Knirke Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Jeg holder på å pakke for en backpackertur til Asia, igjennom Russland, og er litt usikker på hva jeg skal ha med meg i toalettmappe/reiseapotek. Har reist før til steder som lå langt utenfor sivilisasjonen, men denne gangen må jeg jo bære bagasjen på ryggen (må pakke lett), og det meste får man vel tak i underveis? Hva er det aller mest nødvendige å ha med seg?
amalie_n Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Jeg ville hatt med meg antibiotika, alltid greit å ha med seg. På clas ohlson har de kjempelette og fine førstehjelpsskrin, der kan man velge ulike typer etter behov, Den de har for sår er ganske brukbar, og det er alltid greit å ha med seg koster sånn 30 kr. Av andre medisiner ville jeg hatt med meg; paracet, ibux og immodium.
Knirke Skrevet 2. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2012 Takk for tips! Har fått akutt behov for antibiotika på reise før, så jeg har gått igjennom skapet og funnet noe Amoxicilin og Cephalexin. Prøver å google meg frem til hvilken jeg skal satse på... Kanskje jeg tar med begge for sikkerhets skyld Immodium har jeg også, sikkert lurt.. Pluss smertestillende og plaster samt ekstra sterke reisesykepiller (Dramamine). Lurer på om jeg skal ta med en boks med sårpulver også.
Wednesday Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 smertestillende tabletter og gele, kløestillende salve/allergitabletter, syrenøytralisernde, plaster, brulidine, antibiotika-salve, imodium, reisesyketabletter/kvalmestillende
Gjest EryDash Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Sånn burnaid branngele om du planlegger å brenne bål etc
Coronas Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Håndsprit, kompressor, gnagsårplaster, myggmiddel, saks, papir
Gjest Badabing Skrevet 9. september 2012 #8 Skrevet 9. september 2012 (endret) Bra myggmiddel, imodium og en antibiotika du får på resept fra legen. Jeg fikk med en eller annen bredspektret, jeg tror det var ciprofloxacillin eller noe sånt, men husker ikke helt. Forklar situasjonen når du er innom legen for vaksiner, så hjelper de deg med den mest aktuelle. Jeg ville også hatt med en sårsalve som f.eks bacimycin om du skal på strandsteder. Til sist ville jeg hatt Eurax og en hydrokortisonkrem. Jeg hadde med alle disse tingene på sist backpackertur og fikk bruk for Eurax mot myggstikk, hydrokortison mot soleksem og imodium mot Delhi belly. Hadde også et lite førstehjelpssett som jeg heldigvis ikke trengte selv, men som jeg ga bort på veien. Siden vi også reiste langt utenfor allfarvei, kjøpte jeg en liten guide på Nomaden som omhandlet helse på reiser i Asia. Må legge til at det aller meste kan man kjøpe selv, men man skal se opp for falske medisiner i Asia. Så medisiner bør man ha med selv, godt fottøy, lakenpose, bikini og solkrem. Disse tingene var vanskelig å finne, resten gikk greit. Solkrem kan man riktignok finne på større steder, men på småstedene vi var, var det blekemiddel i solkremen og svartfarge i shampooen. Endret 9. september 2012 av Badabing 1
marsy Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 (endret) Uansett hvor jeg reiser har jeg alltid med: Smertestillende (paracet eller ibux) Imodium Zyrtec (fungerer bl.a. godt hvis du reagerer på myggstikk) Plaster (gjerne både vanlig og mot gnagsår) Jeg har også alltid noen hårstrikk, våtservietter,sikkerhetsnåler og hårnåler i toalettmappen. En liten (negle)saks og en pinsett får man også garantert bruk for. Til Asia hadde jeg også tatt med solkrem og myggstift. Prevansjon? Hvis du for eksempel går på p-piller hadde jeg tatt brettene sammenhengende, slik at man slipper å styre med mensen underveis, eller tatt med tamponger/bind. Endret 14. september 2012 av marsy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå