Purk Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Forlovet oss i helgen å planlegger bryllup tidlig i februar. Er nybegynner og mamma er ikke i nærheten så føler jeg står ganske alene med hovedansvaret. Planlegger ingen ordentlig vielse, bare oss, forlovere og evt noe familie hos en dommer. Senere den kvelden skal vi ha en liten fest for familie og nære venner.. hvis alle kommer blir det vel rundt 60-70stk. Har noen spørsmål til å begynne med. 1. Når bør en sende inn diverse papirer? Sett at datoen er 9. feb og festlokalet er bestillt. Men hva om vi ikke får avtale hos en dommer (eller hva nå enn som vier deg) akkurat den dagen? Kan det bestilles nå før papirene er sendt inn? Evt når bestilles dette? 2. Jeg skal ikke ha en brudekjole, gubben vil at jeg skal ha en sort fin festkjole som jeg kan bruke senere.. er litt stor av meg men satser på å miste noen kilo før dagen. Når bør jeg finne kjole? 3. Og når burde vi sende ut invitasjoner? Jeg stresser utrolig mye om dagen, har bare gått noen dager og jeg sliter allerede med å sove. Så håper noen kan hjelpe meg litt.
Portvinpiken Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Angående papirer til tinghuset vet jeg ikke, men det jeg vet er at prøvingspapirene kan tidligst fås 4 måneder før bryllupet fra folkeregisteret/skatteetaten. Jeg vet ikke, men i mitt hodet er 60 -70 personer ikke en "liten fest" akkurat... Du/dere bør vel se etter lokale snart? Enkelte steder er det lange lister og blir fullt inntil 2 år før, og andre steder ikke så ille. Er det du eller din kommende mann som vil at du skal ha en sort kjole? Du skrev det på en måte som gjør at jeg forstår det sånn at det er din mann som helst vil det? Invitasjoner sendes gjerne ut 2 - 4 md i forveien. Det kommer helt an på om gjestene må bestille reise og hotellopphold. Da kan man med fordel sende de ut så tidlig som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå