AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Jeg syntes det er pinlig, og det plager meg på mange måter... Jeg er 22 år, og har ikke brystvorter. Jeg har tenkt at jeg bare har hatt innovervorter, men det er ikke noe som kan "knipes" ut for å se ut som en brystvorte. Det er bare mørkere farge, og så går det pittelitt innover. Det er vanskelig å forklare. Dette har plaget meg i alle år, jeg er spesielt redd for at jeg ikke skal kunne amme framtidige barn, for det er ikke noe å "gripe tak" i. Det er også pinlig med tanke på partnere, og at jeg ikke tør å ha sex uten BH... Vet at forklaringen er litt rotete, men jeg lurer på om noen sliter med det samme evt vet hva man kan gjøre med dette? Blir veldig glad for seriøse svar, for jeg er desperat. Anonym poster: 2170b9045f05b9f533ec2ab8b9f426f6
Skjønningen Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 (endret) Hei du! Hvis det går pittelitt innover så er det nok innovervendte brystvorter selv om du ikke synes det ser ut som det er en brystvorte. Det er mange kvinner (også menn) som har innovervendte brystvorter. Jeg skjønner at du synes det er sjenerende, men når det kommer til amming så skal du vite at de aller fleste kvinner får god hjelp på barselsavdelingen til hvordan de skal amme selv med innovervendte brystvorter. Noen damer får det ikke til uansett, og da må barna mates med flaske. Det går visstnok også an å benytte seg av noe som heter brystskjold. Det er ikke anbefalt, men i enkelte situasjoner brukes det. Man kan også operere dem for å få dem til å stå ut, dersom det er for sjenerende og ødelegger for mye av selvtilliten. Jeg såg et program på TV hvor en dame rettet ut sine brystvorter ved hjelp av kirurgi. Hvis du ønsker å lese mer, eventuelt se mer, så søk opp: "Inverted nipples" på google eller youtube, så får du opp en del. Endret 2. september 2012 av Grønnogskjønn
sanne11 Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Jeg har helt flate vorter. I forhold til amming, så kom de bitte litt ut når jeg hadde skikkelig melkespreng, ellers så var de flate da også. Brukte ammeskjod og ammet uten problemer til barnet var 1år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå