Moimoimoi Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Hei! Noen som vet hva som er karantene-tiden fra man slutter på isotretinoin til man trygt kan bli gravid? Har hørt alt fra 1 mnd (som står i pakningsvedlegget) til 1 år(!!). Hva er riktig her? Min lege sa 6 mnd, men mente samtidig det ikke var "så strengt". Jeg blir litt forvirret av dette. Noen som har snakket med leger om dette. Hva har dere hørt? Mvh meg
Skjønningen Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Jeg har hørt at man skal vente et halvt år, slik legen din sa.
terri Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Jeg fikk beskjed om at det burde gå MINST 3 mnd, men ideelt litt lenger.
Skjønningen Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Det jeg har hørt er at stoffet ofte kan ha en virkning på kroppen i opp til 5-6 måneder etter siste pille er tatt. Er derfor mange også ser store endringer først etter såpass lang tid etter avsluttet kur. Jeg har ikke gått på pillene selv, men jeg vurderer å starte på dem og har bestilt time til hudlege, så jeg har lest meg litt opp.
Moimoimoi Skrevet 4. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2012 Hehe - det er nettopp det der jeg blir så forvirret av! Minst 3 mnd - men ideelt litt lenger? Betyr det at hvis man blir gravid 3 mnd etter så er det større fare for at barnet enn hvis man venter 4? Og er det da enda bedre hvis man venter 1 år? Eller 10? Og hvordan kan legemiddelprodusenten skrive 1 mnd hvis de ikke er 110% sikker. De risikerer vel søksmål og store oppslag hvis det skulle vise seg at informasjonen de kommer med er feil..? Jeg er ferdig med kuren og tenker å vente minst 6 mnd, fordi dette er det MIN lege sa. Men hvordan kan jeg stole på at dette er trygt hvis andre sier 1 år? Del gjerne flere synspunkter (lest, hørt eller helst fått vite fra lege!) Takktakk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå