Gå til innhold

Gladpuls


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært treningsglad, men det siste halvannet året har vært preget av litt for mye sosialisering med venner, for så å finne "mannen i mitt liv". Å finne mannen med stor M er fantastisk, men som mange vet kan det fort bli til litt for mye god mat, vin og kosing på sofaen.

Nå skal vi begge ta et grep. Jeg er lei av at klærne mine til stadighet krymper, og jeg har på ingen måte spist for mye spinat, så da er det bare å innse realiteten og skjerpe seg. Rett og slett.

Jeg blogger på: www.gladpuls.wordpress.com

Dvs, jeg blogget mye før, så sluttet jeg og nå er jeg tilbake. Må forøvrig rydde opp i LCHF-propagandaen. Et fint kosthold for mange, men jeg har gått ned på vanlig, norsk kosthold før uten problemer, så jeg tror egentlig jeg tåler bra med karbohydrater, bare i litt grovere form :).

Så hei folkens. Spent på om å opprette en treningsdagbok vil gi meg den ekstra motivasjoen jeg trenger :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Hurra. Skal titte innom deg også :)

:ler: vært lite action der i det siste, men nå er jeg faktisk straks på vei til første økt på en måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: vært lite action der i det siste, men nå er jeg faktisk straks på vei til første økt på en måned :)

Var innom og så du hadde har hatt løpeforbud. Kjipt, men viktig at kroppen healer seg ordentlig. Den første løpeturen blir nok vond, med bedriende og endorfinfylt, vil jeg tro :) Er glad i å løpse selv, forørvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdagstrening:

Sykle til og fra jobb, ca 1 time sammenlagt

Tur med hunden i marka, 1.5 time

Fredagstrening:

Sykle til og fra jobb, med omvei (ca. 1.5 time)

Tur med hund, omtrent 45 min

Lørdagstrening (kommer til å være litt fyllesyk, haha):

Sykle morgen (ca. 45-60 min)

Tur med hund (i hvert fall 1 time)

Søndagstrening:

Tur med hund

Styrketrening fullkropp + intervalltrening på tredemølla

Det var det jeg trente i går, skal trene i dag og resten av denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk å legge inn pausedager også, 4 tøffe treningsdager på rad høres rett og slett tøft ut!

Å sykle frem og tilbake fra jobb er ikke tøft. Er nedover til jobb og oppover hjem, så i realiteten er det kun 30 min faktisk trening, hehe :)

Syns også tur med hund ikke akkurat er så tungt, mer mosjon. Planlegger litt mer pulstopper neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige ukes trening gikk så og si som planlagt. Her er det jeg planlegger denne uken:

Mandag: Syklet til og fra skolen, veldig tungt hjem da det er nærmest kun oppoverbakker.

Tirsdag: Ingenting, får besøk etter jobb.

Onsdag: Pole dance, sykle til/fra P.D om været er ok

Torsdag: Sykle til/fra jobb + styrketrening

Fredag - søndag: Kiting?

Om ikke kiting så kommer en alternativ plan senere for fredag til søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vondt bak knærne i dag etter ha lært et nytt triks på Pole Dance i går .Vet ikke hva trikset heter, så måtte tegne etter beste evne (se bildet).

Jeg har gått halve kurset nå (går to ganger i uka), og elsker at jeg hver gang lærer noe jeg ikke tror jeg skal klare, og så går det likevel!! :) Er helt hekta. Må...kjøpe...meg....stang....NÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB! Slik så det når jeg gjorde trikset, jeg tror nok overkroppen skal være mer horisontal enn hva jeg får til (svake magemuskler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fant deg :)

Gratulerer med nytt triks! Det er like moro hver gang! :hoppe: Gir masse motivasjon til å fortsette å terpe, selv om det gjør vondt. Vi gjorde det trikset med Jenyne, husker ikke hva det heter men jeg var sår bak kneet i dagesvis :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fant deg :)

Gratulerer med nytt triks! Det er like moro hver gang! :hoppe: Gir masse motivasjon til å fortsette å terpe, selv om det gjør vondt. Vi gjorde det trikset med Jenyne, husker ikke hva det heter men jeg var sår bak kneet i dagesvis :ler:

Ja, det er kjempegøy. De første gangene jeg prøvde trikset var det helt umulig uten hjelp og så plutselig klarte jeg det selv og det var bare så "enkelt". Jeg har blåmerker bak knærne etter å ha gjort trikset om og om igjen, til tross for store smerter, haha. Sånn er det å være hekta :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er et annet triks jeg har lært meg (se vedlagt bilde) på pole fitness. Kjempemoro. Kjøper nok egen stang etter kursslutt, og skal heller gå kurs innimellom, samt delta på workshops for å få hjelp med teknikk og utfordre meg til nye triks.

Denne helga skal jeg kite i 3 dager!! Det blir voldsomt. Jeg angrer litt her jeg sitter, for jeg har kitet tidligere i sommer (gått nybegynnerkurs), men det var to timer om dagen i 4 dager, og vi rakk ikke å komme så langt som håpet da instruktøren ikke var den beste i engelsk. I tillegg er kjæresten min mye flinkere og har plukket opp kiteprinsippene langt bedre enn hva jeg har. Jeg er så livredd for å drite meg heeeelt ut. Ja, vi skal gå kurs altså, så vil få hjelp. Men, jeg føler meg så dum når jeg ikke får noe til (og alle andre rundt får det til). Det går rett og slett på selvtilliten løs. Jeg er litt for god til å trykke meg selv ned og skape korrelasjoner mellom å feile i noe til min egen intelligens, selv om jeg gjør det på helt feil grunnlag. Huff.

Edit: Glemte å legge ved bilde.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen stang og kurs/workshops innimellom er akkurat sånn jeg gjør det! :jepp: Jeg synes det er litt greit å ha litt tid mellom kursene, for da rekker jeg å trene opp mer muskler før neste nivå (men noen ganger er det mye morsommere å øve på fancy ting enn å trene basic for styrke... :sjenert: )

Lykke til med kiting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen stang og kurs/workshops innimellom er akkurat sånn jeg gjør det! :jepp: Jeg synes det er litt greit å ha litt tid mellom kursene, for da rekker jeg å trene opp mer muskler før neste nivå (men noen ganger er det mye morsommere å øve på fancy ting enn å trene basic for styrke... :sjenert: )

Lykke til med kiting! :)

Jeg har et vilt behov for å bli sterkere i overkropp/coremusklatur, haha. Jeg trener det jevnt nå, men jeg tror jeg trenger å trene det mer spesifikt mot pole, så da er en egen stang helt ideelt.

I forskjell til kiting så tar jeg dette relativt fort og derfor digger jeg det sånn, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kitinga gikk bra i går, tjohoooo. Flere nybegynnere, så da følte jeg meg plutselig flink.

Sitter nå på en campinghytte og venter på vind. Yr sier det skal være masse vind nå, men det stemmer ikke. Sol og varmt ute da, heldigvis. Har feita meg opp med kongefrokost, så denne energien bør bli brukt senere, hehe.

Flere som kiter her inne nok tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekta på kiting, så nå skal jeg kjøpe meg utstyr. Omtrent 12.000 kroner for alt. Brukt. Dyr sport dette, men da har jeg utstyr for flere år fremover også, før jeg må bytte ut en og annet ting (eller bare supplementere med en ny kite). Jeg og kjæresten har i hvert fall funnet ut at dette er den ideelle par- og ferieaktiviteten for oss :)

I dag er jeg gul og blå etter 2 timer pole fitness i går. Skulle lære meg å klarte sideveis på stanga, men det var jo søren meg fysisk "umulig" jo? Skjønner jeg har feil teknikk, for instruktøren mente hun ikke brukte magen så mye (noe jeg følte jeg måtte gjøre).

Treningsuka:

Mandag: 2 timer Pole Fitness

Tirsdag: Fri

Onsdag: Sykle til/fra jobb + styrke, helkropp

Torsdag: Sykle til/fra jobb + lang tur med hund (fått henne tilbake etter ferie hos mamma)

Fredag: Pole Fitness workshop?

Lørdag: Jogge med hund + styrke, underkropp og fokus mage/rygg

Søndag: Lang tur med hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...