Gå til innhold

Resultat på prøver

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! For en liten stund siden tok jeg noen veldig viktige prøver, blant annet en blodprøve og en hormonprøve. Da jeg ringte legekontoret for å spørre om resultater sa sekretæren at resultatene hadde kommet, og hun tittet på dem. Hun var ikke i stand til å tolke dem, så hun satt opp en time hos legen for meg. Vet noen om dette vil si at de har funnet noe på prøvene mine? Hvis prøvene så helt normale ut (antar vel at sekretæren vet hva som er normalt), ville hun sagt det da? Er jo litt rart å sette opp en time hvis resultatene var normale.

Blir så nervøs nemlig, denne prøven avslører hvorvidt jeg har en kronisk lidelse eller ikke. Håper noen kan svare! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Høymann
Skrevet (endret)

Er ikke sikkert sekretæren har noen helseutdanning. Så står jo mange av tingene på latin...

Endret av Høymann
  • Liker 1
Skrevet

Hmm.. Vanligvis hvis jeg har tatt prøver og du har funnet noe unormalt, har jeg fått telefon fra legen, eller brev i posten.

Dersom jeg har ringt inn for å få resultater, har syke.pl. kunne sett om det var normalt eller ei. Så travelt som legene er, ville det jo være waist å sette opp en ny time, hvis det ikke var noe? Det ville jo være en rimelig kort time?

Min bestemor tok nylig noen prøver (alvorlig), de ble positive (som i at resultatet var negativ for vår del), da mottok hun ett brev hvor de hadde referert henne videre.

Jeg mener ikke å skremme deg eller noe, men det hørtes litt merkelig ut. Mulig det er en ny sykepleier som ikke kjenner rutinene.

Samtidig, litt merkelig hvis resultatet av prøvene betydde at de hadde funnet noe, også tar de ikke automatisk kontakt med deg?

Men dette blir bare spekulasjon fra min side, egentlig.

Skrevet

Jeg tok en prøve en gang som sekretæren ikke skjønte noe av, men hun sa at legen har sett på den (noe legene alltid skal gjøre) og siden legen ikke hadde innkalt meg så var det ikke noe jeg trengte å bry meg om. Siden legen din ikke innkalte deg så er det sikkert en sekretær som ikke kjenner til rutinene eller noe sånt, fordi det er jo ikke opp til henne å vurdere om du trenger en time pga prøvene, det må legen vurdere. Hun kunne bedt legen se på resultatene og så kunne hun ha ringt deg opp igjen og forklart.

Anonym poster: 3eb7923cec75479202cb6fba75049551

Skrevet

Jeg tok en prøve en gang som sekretæren ikke skjønte noe av, men hun sa at legen har sett på den (noe legene alltid skal gjøre) og siden legen ikke hadde innkalt meg så var det ikke noe jeg trengte å bry meg om. Siden legen din ikke innkalte deg så er det sikkert en sekretær som ikke kjenner til rutinene eller noe sånt, fordi det er jo ikke opp til henne å vurdere om du trenger en time pga prøvene, det må legen vurdere. Hun kunne bedt legen se på resultatene og så kunne hun ha ringt deg opp igjen og forklart.

Altså forklart hvis resultatene var fine, og be deg komme på time hvis de ikke var fine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...