Gå til innhold

Dritt lei facebook!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ingen andre det?

Dritt lei, venner som poster dritt mat og trening ala fotballfrue opplegg! Dritt lei truttmunn, dritt lei at folk gjør seg så reflektert og empatiske med alt og alle! Dritt lei venninner som er konstant ute etter gutter på facebook, vise seg selv enda mer, folk som henger hverandre ut, ekser som følger hverandre etc!!

Men kan heller ikke bare ikke ha facebook, for der er jobbsiden, skolen og familie langt oppi nord og sør som jeg bryr meg om!!

Anonym poster: df02a6be4d338be4313aa1ebb078104c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HALLO!! Nettopp slike som deg JA!! Leser du ikke hele innlegget!? Jeg har noe viktig der som holder meg til at jeg har profilen enda!!

Anonym poster: bcdce2f5c1bbc094ab8482a182dfeda4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

HALLO!! Nettopp slike som deg JA!! Leser du ikke hele innlegget!? Jeg har noe viktig der som holder meg til at jeg har profilen enda!!

Anonym poster: bcdce2f5c1bbc094ab8482a182dfeda4

Jo, selvfølgelig leste jeg hele innlegget. Men å påstå at man ikke kan slette seg fra Facebook er bare tull og tøys. Du har MOBIL går jeg ut fra, så folk kan ringe deg eller sende deg meldinger. Og det går fortsatt an å BESØKE folk, selv om at det er et urgammelt konsept.

Hva mener du med at jobbsiden og skolesiden er der? Merkelig at en jobb eller skole har dritviktig info bare på Facebook liksom, i og med at ikke alle har Facebook.

Forresten kan du eventuelt bare slette de menneskene som irriterer deg så jævlig. Så har du familien din og vennene dine i sør og i nord der + jobbsiden og skolesiden. Problem solved...!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med deg ts. Fjasbook har skapt en plattform hvor alle kan eksponere seg på gode og dårlige måter. Selvsagt har det sine positive sider, men du er inne på noe meget viktig noe, om man føler det er for mange negative konsekvenser ved fb og sletter seg så mister en mye informasjon som f.eks omhandler jobben, eller frivillige organisasjoner en er med i.

I fjor hadde jeg mye ansvar for et frivillig arrangement og alle slike små ting men som likevel var ganske viktig å få på plass hadde jeg ikke sjanse til å få med meg om jeg ikke var aktiv på gruppe siden, fordi mange glemmer de som ikke er på fb og derfor får en ikke alltid den samme infoen til den samme tiden. Det er ikke bare bare å slette seg, og det er ikke bare bare å være med på galskapen heller.

Og det er mye uthenging av mennesker på fb, enten ved små ting og bagateller kanskje, til ganske stygg nett mobbing der det er mennesker som har tatt sitt eget liv etter å ha blitt så kraftig mobbet på facebook at de ikke orket mer. Mobbing har alltid eksistert men graden av hvor enkelt det har vært å miste empatien og menneskeligheten er blitt langt større over dataskjermen.

Jeg har nettopp gjort det slutt med fjasbook selv, i alle fall har jeg tatt en heftig pause mellom oss, det ble for mye tullball. Jeg er ikke den som kikker over naboens hekk for å få med meg hva hun gjør, hvorfor skal jeg gjøre det på fb? Det er greit å ha kontakt med venner og det er vel derfor jeg slettet meg også for å faktisk ha sosialt samvær med andre levende mennesker face to face. (jeg vet at en ikke kan slette seg fra fb, for nettsamfunnet tar tross alt så ”godt” vare på meg at de lagrer alt om meg og alt av data jeg har lagt ut er deres, men jeg er i alle fall borte fra allmennheten)

Så borte er Dolly duck leppene på bilder av folk, borte er statuser om bleieunger og sjokolade spising, trent 10 timer i dag, phu det var deilig eller åååååååååååååå sol ute, yeeey. Borte er ”hmf, liker du bildet av kjæresten min, ha deg vekk di HURPE” innstillingen. Men vekke er også jobbsiden og andre ting som faktisk er positivt. Vel vel en kan ikke alltid få i pose og sekk så jeg får heller være en outsider og leve med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortsagt, har jeg prøvd å forklare venner noen av familien at jeg vil ha profil kun for jobb og studie, men der ble jeg hetset om hvor gammel jeg er (er 23) og hvor steinalder infisert og sooooo 2000 and late bullshit! Og noen tenkte at jeg ikke vil ha dem lenger som venner etc!

Men du som mener at det holder med mob og mail!

Tror du virkelig feks jobben gidder å sende meg mail el sms, når de trenger vikarer når de kan gjøre det på face og der er det jo første mann til mølla!! Så tror neppe, de vil tenke" Åh, vi må ikke glemme H" nope!!

Anonym poster: bcdce2f5c1bbc094ab8482a182dfeda4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slett de med trutmunn som irriterer deg da, og behold slekt og venner som du bryr deg om. Problem solved.

Ja det er faktisk ikke verre enn det. Snakk om å lage problemer og hisse seg opp for ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klikket ignorer på de jeg ikke gidder å lese om - på den måten kan jeg følge med på de som faktisk har noe fornuftig å si.

Det hjelper kanskje på frustrasjonen å være nærmere 40 og fra lændet. Lite trutemunner på min venneliste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke dritlei.

Det er ikke like spennende lenger som det var i begynnelsen, men Facebook er fremdeles både praktisk og hyggelig etter min mening.

Hvis jeg har noen på Facebook som legger ut innlegg jeg ikke finner interessante (treningsskryt, neglelakkbilder osv.) så bare scroller jeg forbi. Enkelt og greit :)

Har dessuten aldri opplevd at folk er slemme med hverandre på Facebook. Sånt hører vel mer hjemme hos fjortisene?

PS: Hvis det er noen på vennelisten du ikke ønsker nyhetsoppdateringer fra kan du velge å skjule dem.

Endret av Tonje!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO!! Nettopp slike som deg JA!! Leser du ikke hele innlegget!? Jeg har noe viktig der som holder meg til at jeg har profilen enda!!

Anonym poster: bcdce2f5c1bbc094ab8482a182dfeda4

Jeg har "nær venner" greie,hvor jeg har valgt ut folk jeg vil se innhold av og jeg går som regel der.

Du kan også "ignorere" brukere uten å slette og fornærme noen, da vil ikke de mest irriterende truttemunn bildene komme frem:)

Syns facebook er veldig nyttig jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt morsomt, er at jeg faktisk har en venn på facebook som har lagt ut en statusoppdatering a la det TS skriver her. Oh teh irony...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 22 og har ikke hatt facebook på 3 år. Deilig er det! :)

Anonym poster: c7e0364a5495e4a561923b9701e1f823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er greit for å få med seg ting som skjer. Det har hjulpet det sosiale livet mitt. Det er utrolig greit å få folk informert og med på ting. Husker før når man måtte ta en ringerunde til folk, og så ringe tilbake når man hadde prata med alle, eller man måtte avtale muntlig med folk, og så prate med de senere når alle detaljene var på plass. Med facebook blir jeg invitert til flere sosiale happenings enn jeg har tid til å dra på. Så mange tilbud hadde jeg ikke før.

Anonym poster: 5ebb077a07249b70e63dd6bc9a25ae67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...