Gå til innhold

Pynte leiligheten før visning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips til hva som bør gjøres for å ordne leiligheten før visning? Det typiske tingene (vaske, rydde, fjerne ALT unødvendig og personlig) er greit nok, men hvilke ting vil dere faktisk se i en leilighet?

Jeg har kikket litt på annonser, og ser at typisk "stylede" leiligheter har en del puter og pledd, og mange har også frukt stående fremme (i tillegg til blomster). Hva synes dere om dette?

Synes dere det er fjollete når spisebordet er dekket? Hva med nybakte brød som ligger på kjøkkenbenken? Jeg bare nevner eksempler på ting jeg har sett i andre annonser.

Og bør TV og høyttalere stå, eller ryddes bort?? Vi har et normalt stort TV, og relativt slanke (men høye) høyttalere.

Synes dere forresten at det skal være likt på bildene i annonsen som på visningen, eller er det noe som med fordel kan gjøres ulikt? Jeg ser f.eks. for meg at det kan være OK med et dekket bord på bildene, men at det oppleves litt rart når man kommer på visningen? Eller?

Anonym poster: 0aa13e03c9a49efafdb11afac3e12896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke noen grunn til å fjerne tv'en..? :P og heller ingen grunn til å dekke bordet. Men du kan jo pynte opp litt, og ha fruktfat og lys og tepper osv osv som du selv ønsker. Jeg syns at det er koseligere å komme på visning i en "levende" leilighet, enn at det er helt sterilt og dødt, om du skjønner hva jeg mener..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig solgt min leilighet og jeg prøvde rett og slett å strippe ned leiligheten en god del. Ikke for mye unødvendig nips stående fremme, men likevel såpass av det virket hjemmekoselig. Jeg ønsket å gi følelse av rom (jeg eide en 2-roms på omlag 48 kvm, så det var viktig).

Jeg hadde kanelboller stående fremme, hjemmebakte. På den ene visningen gikk det ned på høykant og megler sa i etterkant at det var typisk på en søndagsvisning da folk drar rundt og ser på flere leiligheter og glemmer litt å spise mellom slagene. Ikke at jeg tror det gav meg flere bud, men det er jo en hyggelig gest (i tillegg til at det sises at kanel utløser en "hjemmefølelse" og kan kanskje gjøre en mer vennlig innstilt til salgsobjektet, uten at det nødvendigvis er dokumentert).-

Forøvrig tente jeg flere lys, hadde vasket leiligheten rett før så den luktet godt og hadde fokus på at det altså var mest mulig presentabel, fin, ren i uttrykket og gav følelse av rom. Min leilighet satte salgsrekord i blokka :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver også å skal selge leilighet om dagen, så jeg tar og gjerne i mot tips.

Pyntestøv, hadde du bakt kanelbollene rett før, sånn at det luktet nybakt, eller bakte du de noen dager i forveien? Jeg har lurt på å gjøre det samme, men er usikker på om matlukt er positivt eller ikke (selv om gjærbakst lukter himmelsk).

Vi tenker å la TV'en stå, men stripper for alt annet på TVbenken, dvs høytalere, konsoller, ledninger, osv.

Jeg synes dekkede bord på visning ser rart ut, men greit nok på bilder. Jeg kommer til å fylle fruktkurven med deilig frukt, men vet ikke om det har noe for seg egentlig. Men vi spiser jo frukt hele tiden, så det koster ikke noe ekstra på en måte.

Jeg kommer til å kjøpe nytt sengetøy, stryke det og re opp sengen delikat med noen fine puter.

Jeg kommer og til å kjøpe et par nye puter til sofaen sånn at de ser freshe ut.

Er det helt fy-fy å ha private bilder fremme? Vi har et par små på veggen på kjøkkenet og jeg har mest lyst til å la de henge. Synes det blir så nakent uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett skal man prøve å gjøre leiligheten så upersonlig og nøytral som mulig. Lyse vegger og et åpent rom selger! Rydd bort alt av personlige duppeditter på bad, soverom, kjøkken osv... Bryllupsbilder, bilder av kjeledyr og barn er et nei. Rydd vekk matskåler til evt katt og hund. Evt andre husdyr lånes bort til en nabo. Allergikere snur omtrent i døra visst ikke.

Å dekke bordt kan få de som kommer til å føle at de har dårlig tid.. For noen skal jo snart spise?!

Store høyttalere og ledningsrot ryddes bort. Frukt og friske blomster er alltid positivt, men her innenfor rimelighetens grenser. Man skal ikke komme en blomstereng! Tenn gjerne et par lys i en lanterne, men pass på å ikke tenn tusen lys.. De skal på visning, ikke en date ;)

Ha gjerne noen fine puter som matcher i sofaen. Farge og uttrykk kommer an på stilen som allerede er i leiligheten. Prøv å holde det stilrent. Men her og.. Ikke overdriv. Det kan fort se rotete ut. Kjøkkenbenken bør være strigler foruten en fin skål med frukt. (ananas og et par bananer ser flott ut visst det er fint plassert i en moderne skål av noe slag) Med mindre du har en superfancy kjøkkenmaskin som er siste skrik, pakkes denne også vekk.

Badet bør være skikkelig rent. Rene håndklær (helst nye), gjem såper osv... Badet er definitivt et rom man ønsker at er striglet for personlige eiiendeler! Gjem også dobørsten... tannkosten osv... Med mindre du har en fin og elegant smykkehenger foreslår jeg at du gjemmer bort alt slikt og. Rent og pent er hovedstikkordet på badet.

Det viktigste på en visning er at folk kommer til en REN leilighet. Og jo mer åpen den fremstår, desto bedre er det :O)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver også å skal selge leilighet om dagen, så jeg tar og gjerne i mot tips.

Pyntestøv, hadde du bakt kanelbollene rett før, sånn at det luktet nybakt, eller bakte du de noen dager i forveien? Jeg har lurt på å gjøre det samme, men er usikker på om matlukt er positivt eller ikke (selv om gjærbakst lukter himmelsk).

[....]

Er det helt fy-fy å ha private bilder fremme? Vi har et par små på veggen på kjøkkenet og jeg har mest lyst til å la de henge. Synes det blir så nakent uten.

Jeg bakte de rett før, så hele leiligheta luktet nok kanelboller (og det var litt av meningen). Valgte det fremfor duftlys egentlig.

Og angående bilder - jeg har hørt det er helt fyfy, men når jeg selv har gått på visning så er det liksom ikke det jeg henger meg opp i. Men, jeg blir nysgjerrig og kan finne på å se på alle bildene som er fremme, så det er opp til deg om du ønsker at de skal bli sett av en drøss ukjente mennesker :) Jeg hadde ingen private bilder fremme forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...