Gå til innhold

vondt på øyet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har veldig veldig vondt på øyet. Tror jeg fikk noe på det for et par dager siden. Har prøvd å skylle det med linsevæske uten hell. Har kun brukt briller, men har ikke hjulet noe særlig.

Noen kjerringråd?

Anonym poster: f8b143b5d05578fb056d233103e05e27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at du har fått en ''sti'' på øyet. Er det rødt og hovent? Pleier å få slik ''sti'', eller kvis på innsiden av øyelokket. Kjennes ut som det er noe på øyet konstant, pleier å gi seg etter noen dager. Hvis du derimot værker, kan det være øyebetennelse, det smittsot og du trenger legebehandling.

Skrevet

Øyet er rødt ja, våknet med mye øyegugg i går. Det er litt sårt, og jeg "kniper" litt med øyet, syntes at det er litt lyst.

Skrevet (endret)

ta en tur til legen og få medisin og vær ekstremt renslig/hygienisken neste uka , ikke ta på øyene (gni deg på øyene) uten handvask først og det friske øyet først så det betente for å prøve å unngå at du flytter smitte over til det friske øyet

redigert bort tasteleif

Endret av muttra
Skrevet

Øyet er rødt ja, våknet med mye øyegugg i går. Det er litt sårt, og jeg "kniper" litt med øyet, syntes at det er litt lyst.

Siden det er mye ''gugge'' der, så bør du nok ta en tur til legen. Høres betent ut! Lykke til & God bedring c'',)

Anonym poster: 9d439928a4693aaccd8060c5c2eb414e

Skrevet

Takk for tips :)

Tok en dusj nå og øyet ble mye bedre (står mye med øynene lukket under strålen). Det gjør ikke så vondt, er bare irritert.

Har ikke mulighet til å dra til legen i dag, men tror dere de på brilleland klarer å se om det er nødvendig med lege eller ikke? Vet de hverken kan gi medisin eller annet, men jeg får gratis øye-sjekker der. Har ikke så mye penger å rutte med, så tenkte å dra ned dit først og få de til å se på det før jeg evt går til legen og betaler. Gjørt det før og da hadde jeg bare fått et sår på hornhinna og måtte gå med briller i to uker.. :)

Skrevet

Jeg ville kjøpt øyedråper hos apoteket, sånne små ampuller med sterilt saltvann, for å skylle øyet i tilfelle det er en liten infeksjon som kan renses bort på egenhånd.

De koster ikke så mye, en femtilapp kanskje? Vær nøye med å vaske hendene før og etter at du tar på øyet, i tilfelle det er øyekatarr, som er hysterisk smittsomt.

Hvis det da fortsatt ikke bedrer seg etter tre-fem dager, ville jeg gått til legen for å sjekke og evt få antibiotikadråper. (det er ikke vanvittig dyrt med en kort legekonsultasjon og en resept på øyedråper)

Skrevet

Var en tur hos brilleland, hadde fått et sår på øyet, og selv om det mest sannsynligvis ikke ville bli infeksjon så anbefalte hun å dra til legen å få antibiotika-dråper. Så da gjør jeg det i morgen.

takk for hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...