Gå til innhold

Firefly - er det noen "browncoats" her ? :)


Guybrush

Anbefalte innlegg

Interessant å høre hvor mange som faktisk har fått med seg denne serien som jeg en periode annså for å være ganske ukjent og inneha en ren "kultstatus". Heldigvis har jeg jo sett at svært mange har fått med seg denne perlen som dessverre ble lagt ned så alt for alt for tidlig.

Traileren her er ikke så skrekkelig bra men for de som måtte være nysgjerrig:

Scoren på IMDB sier vel sitt:

Ratings: 9.3/10 from 81,929 users

Flere enn meg som krysser fingra for at noen får tak i rettighetene, henter inn Joss Whedon, Nathan Fillion og co og setter igang igjen ? :) Elsker karakterdrevne serier hvor man rett og slett blir "glad" i folka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det morsomme er at jeg har lånt bort serien til andre og ser både jenter og gutter som normalt sett ikke liker scifi kan finne på å elske den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om den flere ganger men aldri sett den. Ser litt morsom ut. Har vært litt skaptitter på noen sånne seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd

Utrolig god serie, synd at FOX rævkjørte alt. Sendte episodene i feil rekkefølge på tv og kansellerte hele greiene halvveis i sesong en. Regner med de angrer greit på det nå som de ser hvor mange som verdsetter Firefly og hvor mye penger de kunne tjent inn. Serien er en av mine favoritter, absolutt alt klaffer. Skuespill, karakterutvikling, konseptet med "space cowboys", humoren osv. Hadde så potensialet til å bli helt topp

Flere enn meg som krysser fingra for at noen får tak i rettighetene, henter inn Joss Whedon, Nathan Fillion og co og setter igang igjen ? :) Elsker karakterdrevne serier hvor man rett og slett blir "glad" i folka.

Håper aldri det kommer noe mer, å samle "gjengen" nå vil bare gjøre vondt verre. Vil aldri bli det samme så lenge etterpå, bare se på Serenity filmen. Dårlig i forhold til serien og ikke en verdig avslutning etter min mening.

Endret av NerdMedSverd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg eeeeelsker Firefly! :rodmer:

Men samtidig så håper jeg egentlig ikke at det kommer en sesong to nå. Den burde kommet umiddelbart etter sesong en, nå er det for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Av alle serier jeg har sett er Firefly en av mine absolutte favoritter. Alt stemmer i den serien synes jeg, og den hadde et så utrolig potensiale til å kunne fortsette med en god story i mange flere sesonger.

Jeg har serien og filmen og serien kan jeg se om og om igjen uten å bli lei.

Hadde ikke noe imot å se gjengen samlet igjen nei :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den veldig godt. Men det skal sies at jeg liker ideen bedre enn selve historien. Det som tiltaler meg er verdenen de lever i, hvor man durer rundt i en skraphaug som så vidt henger sammen for å tjene til livets opphold. Nesten som min jobb altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, elsker Firefly og skulle gjerne sett flere sesonger! Ååh, alt jeg lurer på, alle mysteriene som ikke ble oppklart.........:)

Håper aldri det kommer noe mer, å samle "gjengen" nå vil bare gjøre vondt verre. Vil aldri bli det samme så lenge etterpå, bare se på Serenity filmen. Dårlig i forhold til serien og ikke en verdig avslutning etter min mening.

Serenity ja, jeg syntes ikke det passet inn i filmformat i det hele tatt. Det er så mange uvante konsepter og viktige karakterer som skal introduseres at filmen bare rakk å skrape i overflaten på allting og slutten ble ikke så emosjonell som intendert. Whedon er best på lange storylines han kan bruke mange episoder på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Firefly!!! Karakterene, konseptet, og den digge humoren. og enda vet vi ikke historien til Shepherd Book.

Men det er ikke første gangen fox dreper noe som er god underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...