Gå til innhold

Dårlige arbeidsforhold, noen gode råd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir veldig takknemlig for gode råd, har holdt ut i ett arbeid fordi jeg fikk fast stilling og grei lønn.

Forholdene på arbeidsstedet er ikke bra, kan nevne at jeg nå er overarbeidet, føler meg utnyttet, får ikke tid til alt jeg skal gjøre og at det merkes på rygg og skuldre.

"Spenner meg " i rygg, har blitt redd for å gjøre feil fordi jeg har en ustabil sjef. Det er ingen verneombud, faste møter, og generellt mye "rot", holder det hele sammen med å jobbe veldig mye ekstra.

Er veldig samvittighetsfulll og "flink pike", men merker det går ut over selvtillit og humør, i tillegg er rygg og skuldre blitt veldig vonde.

Vurderer å sykemelde meg, gå til behandling hos fysio og søke nye jobber i sykemeldingsperioden, synes likevel det er litt feigt, var så tøff før, nå sliter jeg bare, har gitt beskjed til sjefen, men han ser det ikke.

Dessverre er mye avhengig av meg og min jobb, derfor er jeg redd mye kollapser dersom jeg blir borte,likevel, har jeg ikke en frisk kropp har jeg vel ingenting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Who cares om hele arbeidsplassen går i dass, det er deres egen feil når de ikke behandler sine ansatte bedre.

Få deg en sykemelding og finn deg en ny jobb.

Livet er for kort til å jobbe et sted hvor man ikke blir verdsatt.

• Liker 2
Skrevet

Who cares om hele arbeidsplassen går i dass, det er deres egen feil når de ikke behandler sine ansatte bedre.

Få deg en sykemelding og finn deg en ny jobb.

Livet er for kort til å jobbe et sted hvor man ikke blir verdsatt.

Takk ukjente mann.

Skrevet (endret)

Du bør slutte. Du er godt på vei til å bli utbrent, og det er absolutt ikke noe å trakte etter. Jeg har selv vært ute av arbeidslivet i tre år fordi jeg var altfor "flink pike" over altfor lang tid.

INGEN takker deg når du ligger nede og ikke orker noe fordi du er utslitt. De andre tenker ikke at du er uvurdelig fordi du er DEG, men fordi du gjør en jobb de trenger noen til å gjøre. Om du ikke kan gjøre den den fordi du er syk må du ikke føle skyldfølelse, for du har bare én helse, én kropp og étt hode. Når du ødelegger det med å stå på, og sitter der, for utslitt til å gå i butikken eller møte venner uten å måtte hvile i flere dager etterpå, så er det fremdeles ingen som takker deg for innsatsen.

Ta vare på deg selv, det er du som er viktigst i ditt liv!!

Endret av Rainbow81
Skrevet

Det høres ikke ut som du bør være i den jobben du er nå. Jeg foreslår at du straks begynner letingen etter ny jobb. Hvis du klarer det, vil jeg råde deg til ikke å bli sykemeldt "ut av gammel jobb". Noen potensielle nye arbeidsgivere ser det som en negativ ting at du er sykemeldt mens du leter etter ny jobb. Jeg tror man lettere kan selge seg inn hos ny arbeidsgiver ved å si "jeg vil ha ny jobb for jeg søker nye utfordringer/stillingsannonsen deres fristet meg sånn" enn "Jeg blir syk av jobben jeg har, sjefen er teit og jeg sykemeldte meg fordi han ikke gjør som jeg vil" Satt veldig på spissen ,men håper du skjønner hva jeg mener.

Ellers enig i at du ikke skal bekymre deg for hvordan det går med den bedriften du nå vil bort fra; høres ikke ut som de tar vare på sine ansatte så ingen grunn til at du skal ofre helsa eller nattesøvnen for dem.

Lykke til med letingen etter ny jobb!!

Skrevet

Det høres ikke ut som du bør være i den jobben du er nå. Jeg foreslår at du straks begynner letingen etter ny jobb. Hvis du klarer det, vil jeg råde deg til ikke å bli sykemeldt "ut av gammel jobb". Noen potensielle nye arbeidsgivere ser det som en negativ ting at du er sykemeldt mens du leter etter ny jobb. Jeg tror man lettere kan selge seg inn hos ny arbeidsgiver ved å si "jeg vil ha ny jobb for jeg søker nye utfordringer/stillingsannonsen deres fristet meg sånn" enn "Jeg blir syk av jobben jeg har, sjefen er teit og jeg sykemeldte meg fordi han ikke gjør som jeg vil" Satt veldig på spissen ,men håper du skjønner hva jeg mener.

Ellers enig i at du ikke skal bekymre deg for hvordan det går med den bedriften du nå vil bort fra; høres ikke ut som de tar vare på sine ansatte så ingen grunn til at du skal ofre helsa eller nattesøvnen for dem.

Lykke til med letingen etter ny jobb!!

Tusen takk for svar til dere alle sammen, det varmer.

Skriver ikke i ny søknad at jeg er sykemeldt, har planer om å være tilbake etter behandling ( mens jeg prøver å finne en ny jobb ) kommer derfor til å skrive at jeg arbeider der, for det gjør jeg jo ennå, selv om jeg er sykemeldt en liten periode.

¨Likevel, sliter med dårlig samvittighet her, men inser at jeg må ta vare på helsen min,

I forrige jobb ( nøyaktig lik den jeg har nå ) fikk jeg utrolig mye positive tilbakemeldinger, i denne jobben føler jeg de leter etter feil, gir meg ett "stikk" nå og da, forstår ikke hvorfor fordi de samtidig sier jeg er flink ( spesiellt en som er litt ute etter meg ) og jeg er sliiiiiten.

Skrevet

Du bør slutte. Du er godt på vei til å bli utbrent, og det er absolutt ikke noe å trakte etter. Jeg har selv vært ute av arbeidslivet i tre år fordi jeg var altfor "flink pike" over altfor lang tid.

INGEN takker deg når du ligger nede og ikke orker noe fordi du er utslitt. De andre tenker ikke at du er uvurdelig fordi du er DEG, men fordi du gjør en jobb de trenger noen til å gjøre. Om du ikke kan gjøre den den fordi du er syk må du ikke føle skyldfølelse, for du har bare én helse, én kropp og étt hode. Når du ødelegger det med å stå på, og sitter der, for utslitt til å gå i butikken eller møte venner uten å måtte hvile i flere dager etterpå, så er det fremdeles ingen som takker deg for innsatsen.

Ta vare på deg selv, det er du som er viktigst i ditt liv!!

Jeg takker deg, når du har det slik betyr det faktisk mye at folk bryr seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...