Gå til innhold

Visum til Thailand -utenfor Norge


Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man kommer til Bankok på "visa on arrival" (15 dager), er det mulig å få forlenget visumperioden der og da ved immigrasjonskontoret? :klo: Jeg får ikke søkt om visum før jeg forlater Norge (dårlig planlegging? Jaaaada, jeg vet), er det mulig å få gjort det ved Thai konsulater andre steder? (Kina, Vietnam e.l).

Jeg googler til øyet blir stort og vått, men det er bare den samme ubrukelige infoen overalt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er 15 dager om man ankommer via land

Og ettersom jeg forstår er "visa on arrival" bare ment som et midlertidig visum og kan ikke forlenges... Ser ut som jeg må gjøre en særdeles upraktisk visarun til Burma (fra Hua Hin)... :murvegg:

Skrevet

LES:

2. Norwegian citizens can stay in Thailand as tourists for up to 30 days without visa.

Det uavhengig om du kommer med fly eller på grenseoverganger på land.

  • Liker 1
Skrevet

Nope... De bare antar at alle kommer med fly. Via land er det 15 dager:

http://norway.siam-legal.com/

Citizens of Norway are permitted to stay up to 30 days under the “Visa Exemption Rule” by entering via international airport. Otherwise, a permit to stay up to 15 days will be given if entering through a land border checkpoint from a neighboring country. Travelers must be in possession of a passport valid for at least 6 month, confirmed travel itinerary, and proof of funds.
Skrevet

hmmm.ok. Den var jeg ikke klar over. Noe nytt dette? Jeg var i Thailand for 3 år siden. Fikk da 30 d etter å ha kommet inn i Thailand fra Kambodsja.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg har lest om mange som tar en såkalt Visa Run om de ønsker flere dager, er ikke det en mulighet da?

Ellers kan du jo bare søke nå om forlenget turistvisum.

Skrevet

Jeg har lest om mange som tar en såkalt Visa Run om de ønsker flere dager, er ikke det en mulighet da?

Ellers kan du jo bare søke nå om forlenget turistvisum.

Forlenget turistvisum forutsetter vel at man i utgangspunktet har et turistvisum?

Og som sagt.. Visa runs er noe jeg på det sterkeste håper å unngå iom. at jeg er på et stramt tidsskjema og ikke kan forsvinne over flere dager i strekk

Skrevet

hmmm.ok. Den var jeg ikke klar over. Noe nytt dette? Jeg var i Thailand for 3 år siden. Fikk da 30 d etter å ha kommet inn i Thailand fra Kambodsja.

Jeg og venninnene mine fikk 15 dagers visum etter å ha krysset grensen fra Laos.

Skrevet

Du kan få 6-7 dager ekstra ved å møte opp på et immigrasjonskontor i Thailand. Det tar i overkant av et par timer med intervju. En ren formalitet.

Skrevet

Har også hørt om flere som drar på "visa run". Da tar de bussen øver grensen til Malaysia, Kambodsja eller lignende (noen har fått det til med å bare dra rett over grensa tilbake igjen, men egentlig tror jeg man må være ute av landet i 24 timer eller noe slikt), og så forlenges visumet igjen.

Men jeg prøvde det aldri ut selv..

Skrevet

Ser ut som det blir Burma-dagstur på meg da... Jaja, får ta det som en opplevelse :gjeiper: . Må man forresten vise til en flybooking ut av landet for å få visa on arrival?

Skrevet

Jaja, kjekt med nye land ;)

Jeg vet dessverre ikke om man må ha flybillett. Men jeg fikk visum da jeg fløy til Bangkok, og tok bussen til Kambodsja. Men jeg hadde allerede visum inn til Vietnam i passet, så kan hende de så på det som at jeg kom til å være ute av landet før de 30 dagene var omme..

Skrevet

Ser ut som det blir Burma-dagstur på meg da... Jaja, får ta det som en opplevelse :gjeiper: . Må man forresten vise til en flybooking ut av landet for å få visa on arrival?

Immigrasjonsmyndighetene vil gjerne se bevis på utreise, enten i form av flybillett, bussbillett eller lignende. Jeg ble holdt igjen i immigrasjonen på BKK fordi jeg en gang hadde fylt ut feil flightnummer på utreiseflighten. Jeg fikk ikke innreisestempel før de hadde sjekket og dobbeltsjekket om og når jeg skulle forlate Thailand igjen.

Skrevet

Blir litt mye mas fra meg nå, men... Kan jeg komme til immigrasjonskontoret med tog/buss, og vise til en flybooking 30 dager senere og samtidig si at jeg skal ta en visarun etter 15 dager? Vi de slippe meg inn? :klo:

Skrevet

Blir litt mye mas fra meg nå, men... Kan jeg komme til immigrasjonskontoret med tog/buss, og vise til en flybooking 30 dager senere og samtidig si at jeg skal ta en visarun etter 15 dager? Vi de slippe meg inn? :klo:

Hvis du tar en visarun etter 15 dager blir jo ikke visumet ditt forlenget. Eller tenker jeg helt feil nå?

Skrevet

Det du kan gjøre er å forsøke å forklare situasjonen til en immigrasjonsoffiser ved grenseovergangen. Er du heldig, så får du 30-dagers stempel i passet. Jeg vet om mange som har betalt litt under bordet og fått 30 dager ved innreise over land.

Men det tar ca. 1-2 døgn ved konsulat eller ambassade for å få et 90 dagers visum. Hvorfor ikke forsøke på det?

Skrevet
Men det tar ca. 1-2 døgn ved konsulat eller ambassade for å få et 90 dagers visum. Hvorfor ikke forsøke på det?

Har tenkt å prøve å søke i Nanning (kina). Overalt hvor jeg søker og leser på nett står det at man må søke i Norge, derfor blir jeg så usikker... men jeg finner jo heller ikke noe bevis for at det motsatte er umulig

Skrevet

Jeg har fått innvilget visum til Thailand på konsulat og ambassader i både Vietnam, Laos og Kambodsja (riktignok turistvisum med 1 stk. innreise), så jeg tror det skal gå greit. Det eneste som kreves er at du søker om visum utenfor Thailand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...