Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei.

Jeg er nå i uke 32+3 og har siste 2 ukene slitt med kvalme..

Hadde også en spying for noen uker siden før disse to siste ukene og.

Det kommer i bølger og litt plutselig, ikke sammenheng med matinntak eller noe.

Jeg har jo hatt noe sure oppstøt og halsbrann siste ukene og så vet ikke om det har noen sammenheng???

Flere som har "fått tilbake" gravid-kvalmen såpass langt uti svangerskapet??

Jeg slapp unna de første ukene veldig fint, så hadde jo vært typisk at jeg heller fikk det nå!! -.-

Må og legge til at det ikke hjelper med en ninja i magen med spark og slag når kvalmen kommer som verst! :P

tips og tilbakemeldinger mottas med takk! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått tilbake kvalmen mot slutten i begge mine svangerskap, sterkest i første. Hos meg har det "bare" vært kvalme og oppkast, men det kan være et symptom på svangerskapsforgiftning, så jeg ville nevnt det for lege/JM.

Skrevet

Jeg hadde også noen skikkelig kvalme-slag i slutten av mitt svangerskap. Jeg husker jeg bare måte løpe på do og kaste opp mens jeg var på jobb. Skikkelig ubehagelig. Men kastet bare opp et par ganger etter det og var ellers bare småkvalm fram til guttungen var født.

Hvis det er et tegn på svangerskapsforgiftning ville jeg tatt kontakt med jordmor/lege, bare for å være på den sikre siden!

Skrevet

ja åh det er slitsomt....

Endte med spying igår og. Hatt noe hodepine tidliere i uken men var på kontroll for en uke siden og alt var fint da, blodtrykk og urin.

De hadde vel sett protein i urinen på vanlig testen hos legen ved evt sv.forgiftning???

Har hatt endel slim der nede siste uken og, dette har jeg ikke hatt noe særlig tidligere. Da mener jeg mengder i lange slimstrimler..ÆÆÆSJ!

Men ikke rødlig som "de sier" det ofte er om det er slimproppen.

Det er helt gjennomsiktig/hvit-aktig med kanskje noen striper hvitt og :-S

Hmm kanskje det er noe som er i gang snart?? selvom jeg har 2 mnd igjen..... :S

Skrevet

ja åh det er slitsomt....

Endte med spying igår og. Hatt noe hodepine tidliere i uken men var på kontroll for en uke siden og alt var fint da, blodtrykk og urin.

De hadde vel sett protein i urinen på vanlig testen hos legen ved evt sv.forgiftning???

Mye kan forandre seg på en uke. Jeg gikk fra å ha litt høyt undertrykk og spor av proteiner i urinen til å ha skyhøyt blodtrykk og 3+ på proteiner på 12 timer...

Kvalme, oppkast og hodepine er noe jeg ville kontaktet legen for nå. Får du i tillegg smerter oppunder ribbeina så kontakter du legen, legevakta eller føden umiddelbart.

• Liker 1
Skrevet

Mye kan forandre seg på en uke. Jeg gikk fra å ha litt høyt undertrykk og spor av proteiner i urinen til å ha skyhøyt blodtrykk og 3+ på proteiner på 12 timer...

Kvalme, oppkast og hodepine er noe jeg ville kontaktet legen for nå. Får du i tillegg smerter oppunder ribbeina så kontakter du legen, legevakta eller føden umiddelbart.

hm ja da ringer jeg. Hvis det kan skje så fort er det ingen vits og vente :) takk for svar

Skrevet

Var kvalm de første 3-4 mnd av begge sv.skap, og i siste så kom kvalmen tilbake igjen rundt uke 20 og var der til slutten. Fikk da beskjed av jm om at sv.kvalme kunne komme tilbake igjen når som helst i sv.skapet.

Men er bedre med en sjekk for mye.

• 5 år senere...
Skrevet

Kan hodepine i 3. semester være på grunn av hormoner? 

Anonymkode: e0a4c...977

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...