Gå til innhold

Hva tenker folk om Bergens dialekten?


...oxo...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

den er sjarmerende altså. Men jeg er jo bergensk selv så .:)

Anonym poster: c005dcddcbbf0c6ec7e1176cdd16bd09

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry mac, den dialekten er grusom! Skjærer i ørene, norges styggeste dialekt.

Ikke slemt ment, men helt oppriktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i Bergen i et halvt år og etter det har jeg forandret mening totalt. Før mente jeg den var schtøgg, nå mener jeg den er sexy.

Og nei, jeg forelsket meg ikke i en bergenser, men folka der var bare veldig hyggelige og byen er flott. Hadde aldri trodd jeg skulle mene det. haha.

Anonym poster: 7142c14716a8cebfcdad0587ac7d3ab8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som bergenser må jeg dessverre si at vi ikke akkurat oppnår prisen for Norges mest sexy dialekt, gitt. Jeg priser meg heldig som verken er Karoline Krugersk eller brautende tjuagutt, men et sted midt i mellom. Jeg får fnatt av gååååmann og bennaren og hva pokker folk sier og iallfall over fisefine jeg og meg og deg-ere,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er halvt bergenser selv, men takler ikke å høre bergensdialekten på fjernsyn. Den høres bare unaturlig ut for meg. Det gjelder enten personen snakker penbergensk eller mer brautende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid likt bergensk, hadde jeg ikke vært lykkelig med min egen dialekt så ville jeg helst hatt bergensk som desidert førstevalg. Elsker Bergen og omegn også. Nydelig.

(er muuuuligens påvirket av å ha vokst opp med herlige bergenske slektninger og hyppige turer til landets egentlige hovedstad ;) )

Anonym poster: f28cc7472199aeb8ff4ac8df2359d41c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de fleste dialekter er fine, men når man prater veldig bredt og brautende, så er det ikke noe fint.

Dette gjelder spesielt bergensdialekt, og de fra oslo og omegn som breier seg når de prater.

Stavangerdialekt er desiedert den fæleste når de prater bredt, men om de prater normalt er den sjarmerende.

Anonym poster: 7485e97af86da8e08909d85d5c2684f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...