Kmatis Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 (endret) Planlegger å haike Canada på tvers til neste sommer. Har en del erfaringer med backpacking. Men ikke med haiking. Så jeg tenkte at Canada kan være en god start. Tenkte at jeg også kan ta med diverse tur-utstyr slik at jeg kan ta meg noen små utflukter i villmarken mens jeg er der. Så da er det noen ting jeg lurer på: Er Canada en OK plass å haike for "nybegynnere"? Hva er lurt å tenke på/sikkerhet? Er det noen som har erfaringer fra Canada? Andre tips angående haiking? Fungerer det best å haike alene? Eller å finne seg noen å haike med? Hvordan er haike-kulturen der? Har selvsagt funnet en god del informasjon på nettet. Men er alltids gøy å høre om det er noen på forumet med erfaringer. På forhånd takk. -Kristian Endret 5. september 2012 av Kmatis
Lille Solstråle Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Først og fremst UTROLIG TØFT!! For det andre...Kvinneguiden har ikke en egen hær
Kmatis Skrevet 5. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2012 (endret) For det andre...Kvinneguiden har ikke en egen hær Godt å vite. (Trøtt en tidlig morgen. Så det snek seg inn litt dialekt) Endret 5. september 2012 av Kmatis
Kmatis Skrevet 7. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2012 Ingen på forumet med erfaring? Eller lignende erfaring?
Lille Solstråle Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Tror nok ikke det nei... Lykke til anyway!
Gjest Bobler Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 Har ikke noe fornuftig å komme med men før faren min fikk barn så haiket han i USA i 6 uker. Han mener det er noe av det beste han har gjort, han møtte ufattelig mye hyggelige mennesker, og lærte ting han har godt bruk for i dag.. Eneste han har påpekt er å ha noe å beskytte seg med (tilfelle rottefelle), og å følge magefølelsen. Sier magen at du ikke skal sette deg i bilen, ikke gjør det. Han haiket helt alene.
elvital Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Det hørtes spennende ut! Du er tøff, og som Bobler sier, så er det sikkert lurt å ha noe å beskytte seg med -i tillfell- * Lykke til!
Kmatis Skrevet 10. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2012 Ja, har hørt at det kan være lurt å ha en boks pepperspray i tilfelle noe skjer. Men tror Canada er et relativt trygt land å haike gjennom.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Pass deg for irriterende bjørnunger i baksetet Og god tur Anonym poster: 473017b49444725612a6e13dbe35becf
Kmatis Skrevet 11. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2012 Pass deg for irriterende bjørnunger i baksetet Og god tur Anonym poster: 473017b49444725612a6e13dbe35becf Lurt. Og takk skal du ha!
marsy Skrevet 13. september 2012 #11 Skrevet 13. september 2012 Har venner som har haiket litt her og der. De sier det er lettest å haike alene, eller max 2 stk. Rett og slett fordi det er større sjangs for at bilene har plass til én enn to. Av samme grunn bør du heller ikke ha med for mye bagasje. På bensinstasjoner er det lett å komme i prat med folk, og få haik. Haik på dagtid, og pass på at de som kjører deg, slipper deg av på et sted som egner seg (et sted der du lett finner overnatting, eller der det er lett å få haik videre) Ha med kart. Kjøp en liten notatbok og skriv ned noen adresser/telefonnr til mulige overnattingssteder underveis på turen (tenker da spesielt på byer du tror du kommer til å besøke). Da sparer du tid på å lete etter et sted å overnatte når du kommer dit. 1
Kmatis Skrevet 17. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 17. september 2012 Har venner som har haiket litt her og der. De sier det er lettest å haike alene, eller max 2 stk. Rett og slett fordi det er større sjangs for at bilene har plass til én enn to. Av samme grunn bør du heller ikke ha med for mye bagasje. På bensinstasjoner er det lett å komme i prat med folk, og få haik. Haik på dagtid, og pass på at de som kjører deg, slipper deg av på et sted som egner seg (et sted der du lett finner overnatting, eller der det er lett å få haik videre) Ha med kart. Kjøp en liten notatbok og skriv ned noen adresser/telefonnr til mulige overnattingssteder underveis på turen (tenker da spesielt på byer du tror du kommer til å besøke). Da sparer du tid på å lete etter et sted å overnatte når du kommer dit. Takk for gode tips.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå