AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Hvordan er det å kjøre på langtur på vinteren? Bor i nord-norge og det kan jo bli mye snø og kaldt, og har aldri kjørt lengere turer på vinterstid, så jeg lurer på om det er en god idè. Er det noen som har erfaringer fra langturer utenom sommeren? Jeg spør fordi det virker som vi må ut å kjøre den strekningen i vinter der vi vanligvis tar fly og jeg er utrolig skeptisk til å kjøre da mtp snømengden og føre generelt. Anonym poster: 75b8cdd0d5a5e9468ef0b680df7f2a9e
Cata Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Hvor langt er langt og hvordan er veistandarden? Ikke noe problem å kjøre 40-50 mil på brøytet vintervei. Det har jeg gjort mange ganger. Blåser det opp til uvær kan det bli noe verre, men da får man vurdere forholdene før man evt legger av gårde.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Bare å ta det med ro og ha gode vinterdekk (kjetting kan være lurt å ha med). Anonym poster: cacb2db6359292e5bb25824f0710653b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Husk varme klær, mat og varm drikke hvis dere blir stående i snøfokk. Husk stopp motoren så dere ikke blir forgiftet av eksos. Anonym poster: 192b0654e948877a3915c131421bf019
AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 Tusen takk for svar forresten. Det er en kjøretur på ca 5-6 timer timer, ikke vinterføre. Veien er litt krunglete her og der, og over et fjell. Anonym poster: 75b8cdd0d5a5e9468ef0b680df7f2a9e
Ryvre Skrevet 16. september 2012 #6 Skrevet 16. september 2012 På lengre turer om vinteren, på veier som ikke et så godt trafikkerte, så pleier jeg å passe på å ha med litt mat og drikke, litt varmt töy, en spade og kjetting.
Cata Skrevet 16. september 2012 #7 Skrevet 16. september 2012 Nå vet jeg ikke hvor mange dere skal være, men da jeg kjørte langturer (med gammel bil) i sin tid, så pleide jeg rett og slett slenge soveposen med i bagasjerommet. Ikke fordi jeg hadde planer om å sove underveis, men for at den kunne være grei å krype inn i hvis jeg fikk motorstopp og måtte vente på hjelp. (Den gang var ikke mobilen vanlig så det kunne ta litt tid før man fikk kontakt med omverdenen om man ble stående fast på midtvinters.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå