når barn settes til verden når foreldrene har så lite penger at det ikke er rom for noe uforutsett. Barna er tross alt billigst i drift de første årene.

Jeg har rom for uforutsette ting, men om jeg skulle handlet nye bilseter stadig vekk uten at det var nødvendig, hadde jeg ikke hatt det.

Skrevet

Er du seriøs?! Vi har i aller høyeste grad rom for uforutsette utgifter men ikke til dette! Vi valgte å legge penger i et sete for halvannet år siden sånn at vi skulle slippe å tenke mer på det. Jeg vet ikke om du har råd til å kjøpe barneseter støtt og stadig men det har ikke vi. Det betyr ikke at vi har dårlig økonomi av den grunn, det betyr bare at vi helst unngår unødvendige utgifter sånn at når uforutsette utgifter dukker opp så har vi mulighet til å ta de da! <br /><br /> Anonym poster: 5975b805497c3766244249d938aa68bf

Skrevet

Bruk setet dere har og jatt med mor er mitt forslag. Hun høres helt på trynet ut, og vil neppe innrømme at hun oppfører seg dårlig. Om dere kjøper nytt finner hun sikkert noe annet å klage på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...