Gå til innhold

Hvor mange ganger i uka burde man dusje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 18 år gammel jente og jeg dusjer 2 ganger i uka. Jeg dusjet hver dag for noen år siden og fikk masse eksem av det, verken hodebunnen min eller huden min tåler det. Men jeg stinker ikke, selv om mange sier at mennesker som ikke dusjer hver dag stinker. Ehh bullshit, jeg har møtt flere mennesker som dusjer hver dag men de stinker.

Også i tillegg så trenger jeg bare å ta deodorant etter dusj, og den varer i 2-3. Så jeg trives med det da.

Hvor mange ganger dusjer dere i uka og hvor mange ganger tror dere er best for huden og håret?

Anonym poster: 5a97b2b1e1bc834f042bb41bdd512edd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 ganger i uka høres egentlig bare ekkelt ut.. jeg dusjer hver dag og tror det er ganske normalt å dusje hver dag eller hver 2. dag. Men er vel helt klart forskjellig fra alle personer da.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver dag, men vasker ikke håret hver gang jeg er i dusjen. Vasker håret 3-4 ganger i uken.

Siden jeg trener hardt 4-5 ganger i uken og blir klissvåt av svette så må jeg ha en dusj etterpå.

Huden min reagerer iallefall ikke negativt på daglig dusj, men har ei god såpe fra biotherm, og jeg har som vane og smøre huden med bodylotion etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stronger

Minimum 4 dager i uka tenker jeg! Selv dusjer jeg hver dag og det er nødvendig for meg blant annet pga. mye trening i studiet jeg går på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager i uka med hårvask. Bruker billig sjampo og såpe uten problemer.

Dusjer gjerne mer om jeg har trent hardt eller gjort noe spesielt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer annenhver dag, men dusjer etter tur/trening aktiviteter som har gjort meg svett. Nå trener jeg ikke på fast basis, så derfor kan jeg si at i min normale hverdag, så dusjer jeg annenhver dag.

TS, du må gjøre det som passer deg,om din kropp så du ikke får eksem-utbrudd. Det er det viktigste, ta vare på din egen helse :)

Anonym poster: e9703566c3c111481db53291b86229ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her: Dusjer selvfølgelig mer hvis jeg trener.

Anonym poster: 5a97b2b1e1bc834f042bb41bdd512edd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 ganger i uka. Trener jeg dusjer jeg oftere. Tar ellers en kattvask innimellom om jeg føler jeg trenger det. Ingen av mine venninner dusjer hver dag. At du får eksem tar jeg som et tegn på at du gjør det rette i å ikke dusje oftere enn du gjør nå. :)

Dessuten... Det finnes mange tråder om samme tema her på kg, og aldri blir folk enige om hva som er normalt, hvor ofte, og hvor ekkelt det er... :P i bunn og grunn er det individuellt og du vet nå best selv.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du skriver, TS, noen stinker selv om de dusjer hver dag. For dem er det ekkelt å tenke seg å skulle gå to dager uten å dusje.

Noen klarer å gå to-tre dager uten å føle stort mer enn at håret blir fett.

Individuelt hva som passer en med andre ord.

Lurer på hvordan folk overlevde før innlagt vann og dusj ble oppfunnet?

Anonym poster: bee8b13c7a88517faca063759f7b1ae2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver dag.

Å ikke dusje hver dag jeg faktisk har muligheten til det er utenkelig for meg. Vasker håret et par ganger i uka, men dusjer kroppen hver dag. Og nei; jeg blir ikke hysterisk om jeg ikke får dusjen min, når jeg er på fjellet e.l er det ikke noe problem å ikke få annet enn en kald kattevask i bekken.

Jeg har i perioder utbrudd av atopisk eksem, som jeg har hatt hele livet, og i disse periodene dusjer jeg like ofte, men bruker gode produkter. Dusjolje, kremer o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dusje 2 ganger i uken hørtes bare sunt ut, spør du meg. Men å skylle kroppen når man trener eller arbeider med ting som gjør at man blir støvete/skitten i tillegg bør være en selvfølge.

Huden vår er ikke laget for å bli vasket med såpe hver dag, og om man kjører det løpet bør man virkelig smøre litt fuktighetskrem til.

Selv dusjer jeg for ofte, hver dag eller annenhver dag, med full skrubbings. Jeg blir litt fortere syk og småforkjølet nå som jeg har blitt avhengig av å være "fri" for bakterier, så skulle ønske jeg klarte etterhvert å gå tilbake til litt mer full vask av kropp bare 2 ganger i uken, og supplere med god hygiene resten av uken i form av skylling. Blir lettere når kulden kommer for alvor, så får hud og hår det bedre :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte av en mann som er veldig plaget med tørr og til tider kløende hud , at han kjøper lactasyd på liters flasker på apoteket som han brukte til dusjsåpe

han har en jobb som gjør at han må dusje hver dag, og han er avhengig av hel hud uten klor og risp

dette bare som et tips som kan være verdt å prøve for de med eksemhud, men kanskje jeg selv skulle prøvd det også og se om snøstormen forsvinner når jeg klør meg :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusjer hver dag, men vasker håret bare sånn ca annenhver dag. Oftere hvis det har blitt for mye tilgriset med diverse hårprodukter :P Hvis jeg ikke dusjer, så er jeg nøye med å vaske meg rundt omkring på kroppen med såpeklut og vann, men føler ikke at jeg blir så veldig ren av det.

Har møtt noen som skryter av at de ikke dusjer hver dag og at de likevel ikke lukter fælt, men som samtidig stinker svette. Ikke digg!

Anonym poster: 2422c88fba725ab6e525365272a275d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg bare direkte ekkel hvis jeg ikke dusjer hver dag, så hvordan du klarer å bare dusje to ganger i uka, fatter og begriper jeg ikke. :o Jeg vasker håret kanskje hver andre eller tredje dag. Jeg har ikke tatt noe skade av det, hvertfall, haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg dusjer 3-4 ganger i uka, MEN jeg vasker meg veldig grundig med klut hver morgen.

2 ganger er ikke nødvendigvis ille så lenge du vasker deg ordentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er greit med annenhver dag.

Mulig det holder for deg med 2 ganger i uken, men det forutsetter ihvertfall at du vasker deg med klut under armene og nedentil hver morgen og tar på deodorant hver morgen.

Anonym poster: a2c088ff0f67ad61a4fafac8ab744aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig varierende. Men stort sett hver dag... Vasker håret litt for ofte også, er mye i stall, blir fort illeluktende og svett. Sliter også med eksem og bruker derfor bare shampoo UTEN parfyme og parabener, kun balsam i tuppene. I stedet for såpe bruker jeg dusjoljer fra The Body Shop.

De dagene jeg ikke dusjer vasker jeg meg alltid under armene og i underlivet. Og skifting av undertøy hver dag er en selvfølge!

Anonym poster: 47e701d7d72f80a77f6528c4b3b00867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...