Gå til innhold

Vil tilbake til trivselsvekta :-)


Sarafina

Anbefalte innlegg

Hei og hopp! :)

Jeg har i løpet av de siste 3-4 årene lagt på meg 4-5 kilo. Kiloene kommer snikende på, litt for hvert år, helt til man plutselig en dag oppdager at... dette har gått litt for langt. Noen som kjenner seg igjen?

Jeg har en hel garderobe med bukser som ikke lenger passer, og disse vil jeg inn i. I tillegg har mye lagt seg på magen (og blitt rundere i ansiktet), derfor er det ikke like gøy å gå med trang topp lenger, eller i bikini...

Vil tilbake til trivelsesvekten som er 60 kilo. Jeg er 167 cm høy.

Har forsøkt lavkarbo, men det er ikke helt for meg. Det blir for vanskelig å kutte ut alt av pasta, kaker og melkesjokolade - samt appelsinjuce, vanskelig å tenke på at man nesten aldri kan spise dette igjen. Og på lavkarbo må man være fryktelig konsekvent hvis det skal funke. Jeg forsøker likevel å begrense karbo-inntaket, og velger ofte lavkarbobrød til lunsj og frokost, samt skal helst holde meg unna lys pasta og ris.

Forresten vet jeg jo hva som er grunnen til at jeg har lagt på meg. Jeg har spist altfor mye sjokolade (spiser gjerne en 200 grams-plate både fredag og lørdag). I tillegg til at jeg har spist større porsjoner mat.

Planen er å trene aerobic / zuma 1-2 dager i uka, i tillegg til å gå lengre og hardere turer med hunden min annenhver dag cirka.

Starter min dagbok her, for mandag 3.9:

Frokost: 1 lavkarboskive med ost og skinke

Lunsj: salat med skinke, litt dressing og litt pasta

Mellom-måltid (før trening): 2 lavkarboskiver med ost og skinke

Middag: (ble senere enn vanlig, kl 19 pga trening): curry chicken i lavkarbo-versjon

Kvelds: Skyr yoghurt med littegrann fløte og lavkarbo-syltetøy

• Trening: 1 time med aerobic / stramopp.

Tirsdag 4.9:

Frokost: 1 lavkarboskive med lavkarbo-syltetøy.

Lunsj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er med den på den! Vil tilbake til trivselsvekta ja.. Dobbelthake og alt for trange bukser.. Bikini har jeg ikke gått i på mange år, unntatt en uke på kypros i sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...