Gå til innhold

Dumt spørsmål ang drinker i bar.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Dette er et veldig dumt spørsmål. Men våger å spørre likevel. I helga skal jeg på seminar med jobben. Fri bar. Eneste problemet er at jeg ikke har peiling på hva man bestiller i en bar. Har vært mye på fester, osv, men har aldri vært et sted med servering. Er i begynnelselsen av 20 årene. Hva ber jeg om i en bar???

Anonym poster: 04473e322d623eeeee86eb71c3487673

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har jo ikke det samme i alle barene da. Jeg pleier å kjøpe "sur grønn" - syns den er god, men du kan jo bare spørre om de kan lage deg en god drink da? :)

Skrevet

Har du aldri vært på et utested?

Hvis du vil ha alkohol bestiller du en øl, et glass vin eller en drink, hvis ikke bestiller du brus eller kaffe eller farris. Hva drikker du normalt på fest da?

Skrevet

Sjønner godt problemet ditt. Jeg bruker sjelden å være på slike plasser der det serveres drinker. Noen ganger bestiller jeg det samme som de jeg er sammen med. Andre ganger spør jeg bartenderen om å lage noe med f.eks rom eller vodka. Noen ganger får jeg da noe som er kjempegodt, en sjelden gang faller det ikke i smak. Men morro å bli litt overrasket.

Anonym poster: afda2fe3bcd76a016ad5ea7dfba658ea

Skrevet

Hva type drinker foretrekker du? Liker du syrlige eller søte drinker? Liker du mynte så er jo Mojito veldig godt :-)

Skrevet

Spørs jo helt på baren da, men hva med noe safe som gin&tonic?

Skrevet

Hvis det er få i lokalet, pleier jeg å be bartenderen om å lage det han synes er morsomst å lage.

Det pleier å slå an.

Skrevet

Gin tonic er enkelt og greit, samt kjempegodt. Ellers kan man alltid be bartenderen lage "en sur drink" eller "en søt drink", eller hva enn du har lyst på. Ellers kan du, som de andre har sagt, alltids be om en øl eller et glass vin.

Skrevet

Om du er usikker, gå for øl, vin eller cider:) Lyst på drinker, gå for de kjente; white russian, San francisco, gin&tonic, strawberry daiquiri, etc. Evt. be bartenderen anbefale en drink:) Eller bare overraske deg^^,

Skrevet

Si litt om hva du liker, så lager bartenderen noe for deg! Når man får en sånn forespørsel lager man som regel noe av det som er "safe" først og fremst =)

Skrevet

Gin tonic er alltid safe.

Anonym poster: e9cc347c4ada93a7761d67009164db17

Skrevet

GT smaker høgg!

Vodka Russian er alltid safe. White Russian likeså.

Anonym poster: 46d93e7380a439b47d189d76aaa124fe

• Liker 1
Skrevet

Av erfaring anbefaler jeg deg å ikke si "bare gi meg noe som gjør meg full". Det ender ikke godt ;):fnise:

Bestill Mojito eller strawberry daiquiri. Førstnevnte er litt sur, men ufattelig godt, SD er veldig søt. Hvis ikke kan du selvfølgelig bestille øl, cider, vin eller en rusbrus!

Skrevet

Jeg kjenner få jenter på min og TS sin alder som liker Gin Tonic. Det safeste er nok å be om vodka blandet med hva enn du liker å drikke til vanlig (cola, appelsinjus, fanta, whatevs). Ikke det mest spennende, men trygt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De gangene jeg har sagt "kan du lage en drink ned tranebær/bringebær/lime/annet-du-liker", så har jeg alltid endt opp med noe veldig godt!:)

Mojito er nam, vodka raspberry er nam, daquiri er nam.

Ellers er Long Island Iced Tea sykt godt, men å så farlig den kan være!:eeeh:

Endret av kaprifolen
Skrevet

Som regel ber jeg om et glass rødvin eller et glass hvitvin. Innimellom spør jeg om de har mer å velge i, og får da en oversikt over viner, eller diskuterer med bartenderen til vi finner en jeg liker. Ellers kan du be om en øl/en halvliter/en pils/en ringnes. Da får du neppe noe spørsmål i retur.

Foretrekker du vann/brus ber du om det. Jeg pleier ofte å be om et glass farris innimellom, man må ikke drikke alkohol.

Vil du ha drinker bør du ha en formening om hva du liker. De vanlige har de alltid, som en del av de som er nevnt over. Ellers står det som regel et drinkkart på disken. Ikke bestill noe som "ser spennende ut". Flaut og uprofft å sette fra seg et fullt glass på jobbens regning, ikke godt å lide seg gjennom et glass med noe du ikke liker.

Jeg er ofte i kundesituasjoner, der jeg blir påspandert drikke. SOm regel ser jeg ann hva de andre drikker. Er tonen rundt bordet "alkoholfritt", bestiller jeg farris. Går det i øl slenger jeg meg på, selv om det ikke er favoritten. Er jeg i en situasjon der jeg bestiller først, før jeg får en ide om hva de andre vil ha, holder jeg meg til hvitvin. Det er alltid safe.

Skrevet

Jeg kjenner få jenter på min og TS sin alder som liker Gin Tonic. Det safeste er nok å be om vodka blandet med hva enn du liker å drikke til vanlig (cola, appelsinjus, fanta, whatevs). Ikke det mest spennende, men trygt.

Jøss. Jeg er 25, og jeg og venninnene mine har drukket GT siden vi var 18.

Uansett, det er alltid greit å be om et glass vin først, og så se an hva de andre bestiller. Det er ikke uvanlig å spør hva andre skal drikke, selv når man er en erfaren drinkdrikker.

Skrevet

Jøss. Jeg er 25, og jeg og venninnene mine har drukket GT siden vi var 18.

Uansett, det er alltid greit å be om et glass vin først, og så se an hva de andre bestiller. Det er ikke uvanlig å spør hva andre skal drikke, selv når man er en erfaren drinkdrikker.

Samme her. GT var det første jeg drakk når det gjelder sprit, og det er en drink jeg aldri blir lei av. Vodka derimot har jeg aldri likt smaken av og drikker det heller aldri.

:heks:

Skrevet

Tja, folk er forskjellige, personlig syns jeg gin tonic smaker forferdelig. Jeg kan heller ikke huske å ha solgt noe særlig gin tonic til yngre mennesker da jeg jobba i bar, men det kommer kanskje litt an på "kulturen" fra sted til sted også?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...