Piruette Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Hei! Jeg skal på min første tur alene til Australia i Januar. Jeg er 20 år, og har endel av far sin side i Melbourne. Jeg tenkte først og fremst og hilse på familie jeg aldri har sett osv, men kommer selvfølgelig til å reise rundt og oppleve og se det som er verdt å se. Derfor lurer jeg på om noen har noen forslag til hva slags reiserute jeg burde ta fra Melbourne? Steder som er verdt å se og besøke. Hvor lenge burde jeg være i Australia? Holder 3 uker? Og hvor mange tusen burde jeg sette av til lommepenger?(kommer til å ha mulighet til å sove hos familie masse av tiden om jeg ønsker det.) Takk for svar!
blomsterhav Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 (endret) Ville i hvertfall fått med meg Great Ocean Road, og Melbourne er en flott by. Ellers er Fraser Island favoritten min i Australia, men det er jo langt nord fra Melbourne. Endret 3. september 2012 av blomsterhav
aglaea Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Helt enig med Great Ocean road! Og Fraser Island i Nord. Ellers synes jeg også at Sydney er verdt et besøk. Vestkysten skal også være veldig fint, men der kom jeg meg dessverre aldri..
Freudian Flip Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Du burde være der så lenge som overhodet mulig! Det er et enormt land med veldig mye forskjellig å se. På 3 uker rekker du en hel del, men jeg ville begrenset meg til området rundt Melbourne og litt opp langs østkysten. Jeg reiste mye med Greyhound-bussene. Overnight bus på lange avstander funket fint for min del, sparte tid og penger på det. Som de over her skriver så er Fraser Island et must hvis du orker å reise så langt. På vei opp dit kan du ta noen dager i Sydney, og gjerne et stopp i Byron Bay som er en herlig hippieby med surfemiljø og morsomme fester. Vær obs på mange skandinaver der, hehe. Ville droppet Brisbane. Melbourne er nok er av de herligste byene jeg noensinne har vært i, og det er masse å finne på både i og rundt byen. Great Ocean Road kan du oppleve på alt fra en dagstur og oppover, alt etter som. Ellers kan man vel si at Australia er nokså dyrt sammenlignet med andre ferieland. Å spise ute er relativt billig dog. Ønsker deg en fantastisk tur! Lurer du på noe mer må du gjerne spørre. Jeg var der i et år da jeg var på din alder, og reiste rundt en hel del. Kunne reist tilbake på minuttet hvis jeg hadde mulighet 1
reiseglad Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 På tre uker kan du rekke å reise masse i Australia og få med deg mange timer i bussete og landskap som flyr forbi vinduet....... Eller du kan plukke ut noen få steder og oppholde deg noe tid på hvert sted. Melbourne har du nevnt, med Great Ocean road og de tolv disiplene som et "must". Jeg syntes det var fint å oppleve pingviner på Philip Island. Ellers er Melbourne en by som er flott og "rar" på samme tid, helt spesiell kultur og mennesker der, artig å suge inn stemningen i byen. Januar er nok fin, jeg var der i desember og syntes det var litt kaldt der..... Skal du oppleve noe mer, ville jeg ha reist til Sydney med fly, og tilbrakt noen dager der, fått med meg Bondi beach, Blue mountain, kysten nordover til Australias østligte punkt, Byron Bay, og så videre til Cairns (med fly) derfra ut til Great barrier reef. Det er det du rekker på tre uker. Har aldri vært Uluru/Ayers rock, men det må jo være et pluss hvis du rekker det også. Sist jeg var i Australia, dro jeg dit, nesten.... Syntes det ble for dyrt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå