Gå til innhold

Olje til hest.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lucernepellets er bra, ja! Brukte det i vinter/vår da høyet hadde veldig dårlig kvalitet. Hun fikk bare en halv liter med det om dagen, men det funka,og hun la på seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Jeg og har sverget til lucernepellets for å øke vekta. Men vær obs på at lucerne har et høyt proteinnivå og skal derfor ikke brukes på hester med nyreproblemer. Eldre vallaker kan ha litt problemer med å fordøye alle proteinene (veldig individuelt). Men på unge hester er lucerne helt gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har sverget til lucernepellets for å øke vekta. Men vær obs på at lucerne har et høyt proteinnivå og skal derfor ikke brukes på hester med nyreproblemer. Eldre vallaker kan ha litt problemer med å fordøye alle proteinene (veldig individuelt). Men på unge hester er lucerne helt gull.

Veldig mange varierte svar her! Slikt som det egentlig alltid pleier å være når det kommer til foring av hest. Hehe. ;)

Det er en eldre vallak det er. snakk om her. :)

Men som sagt har jeg vært litt skeptisk til for som en må være nøye med hvordan man blander, da det har vært litt surr med at enkelte som forer ikke er så nøye på det, noe som kan få uheldige effekter. Og jeg må tilpasse stallturene etter jobbtider, så er ikke alltid i stallen til faste tidspunkt. Men kan høre litt med de andre som har for som må blandes. :)

Nå prøver jeg meg med rapsolje, så får vi se hvordan det går. :)<br /><br /> Anonym poster: 0b79ff83918fa79b978fb5c891935745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Lucerne trenger man ikke være nøye med å måle opp egentlig. Jeg har brukt det mye på unghest og de har fått så mye de vil ha og trenger. Men hester med påviste nyreproblemer, bør ikke få. De skal uansett ikke ha mye proteiner. Men om han er frisk og rask og tisser helt normalt, så er nok nyrene hans i tipp topp shape også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...