kaprifolen Skrevet 5. september 2012 #21 Skrevet 5. september 2012 (endret) Blir det mer rett at særkullsbarna skal få både disneyland med pappa-stemor, og syden med mamma-stefar, mens Lise og Per "bare" får disneyland, siden særkullsbarna ikke har mulighet til å være med til Hafjell? Så da kan ingen dra?! Eller kanskje særkullbarnas mor skal begynne å ta med TS og mannen sin unge på alle ferier også, så det blir 100% rettferdig? Endret 5. september 2012 av kaprifolen 6
Gjest Stemor Skrevet 5. september 2012 #22 Skrevet 5. september 2012 Blir det mer rett at særkullsbarna skal få både disneyland med pappa-stemor, og syden med mamma-stefar, mens Lise og Per "bare" får disneyland, siden særkullsbarna ikke har mulighet til å være med til Hafjell? Så da kan ingen dra?! Eller kanskje særkullbarnas mor skal begynne å ta med TS og mannen sin unge på alle ferier også, så det blir 100% rettferdig? Mange tar opp dette med at det e så urettferdig at stebarna får så mange ferier. Hva så? De har mistet den trygge rammen rundt det å tilhøre en kjernefamilie. Tror du ikke ville funnet ett barn som ikke gjerne heller skulle ønske at mamma og pappa fremdeles var sammen og glad i hverandre. De må inkluderesi to hjem, føle seg som fullverdige familiemedlemmer, derfor blir det dobbelt opp for dem, en fattig trøst. Dersom stebarna har andre ferieplaner når de får tilbud om å være med på ferie, blir det noe annet, men da har de fått tilbudet. Dere har gjort ett ærlig forsøk på å være rettferdig og inkludere de i familien og de har ikke grunn til å føle seg utelatt.
mammamy Skrevet 5. september 2012 #23 Skrevet 5. september 2012 Jeg kaprer kanskje denne tråden nå, men siden jeg snart er litt i samme type situsjon lurer jeg på en ting. Tenkt eksempel : Her i huset drar vi alltid også på ferie om vinteren. Elste gutten til mannen går på skolen og vi kan ikke ta han ut av skolen i 2 uker for å ta han med på ferie. Men vi er alltid på ferie med de om sommeren for at de ikke skal føle seg utelatt. Og de er jo på ferie med mamman og stefar og hans del av familien så de opplever jo mye som de skryter av til vårt fellesbarn. I sommer var fe for eksempel i mummiverden og legoland. I høstferien skal de til Disnyeland og neste sommer skal de 3 uker til USA. Dette gleder de seg stort til og vårt fellesbarn er da selvfølgelig sjalu på dette. Mener dere da at vi ikke skal kunne ta med vårt felles barn på en ferie i høstferien når de er i Disneyland men at vi burde holde oss hjemme så h*n ikke opplever noe som kan gjøre søsken sjalu?? igjen beklager TS 3
Minni-Mus Skrevet 5. september 2012 #24 Skrevet 5. september 2012 kommer bare med synspunkter på det du EGENTLIG spør om: Jeg synes det er helt greit at dere velger å dra på ferie bare dere to som kjærester, det er helt ok å dra på tur/ferie dere to med felles barn, og helt ok dra på tur alle sammen inkl. hans barn. Selv dro vi alltid på ferie med hans barn. men vi har også vært å reist alene uten barna. Da vi fikk felles barn har vi dratt på turer med bare felles barn (uten hans) men osgå alle sammen. Slik vil det bli når man har barn som har skilte foreldre. Vil bare poengtere at man er ikke en dårlig person mor/stemor/far/stefar om man velger å dra på ferie uten særkullsbarn noen ganger. 3
Minni-Mus Skrevet 5. september 2012 #25 Skrevet 5. september 2012 Jeg kaprer kanskje denne tråden nå, men siden jeg snart er litt i samme type situsjon lurer jeg på en ting. Tenkt eksempel : Her i huset drar vi alltid også på ferie om vinteren. Elste gutten til mannen går på skolen og vi kan ikke ta han ut av skolen i 2 uker for å ta han med på ferie. Men vi er alltid på ferie med de om sommeren for at de ikke skal føle seg utelatt. Og de er jo på ferie med mamman og stefar og hans del av familien så de opplever jo mye som de skryter av til vårt fellesbarn. I sommer var fe for eksempel i mummiverden og legoland. I høstferien skal de til Disnyeland og neste sommer skal de 3 uker til USA. Dette gleder de seg stort til og vårt fellesbarn er da selvfølgelig sjalu på dette. Mener dere da at vi ikke skal kunne ta med vårt felles barn på en ferie i høstferien når de er i Disneyland men at vi burde holde oss hjemme så h*n ikke opplever noe som kan gjøre søsken sjalu?? igjen beklager TS Selvfølgelig skal/kan dere dra på ferie med bare felles barn!! Synes det er tull at man skal fremstå så "perfekt" med å aldri utelate noen alltid være "alle mann alle! osv. Tull og tøys. De FLESTE skillsmisse barn er faktisk veldig heldige, de fleste har dobbelt opp med personer som stiller opp og bryr seg og tar de med på ting, gir dem kjærighet/opplevelser osv osv. Det er ingenting iveien for at dere kan dra på ferie med kun felles barn. Barna må lære at det er en del av verden, det kan ikke være likt for alle hele tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #26 Skrevet 5. september 2012 kommer bare med synspunkter på det du EGENTLIG spør om: Jeg synes det er helt greit at dere velger å dra på ferie bare dere to som kjærester, det er helt ok å dra på tur/ferie dere to med felles barn, og helt ok dra på tur alle sammen inkl. hans barn. Selv dro vi alltid på ferie med hans barn. men vi har også vært å reist alene uten barna. Da vi fikk felles barn har vi dratt på turer med bare felles barn (uten hans) men osgå alle sammen. Slik vil det bli når man har barn som har skilte foreldre. Vil bare poengtere at man er ikke en dårlig person mor/stemor/far/stefar om man velger å dra på ferie uten særkullsbarn noen ganger. Tusen takk for synspunkt om det som egentlig var saken :-) Det er litt sånn jeg har sett for meg at vi kan gjøre det også. Vi er ikke ute etter å utelate noen, men siden vi ikke har dem verken i høst eller vinterferie og bare 2 dager i jula så er det ikke så lette å alltid kunne få med de eldste. Anonym poster: 5ee15708f08fed04a92e0bdd6800308a
Minni-Mus Skrevet 5. september 2012 #27 Skrevet 5. september 2012 Mange tar opp dette med at det e så urettferdig at stebarna får så mange ferier. Hva så? De har mistet den trygge rammen rundt det å tilhøre en kjernefamilie. Tror du ikke ville funnet ett barn som ikke gjerne heller skulle ønske at mamma og pappa fremdeles var sammen og glad i hverandre. De må inkluderesi to hjem, føle seg som fullverdige familiemedlemmer, derfor blir det dobbelt opp for dem, en fattig trøst. Dersom stebarna har andre ferieplaner når de får tilbud om å være med på ferie, blir det noe annet, men da har de fått tilbudet. Dere har gjort ett ærlig forsøk på å være rettferdig og inkludere de i familien og de har ikke grunn til å føle seg utelatt. Trenger dobbelt opp å være en fattog trøst? Eller dobbelt så mye glede, dobbelt så mye trygghet osv?? Hva er en kjernefamilie i 2012? Det er så mye negativ fokus, og jeg vet at i mange tilfeller er det slik. Vet veldig godt at det ikke alltid er så lett med samarbeid mellom to hjem ol. Men mange har det veldig mye bedre med to hjem. Har opplevd flere barn som bor sammens med mor og far, som er misunnelige på skilsmissebarn som har dobbelt opp avd et meste..... 1
Gjest Dream89 Skrevet 5. september 2012 #28 Skrevet 5. september 2012 er så mange her som går av tema. Dere har lov til og ta egene ferier bare helst ta de STORE feriene med alle barna så ikke de føler seg utelatt hvis du skjønner:)
Gjest Stemor Skrevet 5. september 2012 #29 Skrevet 5. september 2012 Trenger dobbelt opp å være en fattog trøst? Eller dobbelt så mye glede, dobbelt så mye trygghet osv?? Hva er en kjernefamilie i 2012? Det er så mye negativ fokus, og jeg vet at i mange tilfeller er det slik. Vet veldig godt at det ikke alltid er så lett med samarbeid mellom to hjem ol. Men mange har det veldig mye bedre med to hjem. Har opplevd flere barn som bor sammens med mor og far, som er misunnelige på skilsmissebarn som har dobbelt opp avd et meste..... Ja, selvfølgelig har barna det best med to hjem når mamma og pappa ikke ha det bra sammen. Men hadde det vært opp til barna ville de definitivt heller ønsket seg en kjernefamilie hvor mamma g pappa er glad i hverandre og sammen med de hele tiden, framfor dobbelt opp med ferier og gaver. Så ja, dobbelt opp er en fattig trøst når man tar i betraktning hva de har mistet.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #30 Skrevet 5. september 2012 Tusen takk for synspunkt om det som egentlig var saken :-) Det er litt sånn jeg har sett for meg at vi kan gjøre det også. Vi er ikke ute etter å utelate noen, men siden vi ikke har dem verken i høst eller vinterferie og bare 2 dager i jula så er det ikke så lette å alltid kunne få med de eldste. Anonym poster: 5ee15708f08fed04a92e0bdd6800308a Og dette mener du er en "perfekt far"? 1 times kjøring hva er det når det gjelder samvær med barna? grøss og gru..... Anonym poster: b1a10e77fbd0cba43b80b8240a17f3fd
mammamy Skrevet 5. september 2012 #31 Skrevet 5. september 2012 Og dette mener du er en "perfekt far"? 1 times kjøring hva er det når det gjelder samvær med barna? grøss og gru..... Anonym poster: b1a10e77fbd0cba43b80b8240a17f3fd Man bor der man bor, og skal man kjøre en time for å ta med guttungen på 5 år på kino en kveld i uka blir det en veldig sen kveld for guttungen som skal legge seg 19.30 Eller mener du alle fedre burde slutte i jobben?? Jeg har ENNÅ ikke møtt en eneste mann som er den perfekte far og heller ikke den perfekte mor for å si det sånn. De fleste gjør så godt de kan med det utgangspunktet man har. 1
Muscae Skrevet 5. september 2012 #32 Skrevet 5. september 2012 Og dette mener du er en "perfekt far"? 1 times kjøring hva er det når det gjelder samvær med barna? grøss og gru..... Anonym poster: b1a10e77fbd0cba43b80b8240a17f3fd Det er MOREN som har flyttet med barna. GRØSS OG GRU for en mor, sier jeg! Det er en mor som setter sitt eget forhold til barna foran alt annet, og blåser i forholdet mellom barn og far! Opprinnelig flytte hun tre, TRE! timer fra faren! Det er omsorgssvikt mot barnet å flytte så langt fra (en god, fungerende) far at barna ikke kan ha ukentlig kontakt med begge foreldre.
reiseglad Skrevet 5. september 2012 #33 Skrevet 5. september 2012 Jeg forstår ikke hvorfor det er greit å reise på ferie uten hans særkullsbarn? De ER hans barn like mye som det barnet som er på vei. Det er er ikke greit å forskjellsbehandle barn! Etter hva TS forteller, vil jo gjerne far ha godt forhold til barna sine, hvorfor vil han da forskjellsbehandle dem og ikke inkludere de i alle ferier? Ferier og turer skaper felles opplevelser og er en ideel måte å knytte sterkere bånd på, hvorfor utelukke barna fra dette som kan ordne nettopp det som er problemet? Og heller skyve de lenger vekk ved at dere gjør urett mot dem? Jeg er både stemamma til et barn og jeg har et barn som har en stemamma. Opplevde nettopp dette at far skulle reise på familieferie med sin nye familie uten at datteren min og hans skulle få være med. Hun var helt knust. Hvordan kan voksne mennesker påføre et barn det?? Barn har sterk rettferdighetssans. En vakker dag vil du oppdage at livet aldri vil bli "rettferdig"......
Sulosi Skrevet 6. september 2012 #34 Skrevet 6. september 2012 Tråden er ryddet for personangrep. Mvh Sulosi, mod.
Avi Skrevet 7. september 2012 #35 Skrevet 7. september 2012 Så bra at du som stemor også tenker på barna hans Ta det her fra en datter som har vært igjennom det her. Min far har alltid dratt på ferie med sine kjærester og deres barn, men aldri meg og min bror. Han har i likhet med din mann også vært lite til stede for oss barn. I dag har vi et kjølig og falskt forhold, og det føles ikke ut som han er pappan vår mer, men mer som en fjern slektning. 1
Marsipan Skrevet 7. september 2012 #36 Skrevet 7. september 2012 Her snakker vi om en situasjon hvor far har minimalt med samvær fordi mor ønsker det sånn. Skal ts og hennes barn straffes for dette? Det er vel ikke riktig at de skal la være å dra på ferie i f.eks. høstferien fordi mor nekter sønnen å være med? Så lenge det legges opp til gode opplevelser også med særkullsbarn når de har mulighet til å være med, skal man da ikke behøve å legge livet på is fordi særkullsbarnet er hos mor!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #37 Skrevet 7. september 2012 Så bra at du som stemor også tenker på barna hans Ta det her fra en datter som har vært igjennom det her. Min far har alltid dratt på ferie med sine kjærester og deres barn, men aldri meg og min bror. Han har i likhet med din mann også vært lite til stede for oss barn. I dag har vi et kjølig og falskt forhold, og det føles ikke ut som han er pappan vår mer, men mer som en fjern slektning. Tusen takk for tilbakemeldingen din. Som jeg skrev i starten så er ungene med oss på ferie hver sommer. De er disse andre feriene jeg er redd for. Vil gjerne at ungene skal ha et fint forhold til far, et perfekt forhold er vanskelig å få til i og med at vi ikke får ha dem så mye pga mor, men de skal iallefall føle at vi gjør så godt vi kan. Anonym poster: 5ee15708f08fed04a92e0bdd6800308a
Avi Skrevet 7. september 2012 #38 Skrevet 7. september 2012 Tusen takk for tilbakemeldingen din. Som jeg skrev i starten så er ungene med oss på ferie hver sommer. De er disse andre feriene jeg er redd for. Vil gjerne at ungene skal ha et fint forhold til far, et perfekt forhold er vanskelig å få til i og med at vi ikke får ha dem så mye pga mor, men de skal iallefall føle at vi gjør så godt vi kan. Anonym poster: 5ee15708f08fed04a92e0bdd6800308a Det blir jo noe annet når far og stemor faktisk gjør så godt de kan for alle barna. Jeg håper det går bedre for dere enn det gjorde her. Det høres ut som du gjør så godt du kan.
Gjest Møremor Skrevet 7. september 2012 #39 Skrevet 7. september 2012 Dere kan selvfølgelig ta med barnet deres på ferie i svangerskapspermisjonen, i vinterferier og påskeferier og juleferier når dere ikke har hans barn. Det skal da ikke være slik at dere skal la være å dra på ferie fordi hans barn ikke er hos dere den uka. Synes ikke dette er noe problem. Vi har dratt på ferie noen ganger fordi vi f eks har betalt 10 000 for en uke i Syden for 4 stk en uke før sommerferien, og kunne tatt barna som går i barneskolen ut av skolen,- mens hun på vgs ikke kunne tas fri. Kunne uansett ikke dratt i sommerferien, da hadde det blitt 30 000 for alle, og det hadde vi ikke hatt råd til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå