Gjest Uanonymbruker Skrevet 3. september 2012 #21 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg syns de burde lært seg å snakke en annen dialekt istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kills Skrevet 3. september 2012 #22 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg liker den ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 4. september 2012 #23 Del Skrevet 4. september 2012 Tråden er flyttet til riktig underforum Tekola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 4. september 2012 #24 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg ELSKEEEEEEEEEEEEEER den :D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagros Skrevet 4. september 2012 #25 Del Skrevet 4. september 2012 Det har igrunnen mye å si HVEM som snakker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 4. september 2012 #26 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Hva er egentlig bergensdialekt? Føler det er så mye stril og finbergensere og jeg vet ikke hva her... Skal vi ikke engang kunne snakke om bergensdialekt som én dialekt, så kan vi virkelig ikke snakke om noen som helst dialekter i Norge. Ja, det er selvfølgelig noen forskjeller - i utkanten har f.eks. noen få a-endelser på infinitiver, og finbergensere sier "jeg" og "ikke", men alt i alt er da bergensmålet ganske karakteristisk? Det er jo trossalt det eldste bymålet i landet. Endret 4. september 2012 av Drue 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #27 Del Skrevet 5. september 2012 bergensdialekt og trøndersk og kristiansanddialekt burde vært forbudt!!! Anonym poster: b4dbb391b4c56388b678c7905aeda8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 5. september 2012 #28 Del Skrevet 5. september 2012 Bergenserdialekten er absolutt den fineste dialekten i Norge. Elsker den! Men så er jeg halvt bergenser og da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nica. Skrevet 11. september 2012 #29 Del Skrevet 11. september 2012 Jeg synes den kan være veldig fæl, eller veldig sjarmerende. Må likevel si jeg foretrekker Storddialekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 11. september 2012 #30 Del Skrevet 11. september 2012 Ahhh... savner Stord innimellom, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleLille Skrevet 13. september 2012 #31 Del Skrevet 13. september 2012 Bergenserdialekten er den eneste av alle dialektene i Norge jeg liker. Selv snakker jeg "Oslosk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå