KaDust Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Nå mener jeg ikke fastfood eller sånt piss, men typ supper, sauser, marinert kjøtt osv. Jeg har ikke tid, kunnskap, plass eller ork til å lage ALT fra bunnen av og blir oppgitt og irritert når jeg ikke kan finne en suppepose uten sukker, fiskegrateng eller annet snadder. Tilbehør ved siden av kjøtt osv lager jeg selv, men har lett som en idiot i butikken idag etter noe kjøtt som var ferdig krydret/marinert men alt inneholder jo sukker. Idioti, hvem vil vel strø sukker over kyllingen sin? Æsj
Gjest gjest17 Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Sukker, salt og glutamat er noe du finner i omtrent alt av "ferdig" mat, dessverre :-(
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2012 Åååh, hva gjør en stakkars student da? Har ikke lyst til å få i meg så mye sukker.
addict Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 kjøttdeig, bønner, kikerter, løk, kjøttuljong (evt annet krydder da det sikkert inneholder litt sukker) en boks hermetiske hakkede tomater, litt vann, kajennepepper, salt, pepper. SUPPE kjapt, billig og godt.
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2012 Kjøttdeig i suppe? Hørtes ekkelt ut, men jeg er ikke noe fan av kjøttdeig generelt. :gjeiper: Uansett, jeg orker ikke all oppvasken og pisset som kommer av matlaging. Kjøkkenet mitt er på 4kvm, og det er IKKE åpen kjøkkenløsning, så det vil si at benker, kjøleskap og vask er pressa inn på en bitteliten kvadrat. Orker ikke stå i evigheta å lage mat der, orker ikke oppvask, har ikke plass til å sette ting på, og jeg har ikke peiling på hvordan man lager suppe.
Gjest badeand1 Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Dette er et litt teit spørsmål og handler egentlig ikke om økonomi.. Men du kan ikke lage mat hos noen du kjenner da? Familie f.eks. Lage masse mat og fryse ned? Så slipper du hvertfall problemet med lite kjøkken.
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2012 Vi har ikke plass i fryseren til å lagre mat der, og jeg kjenner ingen her. Føler det er litt kleint å spørre besteforeldrene til samboer om å få låne kjøkkenet der bl.a..
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #9 Skrevet 5. september 2012 Hvis du har en stavmikser er blomkålsuppe godt og enkelt. Tykk, mild og med biter av mør blomkål.....mmmmmm *sikle* Koster ikke stort heller. Stavmiksere er jo så lette å rengjøre også, bare å holde dem litt under krana. Anonym poster: 014f24c97fab306cf4dccefbcd11777b
Gjest gjest17 Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 (endret) Tacosuppe er også godt og enkelt :-) Da kan du velge om du vil steke kjøttdeig eller ikke. Fres litt løk, hvitløk og chili, ha oppi hermetiske tomater, bønner paprika og tacokrydder (som du blander selv). Og salsasaus! :-) Endret 5. september 2012 av delirious
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 5. september 2012 Har ikke stavmikser, nei. Har ikke råd til å kjøpe det, tehe, men har veldig lyst på det. Hørtes veldig godt ut delirious, men det du sa ga ingen mening for meg. Jeg er skikkelig sugen på matlaging og har alltid vært det.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #12 Skrevet 5. september 2012 Grønnsakssuppe da? Du skjærer bare alt du skal bruke i biter, så koker det seg selv Så kan du ha oppi kjøtt/pølser om du vil det. Anonym poster: ab5bb9ebbda2fec5c211107c691e84d1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #14 Skrevet 5. september 2012 Laksekoteletter? De er steinbillige, 20 kr for en halv kilo, og det er lett å slenge på noe krydder selv når de ligger i steikepanna. Anonym poster: 014f24c97fab306cf4dccefbcd11777b
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #15 Skrevet 5. september 2012 Må man ikke lage kraft / buljong-vann eller hva enn for å lage grønnsakssuppe? Hvertfall sånn bestemoren min alltid gjorde det før. Har ikke peiling. Laksekoteletter hørtes jo spennende ut, det skal jeg prøve. Men hvordan krydder passer til det da? Har jo ikke peiling på sånt, er derfor jeg foretrekker ferdig-marinert kjøtt.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #16 Skrevet 5. september 2012 Jeg drysser sitronpepper på laksekoteletter Jeg sjekket hva som er i buljongterningen jeg hiver i suppa, og der er det pokkermeg tilsatt sukker også. Anonym poster: 014f24c97fab306cf4dccefbcd11777b
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. september 2012 #17 Skrevet 5. september 2012 Dette var grunnen til at jeg begynte å lage saus og marinade fra bunnen av. Det tar faktisk lengre tid (bruker 10 aktive minutter på å lage en pastasaus) men det er verdt det! Du må ikke lage buljongvann. Jeg bruker buljongterninger, du kan finne noen som ikke inneholder salt og sukker Men skal nevnes at produktene fra Pataks (tikka masala-sausen for eksempel) ikke inneholder sukker, og de er svingode! Og dyre. Men gode.
Gjest badeand1 Skrevet 5. september 2012 #18 Skrevet 5. september 2012 Denne er det ikke sukker i. http://www.toro.no/index.php?mapping=300&id=1444&produkt=Kj%F8ttbuljong%20terninger
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. september 2012 #19 Skrevet 5. september 2012 Rapunzel buljong billig, uten salt og sukker. DIGG. Finnes i helsekostbutikker her jeg bor, men dyrere enn iherb.
Gjest gjest17 Skrevet 5. september 2012 #20 Skrevet 5. september 2012 Må man ikke lage kraft / buljong-vann eller hva enn for å lage grønnsakssuppe? Hvertfall sånn bestemoren min alltid gjorde det før. Har ikke peiling. Laksekoteletter hørtes jo spennende ut, det skal jeg prøve. Men hvordan krydder passer til det da? Har jo ikke peiling på sånt, er derfor jeg foretrekker ferdig-marinert kjøtt. Helios har en grønnsaksbuljong som er uten mye av "dritten" som er tilsatt i de andre. Selges på Meny iallefall :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå