Gå til innhold

Henvisning til psykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det tre og et halvt år siden jeg sist gikk til behandling hos psykolog. Jeg står fremdeles like fast, og har kommet til det punktet der jeg innser at ting ikke vil gå seg til av seg selv. Har bestemt meg for at jeg skal ta turen til fastlegen min for å be om en henvisning.

Er det mulig å informere om hvorfor man kommer før timen? Jeg synes det er veldig vanskelig å måtte si at jeg trenger en henvisning der og da, og det hadde vært mye bedre om legen allerede hadde vært informert om hva jeg gjør der.

Og er det vanlig å bli spurt om mange spørsmål?

Anonym poster: 99c923d06d0f1b79225a8650d098c3a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å skrive et brev til legen og forklare saken din i korte trekk? Lever dette på legekontoret noen dager før timen din, så vet du at legen din har lest brevet og forberedt seg til timen.

Anonym poster: 796a6d7eb32342b06c45f5ba909f2d24

Gjest Candy Pie
Skrevet

Hvis du har gått til psykolog før så står det vel noe i journalen din? Jeg har ikke greie på det i det hele tatt, men han har vel mulighet til å sjekke den, og da kommer legen din også til å gjøre det før du kommer? De har ikke så god tid og de vil nok også vite mest mulig på forhånd. Men jeg er ikke sikker altså.

Da kan du jo eventuelt bare si at ting ikke har blitt bedre og at du ønsker henvisning til psykolog for å prøve på nytt?

Da jeg har fått henvisning har det ikke vært så mange spørsmål, var litt fram og tilbake av andre grunner, men da jeg først skulle ha henvisning var ikke det noe problem. Vet ikke om du har hatt samme lege hele tiden da, har kanskje litt å si det også. Men om du har bytta lege så har han vel fått litt informasjon om deg?

Ellers gå går det kanskje an å informere de kontordamene? Vet ikke om de tar seg av sånt jeg. Er aldri jeg som ringer inn å bestiller time...

Men ønsker deg lykke til, håper ting ordner seg denne gangen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...