Knirke Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Når man kommer til Bankok på "visa on arrival" (15 dager), er det mulig å få forlenget visumperioden der og da ved immigrasjonskontoret? Jeg får ikke søkt om visum før jeg forlater Norge (dårlig planlegging? Jaaaada, jeg vet), er det mulig å få gjort det ved Thai konsulater andre steder? (Kina, Vietnam e.l). Jeg googler til øyet blir stort og vått, men det er bare den samme ubrukelige infoen overalt..
Gjest skravle Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 hæ? 15 dager? Du får 30 d on arrival i Thailand.. http://www.thaiembassy.no/wordpress/consular-services/visa-information-application/ Skal du bli der lenger så går du til nærmeste immigration office i Thailand og forlenger dette. Eller tar en visarun (malaysia, vietnam, laos, kambodsja). Alt etter hvor i Thailand du oppholder deg..(nord,sør,øst,vest...). Ha en fin reise:-)
Knirke Skrevet 4. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2012 Nei, det er 15 dager om man ankommer via land Og ettersom jeg forstår er "visa on arrival" bare ment som et midlertidig visum og kan ikke forlenges... Ser ut som jeg må gjøre en særdeles upraktisk visarun til Burma (fra Hua Hin)...
Gjest skravle Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 LES: 2. Norwegian citizens can stay in Thailand as tourists for up to 30 days without visa. Det uavhengig om du kommer med fly eller på grenseoverganger på land. 1
Knirke Skrevet 4. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2012 Nope... De bare antar at alle kommer med fly. Via land er det 15 dager: http://norway.siam-legal.com/ Citizens of Norway are permitted to stay up to 30 days under the “Visa Exemption Rule” by entering via international airport. Otherwise, a permit to stay up to 15 days will be given if entering through a land border checkpoint from a neighboring country. Travelers must be in possession of a passport valid for at least 6 month, confirmed travel itinerary, and proof of funds.
Gjest skravle Skrevet 4. september 2012 #6 Skrevet 4. september 2012 hmmm.ok. Den var jeg ikke klar over. Noe nytt dette? Jeg var i Thailand for 3 år siden. Fikk da 30 d etter å ha kommet inn i Thailand fra Kambodsja. 1
Lumos Skrevet 4. september 2012 #7 Skrevet 4. september 2012 Jeg har lest om mange som tar en såkalt Visa Run om de ønsker flere dager, er ikke det en mulighet da? Ellers kan du jo bare søke nå om forlenget turistvisum.
Knirke Skrevet 4. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2012 Jeg har lest om mange som tar en såkalt Visa Run om de ønsker flere dager, er ikke det en mulighet da? Ellers kan du jo bare søke nå om forlenget turistvisum. Forlenget turistvisum forutsetter vel at man i utgangspunktet har et turistvisum? Og som sagt.. Visa runs er noe jeg på det sterkeste håper å unngå iom. at jeg er på et stramt tidsskjema og ikke kan forsvinne over flere dager i strekk
The Kitten Skrevet 4. september 2012 #9 Skrevet 4. september 2012 hmmm.ok. Den var jeg ikke klar over. Noe nytt dette? Jeg var i Thailand for 3 år siden. Fikk da 30 d etter å ha kommet inn i Thailand fra Kambodsja. Jeg og venninnene mine fikk 15 dagers visum etter å ha krysset grensen fra Laos.
Xtend Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 Du kan få 6-7 dager ekstra ved å møte opp på et immigrasjonskontor i Thailand. Det tar i overkant av et par timer med intervju. En ren formalitet.
aglaea Skrevet 5. september 2012 #11 Skrevet 5. september 2012 Har også hørt om flere som drar på "visa run". Da tar de bussen øver grensen til Malaysia, Kambodsja eller lignende (noen har fått det til med å bare dra rett over grensa tilbake igjen, men egentlig tror jeg man må være ute av landet i 24 timer eller noe slikt), og så forlenges visumet igjen. Men jeg prøvde det aldri ut selv..
Knirke Skrevet 5. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 5. september 2012 Ser ut som det blir Burma-dagstur på meg da... Jaja, får ta det som en opplevelse :gjeiper: . Må man forresten vise til en flybooking ut av landet for å få visa on arrival?
aglaea Skrevet 5. september 2012 #13 Skrevet 5. september 2012 Jaja, kjekt med nye land Jeg vet dessverre ikke om man må ha flybillett. Men jeg fikk visum da jeg fløy til Bangkok, og tok bussen til Kambodsja. Men jeg hadde allerede visum inn til Vietnam i passet, så kan hende de så på det som at jeg kom til å være ute av landet før de 30 dagene var omme..
Xtend Skrevet 5. september 2012 #14 Skrevet 5. september 2012 Ser ut som det blir Burma-dagstur på meg da... Jaja, får ta det som en opplevelse :gjeiper: . Må man forresten vise til en flybooking ut av landet for å få visa on arrival? Immigrasjonsmyndighetene vil gjerne se bevis på utreise, enten i form av flybillett, bussbillett eller lignende. Jeg ble holdt igjen i immigrasjonen på BKK fordi jeg en gang hadde fylt ut feil flightnummer på utreiseflighten. Jeg fikk ikke innreisestempel før de hadde sjekket og dobbeltsjekket om og når jeg skulle forlate Thailand igjen.
Knirke Skrevet 5. september 2012 Forfatter #15 Skrevet 5. september 2012 Blir litt mye mas fra meg nå, men... Kan jeg komme til immigrasjonskontoret med tog/buss, og vise til en flybooking 30 dager senere og samtidig si at jeg skal ta en visarun etter 15 dager? Vi de slippe meg inn?
The Kitten Skrevet 5. september 2012 #16 Skrevet 5. september 2012 Blir litt mye mas fra meg nå, men... Kan jeg komme til immigrasjonskontoret med tog/buss, og vise til en flybooking 30 dager senere og samtidig si at jeg skal ta en visarun etter 15 dager? Vi de slippe meg inn? Hvis du tar en visarun etter 15 dager blir jo ikke visumet ditt forlenget. Eller tenker jeg helt feil nå?
Xtend Skrevet 6. september 2012 #17 Skrevet 6. september 2012 Det du kan gjøre er å forsøke å forklare situasjonen til en immigrasjonsoffiser ved grenseovergangen. Er du heldig, så får du 30-dagers stempel i passet. Jeg vet om mange som har betalt litt under bordet og fått 30 dager ved innreise over land. Men det tar ca. 1-2 døgn ved konsulat eller ambassade for å få et 90 dagers visum. Hvorfor ikke forsøke på det?
Knirke Skrevet 6. september 2012 Forfatter #18 Skrevet 6. september 2012 Men det tar ca. 1-2 døgn ved konsulat eller ambassade for å få et 90 dagers visum. Hvorfor ikke forsøke på det? Har tenkt å prøve å søke i Nanning (kina). Overalt hvor jeg søker og leser på nett står det at man må søke i Norge, derfor blir jeg så usikker... men jeg finner jo heller ikke noe bevis for at det motsatte er umulig
Xtend Skrevet 7. september 2012 #19 Skrevet 7. september 2012 Jeg har fått innvilget visum til Thailand på konsulat og ambassader i både Vietnam, Laos og Kambodsja (riktignok turistvisum med 1 stk. innreise), så jeg tror det skal gå greit. Det eneste som kreves er at du søker om visum utenfor Thailand.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå