Gå til innhold

Annerledes foreldremøte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom det er konflikter i klassen er det vikti å presisere følgende:

"Vi har alle tilbøyeligheter til positive og negative handlinger og det er derfor viktig at en ikke stempler mobberen som en negativ person selv om vedkommende har vært med på å gjøre noe som er galt. Det er også viktig å få frem at alle trenger veiledning i å utvikle seg positivt i sosiale sammenhenger og det gjelder også på skolen."

Her trenger det aktuelle barnet hjelp av de voksne rundt, ikke at alle trekker seg unna.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det jaggu med mange krasse svar, "Kort og greit, vi har dårlig tid i hverdagen"

Jeg antar at ett foreldremøte har blitt satt opp en vis tid, 1-2 timer, og TS prøver å finne en mer positiv måte for at foreldrene skal bli motivert i det hun har å informere, og for at tiden kanskje skal gå litt raskere. Dere har jo selv valgt å få barn, og må jo gå på disse møtene, hvorfor ikke få best mulig nytte ut av disse 2 timene? :sjenert:

Anonym poster: 108fe8dc51a436aedcff0e46f8a07a55

Gjest Magdalene
Skrevet

Her var det jaggu med mange krasse svar, "Kort og greit, vi har dårlig tid i hverdagen"

Jeg antar at ett foreldremøte har blitt satt opp en vis tid, 1-2 timer, og TS prøver å finne en mer positiv måte for at foreldrene skal bli motivert i det hun har å informere, og for at tiden kanskje skal gå litt raskere. Dere har jo selv valgt å få barn, og må jo gå på disse møtene, hvorfor ikke få best mulig nytte ut av disse 2 timene? :sjenert:

Vettu.. Foreldremøter er et nødvendig onde.

Vi skal til uken. 3 timer er satt opp.

Lurer virkelig på hvor mye nyttig vi får informasjon om i tre timer...

• Liker 5
Skrevet

Jeg elsker foreldremøter jeg!!

Sosialt og trivelig og vi får innblikk i verdenen til det mest dyrebare vi har!!!

Skjønner jeg er alene om å synes dette.....

• Liker 2
Skrevet

Ja, vi har selv valgt å få barn, og alt det fører med seg. Men skolen stjeler mye tid, jeg sier ikke at det ikke er nødvendig, men å gjøre ting kort og konsist er en absolutt fordel. På vår skole er det ordinære foreldemøter to ganger pr år. Så er det konferansetimer etter det, to pr år der også.

Så er det møter i FAU, antall møter varierer etter antall saker som dukker opp, men minst to i året.

Og så har vi diverse komitemøter for arrangering av forestillinger, 17.mai og juletrefest. Ikke sikkert alle skoler har det, men slik er det på vår skole. Noen foreldre uteblir alltid fra alle disse møtene, så arbeidet havner på oss som faktisk møter opp.

Så kommer det gjerne et par forelesere i året som har mye fin info til oss foreldre, som man jo gjerne vil ha med seg, og kanskje også gruppearbeid for oss foreldre etterpå.

Vi velger å ha sosiale sammenkomster klassevis utenom foreldremøtene. 2-3 ganger i året drar vi i fjæra, skogen, badeland, forestillinger osv.

Jeg har tre barn. Mannen jobber på andre siden av landet. Vårt valg, ja, men all denne møtevirksomheten ser jeg på kun som et nødvendig onde. Noen ganger rekker jeg ikke å lage middag før møtet begynner klokken 18.00, så ungene får lage seg noe lettvint. Og så kommer jeg hjem rundt 21, og da er det bare å få ungene i seng. Dette er seks ganger i året, bare på ordinære foreldremøter. Så kommer alt det andre man skal bruke ettermiddagene på i tillegg.

Tanken er veldig god, TS, og jeg forstår godt at slike ting kan være med på å fremme blant annet foreldregruppas kjennskap til hverandre. Men i praksis så blir det bare en tidstyv. Arranger heller sosiale sammenkomster utenom foreldremøter, som barna kan være med på.

Skrevet

Kort og konsist, prøv også å finn ut hva du kan sende skriftlig til foreldrene på forhånd, slik at de slipper det på møte.

Skrevet

Best mulig nytte er for mange å få den informasjonen de trenger. Ikke å delta i la-oss-bli-kjent-med-hverandre-leker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal applaudere korte foreldremøter, gjerne server kaffe og skuffekaker til slutt for de som har tid og ønsker å være litt sosiale, knytte samarbeidsbånd ol men informasjonen må gjøres unna først da. Ellers, inviter på søndagsturer i skog og mark eller på slåball i skolegården en lørdag ettermiddag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...